Nomineringstråd: Årets datorbutik 2013!

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Nomineringstråd: Årets datorbutik 2013!

Det börjar dra ihop sig inför röstningen om Årets datorbutik 2013. I denna tråd är det fritt fram att nominera återförsäljare, förutsatt att de uppfyller följande villkor.

Villkor för nominering:

• Återförsäljaren måste ha ett brett sortiment med datorer och datorkomponenter.

• Återförsäljaren måste ägna sig åt e-handel, det vill säga tillhandahålla en webbutik.

• Återförsäljaren måste särskilt vända sig till svenska konsumenter

• Återförsäljaren måste ha varit aktiv i minst ett år och lämnat in en årsredovisning

Dessa återförsäljare är redan nominerade. Är det någon butik som saknas? Skriv i tråden!

Alina
Boulevard
CDON.com
Datorfixarna
Dustin / Home
EIS
Inet
Inwarehouse
Komplett
Misco
MrPC
Multitech
Multitronic
Net2World
Netonnet
Overclockers
Pixmania (ny)
Proshop
Quizcore (ny)
Webhallen

Dessa återförsäljare är inte med pga. urvalsreglerna:

* Coolingstuff (begränsat sortiment)
* MaxFPS (begränsat sortiment)
* Aquatuning (begränsat sortiment)

Nomineringstråden är öppen till den 8 november, därefter är det dags för röstning!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011

QUIZCORE kanske?

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rymden
Registrerad
Maj 2013

ClickOK

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2013

PIXmania?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Jupiter IV:

Usch, vem vill rösta på dem

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uddevalla
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av GreenSoap:

PIXmania?

Återförsäljaren måste särskilt vända sig till svenska konsumenter

Pixmania är ju europatäckande.
Eller menas regeln med "riktar sig mot svenska konsumenter" som att de har en svensk site, medan de även har en tysk eller fransk?

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Tråd rensad. Nästa stjärna som inte bryr sig om att läsa tråden kommer att få tre dagars avstängning på sig att göra det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Greattech?

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Borde man inte plocka bort Inwarehouse med tanke på att de försvinner från och med den 1. januari 2014? Visst har de varit med 2013 men det känns ju lite dumt ifall de vinner.....

Kanske 128bit borde vara med på listan? Har iofs. aldrig handlat därifrån men det finns 2 butiker, webbhandel och har funnits sedan 2006:
www.ratsit.se/5567065973-Computer_and_Electronics_Europe_AB
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=4326

Skrivet av muSashi:

Greattech?

Greattech säljer inte lösa komponenter.

Skrivet av Andreas D:

[*]Återförsäljaren måste ha ett brett sortiment med datorer och datorkomponenter.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av screamin-daemon:

Greattech säljer inte lösa komponenter.

Gör dom väl? Kanske inte lika stort utbud som många andra, men rätt säkert att man kan beställa vilken komponent man vill från dom.

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av muSashi:

Gör dom väl? Kanske inte lika stort utbud som många andra, men rätt säkert att man kan beställa vilken komponent man vill från dom.

Måste vara nytt rekord när det gäller lathet men du kan väl klicka här: www.greattech.se

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av screamin-daemon:

Måste vara nytt rekord när det gäller lathet men du kan väl klicka här: www.greattech.se

Eftersom jag varit inne i deras butik och sett att dom säljer komponenter, och pratat med ägaren att man kunde beställa komponenter av dom, hur kan det vara lathet?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av muSashi:

Eftersom jag varit inne i deras butik och sett att dom säljer komponenter, och pratat med ägaren att man kunde beställa komponenter av dom, hur kan det vara lathet?

Tänkte att om du hade tittat på hemsidan hade du sett att det ej går att köpa komponenter via hemsidan. Då borde de inte platsa som årets nätbutik när det gäller datorer och komponenter. Nu lär vi väl bli avstängda i 3 dagar pga. diskussion

Inte tänkt på att du kunde ha varit i butiken och frågat så ber om ursäkt ifall jag verkade aggressiv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Everlast

- Xbox One X -
- Lenovo Yoga 700 -
- iPhone X -
Vem behöver stationär rigg? =)

Trädvy Permalänk
Greattech
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av muSashi:

Utan att gå in fördjupad på detta. MuSashi har rätt om att vi sålde komponenter i butiken. Men vi slutade sälja komponenter helt under 2013, vi fokuserar endast på egna märket av speldatorer idag. Vore därför fel att lägga upp oss på listan i år. Kanske nästa //GT