Spelnyckelsidor - vart får dom allt så billigt?

Permalänk
Medlem

Spelnyckelsidor - vart får dom allt så billigt?

Tjena!
Satt och tog mig en funderare idag över hur spelnyckelsidor som typ fast2play, gmg osv kan sälja nyckar till nysläpptaspel till ett så bra pris när det typ i butiker kostar 2-300kr mera.

Är det manipulerade nycklar eller vad handlar det om, för från första början kan det ju bara vara EA/DICE som har nycklar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Tjena!
Satt och tog mig en funderare idag över hur spelnyckelsidor som typ fast2play, gmg osv kan sälja nyckar till nysläpptaspel till ett så bra pris när det typ i butiker kostar 2-300kr mera.

Är det manipulerade nycklar eller vad handlar det om, för från första början kan det ju bara vara EA/DICE som har nycklar.

på en del sidor är det så illa att dom säljer falska/"crackade" nycklar.
men på de sidor som säljer riktiga nycklar så är det eftersom de slipper produktionskostnad, fraktkostnad osv. dessutom så säljer de billigare spel i stora mängder istället för att sälja dyra spel i små mängder som tex Gamestop eller GAME gör.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Köper nycklarna i länder där det är billigt, Säljer dom i länder där det är dyrt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Tjena!
Satt och tog mig en funderare idag över hur spelnyckelsidor som typ fast2play, gmg osv kan sälja nyckar till nysläpptaspel till ett så bra pris när det typ i butiker kostar 2-300kr mera.

Är det manipulerade nycklar eller vad handlar det om, för från första början kan det ju bara vara EA/DICE som har nycklar.

F2p är inte en auktoriserade återförsäljare av CD-keys (varken steam eller origin nycklar) så ingen vet vart ifrån dom får sina nycklar. Kan vara stöldgods eller nått sånt.

EDIT: GMG är en auktoriserad återförsäljare och säljer oftast till samma priser som andra internetbutiker

Permalänk
Medlem

GreenManGaming är så vitt jag vet dock en riktig retailer med leverantörsavtal.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt nyfiken på det här och har tänkt på det flera gånger, vore intressant om någon har ett bra svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Tjena!
Satt och tog mig en funderare idag över hur spelnyckelsidor som typ fast2play, gmg osv kan sälja nyckar till nysläpptaspel till ett så bra pris när det typ i butiker kostar 2-300kr mera.

Är det manipulerade nycklar eller vad handlar det om, för från första början kan det ju bara vara EA/DICE som har nycklar.

Spelen säljs för olika pris i andra länder och dem länderna där spelen är billigast köps dem utav företaget tex fast2play som sedan säljer dem för lite mer.
Det är alltid en liten risk att köpa på dessa sidor då tex cd keyn kan komma från tex ryssland och ska spelas med rysk ip typ.

Det är såhär jag har hört och förstått det så kan ha fel, men låter rimligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det är sk gråimport. Dom köper billiga fysiska kopior i länder där priserna är riktigt låga för att försöka motverka piraterna.
Så det är legit keys dom säljer, därför man oftast får en scan av koden.

Permalänk
Medlem

En del skumma siter använder sig av stulna kreditkort för att köpa in nycklarna - blir ju gratis för dem då, så att säga.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

GreenManGaming är så vitt jag vet dock en riktig retailer med leverantörsavtal.

Jag har andvänt GMG några gånger och det verkar vara en riktigt bra sida

Ett tips om ni vill ha ännu billigare priser: Gå in på RetailMeNot.com och leta kuponger där. Har handlat på GMG 3-4 ggr och varje gång fått 20-35% off

http://www.retailmenot.com/view/greenmangaming.com

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Dom är inte auktoriserade återförsäljare av CD-keys (varken steam eller origin nycklar) så ingen vet vart ifrån dom får sina nycklar. Kan vara stöldgods eller nått sånt.

Fel!

GMG är en auktoriserad återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Fel!

GMG är en auktoriserad återförsäljare.

Ursäktar mig, läste bara fast2play. GMG spelar inte ens i samma prisliga så det var konstigt att OP ens nämnde dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cgerikj:

Jag har andvänt GMG några gånger och det verkar vara en riktigt bra sida

Ett tips om ni vill ha ännu billigare priser: Gå in på RetailMeNot.com och leta kuponger där. Har handlat på GMG 3-4 ggr och varje gång fått 20-35% off

http://www.retailmenot.com/view/greenmangaming.com

Sweet, tackar för tipset!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Svaret är BULK, svarade på detta i battlelog lika så. Företag, oavsett om de är webbaserade eller lokala köper nästan alltid i bulk för att få ner priserna. Detta är bra marknadsföring då de får fler kunder som köper mer än bara en sak. Eftersom t.ex. GMG köper i bulk så kan du som kund få ett mer respektabelt och attraktivt pris utan att de förlorar något på det. I längden tjänar de massor med pengar. Både konsument och försäljare vinner på detta!