Fråga gällande sladdar @ Fractal Design Define R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Maj 2011

Fråga gällande sladdar @ Fractal Design Define R4

Man ska om jag förstått rätt koppla in till A) 24p kabel & B) 8p kabel i den andra i hörnet närmast kylaren och uttag (4p på min manual dock)
Problemet är att jag har för lite sladd? Har en sladd till som jag inte hittat någon funktion till som det står CPU1-P4 & CPU2-P8 på, ska detta in i det hörnet?

Andra problemet är att den tjockaste "24p kabeln" är uppdelad som 20p och sen en 4p på sidan om, jag får ej ner den i moderkortet (den delen med 4p) får inte heller upp den stora (20p) om man ska knippa ifast dem tidigare innan de ska in där. Den andra delen av den tjockaste kraft kabeln/ATX power connector som sitter i nätagget har också en lite bit på 8p som bara hänger där, gör detta något eller är det helt felkopplat?

Om jag är oklar så säg till! Bild finns men oklart pga så dåligt ljus och ingen ordentlig kamera.

Denna som ska gå till hörnet? - från nätagget då?

Sitter dessa fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av jespervestman:

Man ska om jag förstått rätt koppla in till A) 24p kabel & B) 8p kabel i den andra i hörnet närmast kylaren och uttag (4p på min manual dock)
Problemet är att jag har för lite sladd? Har en sladd till som jag inte hittat någon funktion till som det står CPU1-P4 & CPU2-P8 på, ska detta in i det hörnet?

Andra problemet är att den tjockaste "24p kabeln" är uppdelad som 20p och sen en 4p på sidan om, jag får ej ner den i moderkortet (den delen med 4p) får inte heller upp den stora (20p) om man ska knippa ifast dem tidigare innan de ska in där. Den andra delen av den tjockaste kraft kabeln/ATX power connector som sitter i nätagget har också en lite bit på 8p som bara hänger där, gör detta något eller är det helt felkopplat?

Om jag är oklar så säg till! Bild finns men oklart pga så dåligt ljus och ingen ordentlig kamera.

http://i42.tinypic.com/14o84qx.jpg

Sitter dessa fel?
http://i43.tinypic.com/125gx1g.jpg

http://i42.tinypic.com/2f0dnw5.jpg

Ja, det verkar väl rätt bortsett från att du inte kopplat i allt ännu.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Jan 2009

http://i42.tinypic.com/14o84qx.jpg

Sitter dessa fel?
http://i43.tinypic.com/125gx1g.jpg

http://i42.tinypic.com/2f0dnw5.jpg

stämmer bra stoppa i den del av 34-pinen som sitter löst så blir det bra och den som skall sitta uppe sätter du "ihop" 4+4 = 8 pin. ditt nät agg är gjort för att kunna användas till både 24 +8 samt 20+ 4 på mb.

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

"den tjockaste "24p kabeln" är uppdelad som 20p och sen en 4p"
Ta ut 20p delen igen från moderkortet, sätt ihop den med 4p delen sedan tryck i båda samtidigt i moderkortet.

"Den andra delen av den tjockaste kraft kabeln/ATX power connector som sitter i nätagget har också en lite bit på 8p som bara hänger där"
Samma sak där ta ur den delen som sitter i nätagget och sätt i båda delar samtidigt i nätagget så går det nog lättare att få i dem.

"Denna som ska gå till hörnet? - från nätagget då?"
Ja 4p av den, om du har 4p på moderkortet, skall in i hörnan.
Om du har 8pin på moderkortet sätt ihop dem och tryck i dem samtidigt i moderkortet.

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av xfade:

"den tjockaste "24p kabeln" är uppdelad som 20p och sen en 4p"
Ta ut 20p delen igen från moderkortet, sätt ihop den med 4p delen sedan tryck i båda samtidigt i moderkortet.

"Den andra delen av den tjockaste kraft kabeln/ATX power connector som sitter i nätagget har också en lite bit på 8p som bara hänger där"
Samma sak där ta ur den delen som sitter i nätagget och sätt i båda delar samtidigt i nätagget så går det nog lättare att få i dem.

"Denna som ska gå till hörnet? - från nätagget då?"
Ja 4p av den, om du har 4p på moderkortet, skall in i hörnan.
Om du har 8pin på moderkortet sätt ihop dem och tryck i dem samtidigt i moderkortet.

Tagit ut 20p kabeln och fått in den tillsamans med 24p nu, tack så mycket!
Den delen som sitter i nätagget är fulländigt - jag menar att den tjockaste sladden har sina p där i, inge hål i nätagget som fyller ut ytterligare 8p OM jag ska sätta dit de där "CPU" sladdarna till hörnet. (den kabeln är uppdelat 8p ena sidan - 4p+4p andra sidan med 8p hål i moderkortet) antar att den med 8p ska in i nätagget bredvid den "tjockaste" sen trycka ihop de två så det blir 8p och in i moderkortet?

@evil vad är det mer jag missat förrutom dessa sladdar? har inge mer sladdar förrutom de det står "fan" och S-ATA på? har också två sladdar med VGA1/2 och sen en till med VGA3/4 munstycken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

4p+4p andra sidan med 8p hål i moderkortet) antar att den med 8p ska in i nätagget bredvid den "tjockaste" sen trycka ihop de två så det blir 8p och in i moderkortet?.

Sätt ihop dem och tryck i i moderkortet.

Vad de skall sitta i nätdelen vet jag inte dock, ta en titt i manualen.

De borde inte passa i fel port på nätagget.

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2007

Sett ihop cpu p4+p8 som bildar 8pins kontakt, vissa moderkort "äldre" har bara p4 kontakt därav uppdelningen.

Chassi: Corsair Crystal 570X RGB, Intel 8700K, SSD 830 256GB , Asus Z370-F, EVGA GTX980 SC + Arctic Xtreme IV , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G9x, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Maj 2011

OK så den andra sladden sätter jag in på nätagget sen till moderkortet, men som vad? alla MB platser på nätagget är nu upptagna

P8 antar jag? provar det iallafall