Cod Ghost Prestanda fundering

Permalänk
Medlem

Cod Ghost Prestanda fundering

Setup:
i7 4770k @ 3.7Ghz
nvidia 570 @ stock

Jag får ut 120+ fps på alla kartor utom 1.. detta irriterar mig då det skapar oflyt, kartan ifråga är Whiteout där jag istellet slaggar runt på allt från 75-93 fps.

Settings ingame är följande

  • 1920x1080

  • Aspect: 16:9

  • Refresh rate: 120hz

  • V-sync: off

  • Image Quality: Extra

  • Depth of field: No

  • Screen Space Ambient Occulation: Off

  • Terrain Detail: Off

  • Anistropic Filtering Normal

  • Motion Blur: No

  • Distortion: No

  • Anti-Aliasing: SMAA

  • Shadows: No

  • Texture Quality: Manual

  • Texture resolution: Normal

  • Normal Map Resolution: Normal

  • Specular Map Resolution: Normal

Det som irriterar mig mest är att enligt gpu-z så arbetar gpun bara i ca 60%

Så slutligen vad kan det vara som spökar någon som har någon ide?
Är det helt enkelt kartan som är knas eller vad är det som händer här igentligen..

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

känns som att Ghost har en hel del fel som taxerar hårdvaran duktigt. Tror att detta fel kommer att försvinna inom en snar framtid.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Enligt "Nvidia Geforce Experience" ska jag ha "2xMSAA" i kantutjämning. Har samma kort som du (GTX 570). Ladda ner senaste drivarna samt "Nvidia Geforce Experience" så optimerar Nvidia spelet åt dej. (eller ja, jag drog ner allt till normal/low, prioriterar hellre flyt än snyggt).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt köra allt på low just på den banan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Enligt "Nvidia Geforce Experience" ska jag ha "2xMSAA" i kantutjämning. Har samma kort som du (GTX 570). Ladda ner senaste drivarna samt "Nvidia Geforce Experience" så optimerar Nvidia spelet åt dej. (eller ja, jag drog ner allt till normal/low, prioriterar hellre flyt än snyggt).

hehe med nvidia optimized settings tvivlar jag skaprt någon någonsin har haft mer än 70 fps

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

De är mycket möjligt, som sagt de enda jag inte ändra på efter Nvidias "Optimering" var detta "2xMSAA" ser att du kör "SMAA" (Vilket jag vill mionnas att de var default som spelet optimera åt dej.
Ska jag vara ärlig vet jag inte vilket som är bäst (prestandamässigt sett).

EDIT: Hitta

Citat:

SMAA: A post-process technique similar to FXAA, the SMAA in Crysis 3 has several benefits over its faster brother. Firstly, unlike FXAA, SMAA does not result in any significant blurring. Secondly, there are three different levels of SMAA to choose from in Crysis 3: SMAA Low (1x), SMAA Medium (2Tx) and SMAA High (4x). SMAA 1x is an enhanced form of MLAA (Morphological Anti-Aliasing); SMAA 2Tx is denoted as such because it adds 2x Temporal SSAA (SuperSample Anti-Aliasing) to MLAA to achieve its results; and SMAA 4x is a combination of MLAA, 2x Temporal SSAA and 2x MSAA.

Note: If you run a multi-GPU, the SMAA Medium (2Tx) and SMAA High (4x) options are not available, as they use Temporal Anti-Aliasing which is incompatible with multi-GPU configurations. Instead, you will have an SMAA MGPU (2x) option, which is essentially a combination of MLAA plus 2x MSAA.

MSAA: Multi-Sample Anti-Aliasing (MSAA) is a more traditional and comprehensive, but far more performance-sapping, AA method. It increases the sample rate of data to better render object outlines, reducing their jaggedness. It is available at three sample rates in Crysis 3: MSAA Low (2x), MSAA Medium (4x) and MSAA High (8x). The higher the sample rate, the smoother jagged edges become, at a hefty cost in performance.

Källa: http://www.tweakguides.com/Crysis3_6.html

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Hur mäter ni fps i detta spel?

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Hur mäter ni fps i detta spel?

Vild gissning är Fraps

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

jajjebulle det är fraps som gäller. Dxtory eller vad det heter bara krashar och jag har inte hittat någonform av config commando som gör att spelet generar fpsen åt dig.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Jag har ett GTX 570 överclockad ganska hårt och klarar alla maps i ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag har ett GTX 570 överclockad ganska hårt och klarar alla maps i ultra.

våd får du ut för frames på whiteout ? jag har gått på hårt på oc nu med för att se skillnaden, pressat cpu + gpu ca 20% increase och ser en ökning på ca 5 frames vilket verkar väldiogt lågt imo

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Har en bärbar med i7 3630 och ett 670m och spelet flyter inte alls för mig, känner ingen skillnad på 800x600 och allt på low mot att köra i full hd och detaljerna på medium/high.

Är spelet värdelöst optimerat eller vad?

Permalänk
Skrivet av hoan:

våd får du ut för frames på whiteout ? jag har gått på hårt på oc nu med för att se skillnaden, pressat cpu + gpu ca 20% increase och ser en ökning på ca 5 frames vilket verkar väldiogt lågt imo

Ca. 70-80 fps

Permalänk

har en Asus g75vw med i7 3630 och ett 670m 3gb.

Lite konstigt är att jag kan tex: spela Saints row IV på max och allt men den klarar jo inte cod på något högre än det lägsta nästan med 60fps+...
är det cod som har failat eller ska man få så lite fps med 670m?

Permalänk
Medlem

Mitt krångla som fan med 560ti stock , tröttna så drog och köpte 280x fps ligger på 80-91 allt på extra , men vet inte vad man ska ha A-A på ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Am86:

Mitt krångla som fan med 560ti stock , tröttna så drog och köpte 280x fps ligger på 80-91 allt på extra , men vet inte vad man ska ha A-A på ?

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt å se hur ett Nvidia spel funkar sämre med Nvidia kort än AMD kort

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av Brisingar:

http://oi43.tinypic.com/14l1r2f.jpg
http://oi42.tinypic.com/34qa63b.jpg
har en Asus g75vw med i7 3630 och ett 670m 3gb.

Lite konstigt är att jag kan tex: spela Saints row IV på max och allt men den klarar jo inte cod på något högre än det lägsta nästan med 60fps+...
är det cod som har failat eller ska man få så lite fps med 670m?

Har en likadan, spelet flöt dock bättre i dag än i går. Vet inte varför, fick lite mer flyt med senaste nvidia drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Bolla runt lite idag. Nvidia vill ju att jag ska ha 2xMSAA. Spelet ville SMAA. Tyckte nog att FXAA flöt otroligt bra i kantutjämning. Kanske en placebo, men eftersom de inte blev någon försämrad kvalité på grafiken så behåller jag den lägsta form av kantutjämning dvs FXAA

(Datorn i sign, oklockad)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Svårt å se hur ett Nvidia spel funkar sämre med Nvidia kort än AMD kort

För att 560ti är en hel del sämre än 280x

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.