Permalänk
Medlem

8-pin och 24-pin PCB-kontakter?

Ja, var köper jag dessa? 8-pin EPS/CPU och 24-pin ATX för lödning till PCB. Lite halvbråttom så kan inte beställa från Kina/Asien, utan om det finns en Svensk butik eller i Europa som säljer dessa som ni känner till så skulle jag uppskatta om ni tipsar om det.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Typ http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/24-pin-kontakt-hon... ?

Edit, hmm, du vill ha den andra delen... Vet ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Ja, var köper jag dessa? 8-pin EPS/CPU och 24-pin ATX för lödning till PCB. Lite halvbråttom så kan inte beställa från Kina/Asien, utan om det finns en Svensk butik eller i Europa som säljer dessa som ni känner till så skulle jag uppskatta om ni tipsar om det.

i värsta falla kan du kanske löda loss en från ett trasigt moderkort och flytta den till ditt egna.
tror dock det kan bli svårfunnet tyvärr om det är den "andra" delen, honan du är ute efter.

men kolla med efla de kan ha det, de har det mesta inom kontakter och sladdar.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Finns annars folk som säljer sina defekta moderkort för ett par hundralappar på marknaden här. Kan vara värt att kolla iallafall.

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

i värsta falla kan du kanske löda loss en från ett trasigt moderkort och flytta den till ditt egna.
tror dock det kan bli svårfunnet tyvärr om det är den "andra" delen, honan du är ute efter.

men kolla med efla de kan ha det, de har det mesta inom kontakter och sladdar.

Har bara gamla moderkort som är trasiga, 20-pin och 4-pin på dom. Men hade helt glömt bort Elfa, dom verkar ha vad jag letar efter, tack för påminnelsen.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10