Affärer - När har dom rea? (Julen)

Permalänk
Medlem

Affärer - När har dom rea? (Julen)

Jo jag bara undra. När bruka inet, komplett, cdon och sånt här har jul rea? Någon som kanse har koll på det? Jag vill gärna köpa lite dator delar då och hoppas på att dom sänker priset på det jag ska köpa heheheh ;D

Permalänk
Medlem

Det är redan dålig marginal på elektronik. Så att de sänker priser på varor är väldigt sällsynt. Ofta är det utgående varor som får ner priset en aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Det är redan dålig marginal på elektronik. Så att de sänker priser på varor är väldigt sällsynt. Ofta är det utgående varor som får ner priset en aning.

Ahh .. Lite segt. Jag få la titta på mina varor lite då och då och se om dom sänker den Och då köpa del för del

Permalänk
Medlem

Du har Black Friday närmast den 29 November, brukar bli rätt många impulsköp då pga bra priser

Permalänk
Medlem

Mellandagsrean är väl vad den heter? Rea under mellandagarna med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sizkest:

Jo jag bara undra. När bruka inet, komplett, cdon och sånt här har jul rea? Någon som kanse har koll på det? Jag vill gärna köpa lite dator delar då och hoppas på att dom sänker priset på det jag ska köpa heheheh ;D

Jag tror det var någon gång i slutet av Nov början dec eller om det var efter jul kanske 25-30dec ,jag är inte riktigt säker men gissnings vis

Permalänk

De kommer säkerligen höja priserna till jul som de alltid gör. Därefter sänks priserna under mellandagsrean till det normala priset som de brukar ha. Så antingen passar du på nu, eller väntar till "mellandagsrean". Finns ioförsig säkerligen några lockvaror som det är bättre pris på.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna köpa detta Hoppas bara på att det hamna på rea eller sänks i pris
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4071992/dagsforamd

Permalänk
Medlem

Prisjakt är väldigt bra när man jagar reor. Med prishistoriken kan man ganska lätt se om det är "fusk-rea" eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Prisjakt är väldigt bra när man jagar reor. Med prishistoriken kan man ganska lätt se om det är "fusk-rea" eller inte.

Då ska jag göra det xD

Permalänk
Medlem

Snabb fråga. Hur kolla jag prishistoriken?

Permalänk
Skrivet av Sizkest:

Snabb fråga. Hur kolla jag prishistoriken?

Genom statistikfliken på produkten, tex denna : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1462288

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Alla höjer priset till julen för att sedan sänka till ordinarie pris till mellandagarna och kallar det för rea, läs Aftonbladet där folk känner sig lurade som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB