Webhallens uppgraderingspaket ultra

Permalänk
Medlem

Webhallens uppgraderingspaket ultra

Tjena grabbar!

Eftersom min gamla dator snart blir omsprungen av farmor så känner jag att de är dags att uppgradera!

Hitta ett fint paket hos webhallen:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/184027-webhallen_uppg...

Har ni någon aning om 650 watt Fractal design PSU funkar? Kommer köra två st SSD diskar samt tre chassifläktar?
Och är de ett bra erbjudande/paket? eller blir jag lurad av alla siffror här? Det är BF 4 som gäller.

Tat lugnt och tack på förhand!
//Jocke

Permalänk
Medlem

det är lite för mycket IMO.
du borde satsa på ett i5 4670k och bara 8gb ram istället för i7 4770k och 16gig..

dom pengarna du sparar kan du göra annat för eller helt enkelt bara spara..

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!
Jag tror jag kör på detta ändå, skiljer inte så mycket i pris mellan i5 och i7.

Hur tror ni de blir med mitt nätagg? Jag körde nån kalkylator på nätet men vet inte hur exakt den är. Har ett Fractal design Newton r2 650watt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockemon:

Tack för svaret!
Jag tror jag kör på detta ändå, skiljer inte så mycket i pris mellan i5 och i7.

Hur tror ni de blir med mitt nätagg? Jag körde nån kalkylator på nätet men vet inte hur exakt den är. Har ett Fractal design Newton r2 650watt.

är det denna du kört?
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

det ska funka, beror på hur gammalt agget är (åldras/tappar ca 5% effekt /år) och om du tänkt överklocka cpu eller gpu. sedan är det ju bättre att ha lite extra ifall man vill bygga vidare systemet. Kan ju bli problem med ljud ochså om ditt agg måste köra fullt hela tiden. men generellt ska du klara dig på det du har.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Precis, den visar runt 400w, så de finns ju lite till godo. Nätagget är cirka 2-3 år tror jag. Planen är inte att överklocka i början utan ja hoppas på att jag ska klara mig ett tag

Tack för hjälpen!