Permalänk
Medlem

Tips på kläder för jobbfest

Vi ska ha en rätt uppstyrd jobbfest, dvs lite mer uppklätt än vad man i vanliga fall brukar vara.

Temat ska vara "En kväll på slottet", min fråga till er är: vad skulle ni tipsa mig om att köpa?

Min garderob är inte så bred då det gäller kostym/frack osv så ska inhandla nytt men jag är lite oklar om vad som borde köpas!

Frack tänker jag inte investera pengar i då jag aldrig kommer att ha på mig det igen.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Utgå från vad andra skall ha på och hur noggranna dina arbetskamrater är gällande klädsel på arbetsfester. Om det inte är vanligt att ni behöver frack eller smoking så tvivlar jag på att allt för många skulle ta sig mödan att skaffa sig en.

Tycker att dina alternativ är frack, smoking (om festen börjar senare än 18.00) eller vanlig mörk kostym.

Permalänk
Medlem

Du borde kunna hyra frack eller smoking någonstans. Kan det vara ett alternativ?

edit: Men en mörk kostym får du säkert användning för fler gånger. Jag skulle nog köpt en svart kostym, en vit skjorta (lite lyxigare, för manchettknappar), en fluga(?) och ett par blanka svarta kostymskor.
Lite smoking-look fast utan smoking

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Du borde kunna hyra frack eller smoking någonstans. Kan det vara ett alternativ?

edit: Men en mörk kostym får du säkert användning för fler gånger. Jag skulle nog köpt en svart kostym, en vit skjorta (lite lyxigare, för manchettknappar), en fluga(?) och ett par blanka svarta kostymskor.
Lite smoking-look fast utan smoking

Är väl lite dom spåren jag är inne på också, dock så är problemet att jag har ovanligt breda axlar och därför så måste jag sy upp kostymer m.m.
Får kika lite på vad det kostar osv men det blir nog en kostym iaf!

Visa signatur

System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Har kikat runt lite och såg de här: http://www.miinto.se/p-289312-antony-morato-giacca-slim-grey-... är det alldeles för casual eller borde det funka bra? Brukar gilla att gå emot strömmen lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Vi ska ha en rätt uppstyrd jobbfest, dvs lite mer uppklätt än vad man i vanliga fall brukar vara.

Temat ska vara "En kväll på slottet", min fråga till er är: vad skulle ni tipsa mig om att köpa?

Min garderob är inte så bred då det gäller kostym/frack osv så ska inhandla nytt men jag är lite oklar om vad som borde köpas!

Frack tänker jag inte investera pengar i då jag aldrig kommer att ha på mig det igen.

Det rätta är ju uppklätt typ smoking.

Det roliga är ju något annat...
Kaffe flicka
Drottning
Högvakt
Ankungen
Den onda svärmodern
...
...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En mörk kostym går säkert hem om det inte uttryckligen står smoking på inbjudan. Rätt isf är då en mörkblå eller mörkgrå (jag föredrar mörkgrått över blått) kostym med vit skjorta, sidenslips och svarta skor. Svart kostym är väldigt tråkigt i jämförelse, så lämna det till begravningar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga att dom är stenhårda på temat, stället vi ska på blir nattklubb mot kvällen också...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du skaffar en mörk kostym så har du investerat i något du kan ha på många olika tillställningar, det enda du behöver byta ut är skjortan & slipsen (flugan) och kanske manschettknapparna i framtiden.

och självklart så ska du gå ner till en butik där de kan sy in den till dig så att det inte ser ut som du går runt i ett tält \ korvskinn

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Blev en Blazer från Tiger of sweden
http://tigerofsweden.com/se/item/evert-blazer-t31826023/?t_ty...

Plånboken gör ont men nu har man något snyggt i garderoben som håller ett tag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Just det där med teman har fått mig att sluta gå på jobbfesterna, det blir så uppstyltat och stelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Just det där med teman har fått mig att sluta gå på jobbfesterna, det blir så uppstyltat och stelt.

Jag håller med dig, blir lite överdrivet... Dock så passade det då jag även ska på bröllop senare i år, vart tvungen att köpa något iaf.

Visa signatur