Återbetalning har inte skett, Återförsäljaren skyller på banken och vice versa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Återbetalning har inte skett, Återförsäljaren skyller på banken och vice versa

Hejsan, jag köpte 2011 en SSD som gick sönder för några veckor sedan, jag skickade in SSD:n till återförsäljaren och eftersom de inte har kvar den i sortimentet så skulle jag få pengarna tillbaka, de sa att de skulle ta 5 bankdagar som max för återbetalning, det har nu gått mer än 9 bankdagar utan pengar på konto, vände mig till återförsäljaren som sa att eftersom jag bytt kort så har pengarna "fastnat" på Nordeas konto, tog kontakt med Nordea idag och de säger att pengarna ändå skulle gå fram till kontot även fast jag bytt kort vilket då betyder att återförsäljaren ljuger.
Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, Vem har rätt och vad kan jag göra i min position?

// Hannes

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Har du bara fått ett nytt kort för att det gamla gått ut så brukar det ha samma nr och då är det inget problem.

Men det enklaste är väl att ringa din bank igen. Om de inte tror att det ska bli något problem tycker jag att du ska lita på det. Jag tolkar det som att de försöker skicka tillbaka pengarna till det betalkort som du betalade med 2011 och min erfarenhet är att det kan ta några dagar mer än vad de brukar säga i affärerna.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Be om ett referensnummer eller liknande eller en kopia från återförsäljaren på återbetalningen som du kan visa upp för banken. Då kan banken kontrollera vad som hänt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Viceroy:

Be om ett referensnummer eller liknande eller en kopia från återförsäljaren på återbetalningen som du kan visa upp för banken. Då kan banken kontrollera vad som hänt.

Bra idé, det enda svaret jag har fått är att de dragit beloppet från faktura och att om jag betalat kontokort så görs en automatisk återbetalning inom 5 bankdagar , blablabla.

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Återkommer när jag får svar, förmodligen efter helgen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Nu har återköpet gjorts. Jag tog kontakt med CDON som var återförsäljaren och de sa att de hade skickat återbetalningen den 30/10. vilket var betydligt mer än 5 arbetsdagar.