Tidigare nätagg whinar så tips för nytt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tidigare nätagg whinar så tips för nytt?

Hej!
Jag har nyligen uppgraderat till intel haswell och inväntar mitt xfx 280x och mitt nätagg har börjat whina, det är i och försig så att garantin gick ut typ nu så det var inte så udda.
Men ja, här har jag en lista på mina komponenter jag kommer att ha och wattförbrukningen.

Tacksam för tips!

Chassi: Corsair 330R PSU: Corsair RM750
Mobo: Gigabyte GA-Z87X-D4H Processor: Intel i7 4770K
Proc-kylare: Corsair H60v2 Ram: Corsair Dominator platinum 1866MHz 2x8 GB
GPU: XFX R9 280X SSD: Samsung 840 120 GB
HDD: WD RED 3 TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

Seasonic över 500w som är guld- eller platina i 80+ cerifieringen. Än har jag inte sett några reviews på S12G-serien, men de kommer väl inom kort. De har mer sata och mindre molex och om det passar dig vet jag inte. Modulärt och antagligen väldigt tyst och stabilt agg.

Gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2002

be quiet är otroligt tysta och inget tjutande har rapporterats

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Köp ett fint nätagg som bygger på en seasonic-plattform och har bra japanska kondningar. Corsairs nuvarande AX-serie utan "i" är 80+ platinum, har allt jag skrev innan och är passiv upp till över 50% last beroende på effekt.
Ett AX760 skulle dessutom kunna hänga med i flera uppgraderingar och även CF.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av '[*KH*:

Morierty;14058895']be quiet är otroligt tysta och inget tjutande har rapporterats

Då säger jag att det tjuter, har ett av de finaste Be Quiet aggen du kan ha och mitt tjuter. Coil Whine kan komma även ifall det är ett kvalitets agg.

Chassi: Corsair 800D || Mobo: Asus Sabertooth Z170 Mark 1 || CPU: i5-6600K @ 4.5Ghz || RAM: Hyper X 16GB 2133Mhz || GPU: 2x EVGA 780ti SLI || SSD: Samsung 830 128GB || HDD: WD Green 2TB || PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 850W || OS: Windows 7 Ultimate || Radiatorer: EK Coolstream XE 360 + 120 || CPU-kylare: EK - Supremacy || Ljudkort: Sound Blaster Z || Bildskärm: Qnix QX2710 1440p (100hz)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av wipen96:

Då säger jag att det tjuter, har ett av de finaste Be Quiet aggen du kan ha och mitt tjuter. Coil Whine kan komma även ifall det är ett kvalitets agg.

Skulle som en föregående talare, rekommendera Corsair AX serien.
Jag har själv ett AX 1200 med 3 år på nacken.
Varsågod det är bara att välja.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=328#rparams=ss=corsair%...

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Näbbdjuret:

Seasonic över 500w som är guld- eller platina i 80+ cerifieringen. Än har jag inte sett några reviews på S12G-serien, men de kommer väl inom kort. De har mer sata och mindre molex och om det passar dig vet jag inte. Modulärt och antagligen väldigt tyst och stabilt agg.

Tack för tipset!

har ett SilverStone Strider ST55F-G, 550W i mitt nuvarande Node 304.

Tyvärr började det tjuta en hel del (alla hör inte de höga frekvenserna, men jag hör dem och det är ganska extremt) i VÄLDIGt låg last (idle) när jag köpte nya komponenter.

Detta blir att kika vidare på...

Tack igen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Ashzala:

Tack för tipset!

har ett SilverStone Strider ST55F-G, 550W i mitt nuvarande Node 304.

Tyvärr började det tjuta en hel del (alla hör inte de höga frekvenserna, men jag hör dem och det är ganska extremt) i VÄLDIGt låg last (idle) när jag köpte nya komponenter.

Detta blir att kika vidare på...

Tack igen!

Du är välkommen!
Sneglade på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2280270 då det passar väldigt bra i Node 304, men jag valde G-360 istället vilket räcker långt initialt sett.

Gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tackar för tipsen!
Tror det kan komma att bli denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1478074 om jag sammanfattat tipsen på ett bra sätt

Chassi: Corsair 330R PSU: Corsair RM750
Mobo: Gigabyte GA-Z87X-D4H Processor: Intel i7 4770K
Proc-kylare: Corsair H60v2 Ram: Corsair Dominator platinum 1866MHz 2x8 GB
GPU: XFX R9 280X SSD: Samsung 840 120 GB
HDD: WD RED 3 TB