Är detta ett vanligt gammalt pci-kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004

$$

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Tycker det snarare ser ut som ett vanligt gammalt (16bit) ISA-kort.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Det är ett ISA kontrollerkort.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Det var en kille som skrev en tråd precis där han letade efter precis ett sådant kort till sin gamla DX2a.. kolla igenom trådarna tillbaka i kväll så hittar du den. Nått om "HDD controller död".

Ska du inte ha det skulle han nog bli supertacksam för det om det funkar.

[edit]
http://www.sweclockers.com/forum/73-retro/1250100-hdd-control...

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av ZecretW:

Det var en kille som skrev en tråd precis där han letade efter precis ett sådant kort till sin gamla DX2a.. kolla igenom trådarna tillbaka i kväll så hittar du den. Nått om "HDD controller död".

Ska du inte ha det skulle han nog bli supertacksam för det om det funkar.

[edit]
http://www.sweclockers.com/forum/73-retro/1250100-hdd-control...

Hej!

Nej, det är inte mitt utan jag behöver ett vanlig pci-grafikkort för att kunna felsöka en gammal pc-burk.
Finns någon som vill skänka ett så skiicka ett gärna ett PM.

Tack på förhand

$$

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Zoltrix:

Hej!

Nej, det är inte mitt utan jag behöver ett vanlig pci-grafikkort för att kunna felsöka en gammal pc-burk.
Finns någon som vill skänka ett så skiicka ett gärna ett PM.

Tack på förhand

Här är "killen" i fråga. Det ÄR en ISA HDD controller, ungefär som den jag söker, men denna är så misshandlad att ingen vettig människa skulle vilja ha den. Titta på de två raderna med dubbla pinnar uppe till vänster (hårddisk resp. floppy ansluttning) så förstår du vad jag menar. Någon tycks ha använt en kofot för att lossa flatkablarna...

Jag TROR mig ha sett något avlagt PCI grafikkort i mina lådor i källaren. Har jag ett då droppar jag ett meddelande till dig inom några dagar. Portot får du betala i så fall, eller så kan du hämta. Jag bor i södra Sthlm.

Erik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av MiniWise:

Här är "killen" i fråga. Det ÄR en ISA HDD controller, ungefär som den jag söker, men denna är så misshandlad att ingen vettig människa skulle vilja ha den. Titta på de två raderna med dubbla pinnar uppe till vänster (hårddisk resp. floppy ansluttning) så förstår du vad jag menar. Någon tycks ha använt en kofot för att lossa flatkablarna...
Erik

Ähh du är så känslig.
Så ser ju alla kontakterna ut för folk lossar kontakten i ena änden först. Bara att sätta i kontakten snett på de böjda stiften och sedan vika ner den över de andra så är den som ny igen.

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av ZecretW:

Ähh du är så känslig.
Så ser ju alla kontakterna ut för folk lossar kontakten i ena änden först. Bara att sätta i kontakten snett på de böjda stiften och sedan vika ner den över de andra så är den som ny igen.

Det är sant, men lämnar någon ifrån sig (säljer) ett kort i det skicket, då är i alla fall mitt förtroende förbrukat. "Skrotware" har man ju nog av själv...