Hjälp mig förstå Google accounts

Permalänk

Hjälp mig förstå Google accounts

Nu kommer ni att skratta men det kan jag ta.

Jag hade skapat ett Youtubekonto innan Google tog över men jag hade också ett Gmail konto. Nuförtiden sitter de ihop. När jag är inloggad i mitt Youtube (med Gmailadressen och lösenordet) så visas mitt gamla Youtube användarnamn, jag kan välja att som det heter byta konto. Då visas min Gmailadress istället för användarnamnet och history samt uppladdade videos är naturligtvis annorlunda.

Jag får det bara till ett konto eftersom jag bara kan logga in med min Gmailadress och tillhörande lösenord. Sedan kan jag förstås skapa en radda olika screennames i t.ex. Youtube G+ etc. och under dessa ha olika inställningar etc. Är det bara ett konto eller har jag fattat fel? Jag upplever hela konceptet som kontraintuitivt och krångligt.

Permalänk
Medlem

Ja, det är bara ett konto. Men Google försöker pracka på Google+-tjänsten hela tiden så det är även för mig förvirrande och irriterande. Alltid när den rutan poppar upp som frågar om man vill ändra namn eller vad det nu står så bara klickar jag att jag vill använda mitt gamla användarnamn och klickar sedan på "x" i hörnet.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Ja, det är bara ett konto. Men Google försöker pracka på Google+-tjänsten hela tiden så det är även för mig förvirrande och irriterande. Alltid när den rutan poppar upp som frågar om man vill ändra namn eller vad det nu står så bara klickar jag att jag vill använda mitt gamla användarnamn och klickar sedan på "x" i hörnet.

Tack för svaret, jag tycker "användare" utan egen inloggning är mera vad det handlar om.