Permalänk
Medlem

Hade inte ett ASUS GeFore MARS GTX 760 4GB fått plats?

DE hade varit riktigt tufft.

För övrigt ska du ha en redig dunk i ryggen för ett sjyst bygge.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Vart får du tag på dina fötter till dina byggen?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ant3:

Hade inte ett ASUS GeFore MARS GTX 760 4GB fått plats?

DE hade varit riktigt tufft.

För övrigt ska du ha en redig dunk i ryggen för ett sjyst bygge.

Jag tror det är lite långt det med. Men det går faktiskt att klämma i ett lite större kort om man vill.
Tack!

Skrivet av furryowl:

Vart får du tag på dina fötter till dina byggen?

Vilka av dom menar du? Fötterna till detta bygge kommer ifrån Clas Ohlson.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Hej. hur har du fäst grafikkortet? funderar på att göra ett eget chassi men det är den enda delen jag inte far någon info om.

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av cluffen:

Hej. hur har du fäst grafikkortet? funderar på att göra ett eget chassi men det är den enda delen jag inte far någon info om.

Jag har modifierat plåten på grafikortet så det fästs med 4 st skruvar i chassits baksida. Mitt 760 är inte speciellt tungt pga. att det inte är så långt. Men det får hjälp av strömkablarna så det inte hänger ner något alls i andra kanten.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Riktigt snyggt blev det! Du var faktiskt en av dem som inspirera mig till att göra ett eget chassi, så tänkte höra om lite saker, men att de tog 4 månader att göra, herregud trodde detta tog 1-3 veckor! xD
Men undrar var man kan beställa aluminiumplåtar efter "egen design"? ^^

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av NewandNeedhelp:

Riktigt snyggt blev det! Du var faktiskt en av dem som inspirera mig till att göra ett eget chassi, så tänkte höra om lite saker, men att de tog 4 månader att göra, herregud trodde detta tog 1-3 veckor! xD
Men undrar var man kan beställa aluminiumplåtar efter "egen design"? ^^

Det tar ju lång tid när man behöver klura på en massa grejer. Har man dessutom andra projekt samtidigt, jag till exempel skruvar med bilar bra många timmar i veckan, är det ibland svårt att få tid

Lättast är nog att söka efter någon lokal firma med vatten/laserskärare och slå dom en signal!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Bland det minsta snyggaste jag sett..
Skit bra jobbat

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Proffsmoddare

Ett paket kom på posten igår.

Silverstone hjälper mig att uppgradera från deras ST45SF-G till ett SX600-G!
Detta SFX nätagreggat kan leverera 150W mer än mitt gamla och är semipassivt.

Perfekt för att få ner ljudnivån, utnyttjandegraden och eventuellt kunna uppgradera från GTX760 till ett mer strömtörstigt grafikkort.

Smidigt med samma anslutningar som på mitt ST45SF-G. Innebär att egentligen är det bara att plugga i utan att behöva dra om kablarna. Sweet.

Återkommer när det blir dags för bytet

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Då var datorn tillslut uppackad efter en flytt och jag tänkte passa på att byta nätaggregatet innan datorn ställs på plats

Chassit är inte det mest lättskruvade, men fram och baksida är relativt smidiga att ta bort för att komma åt insidan. Några skruvar senare och lite lirkande med kablarna så kunde den gamla PSUn plockas ur.

På utsidan skiljer det inte mycket! Etiketten skallrar om 600W istället för 450W och fläkten är utbytt.
Grymt smidigt är att jag inte behövde dra om några kablar inuti chassit. Visst är de nya kablarna som följer med bättre än de gamla och betydligt smidigare att jobba med. Men då kabeldragningen är bra som den är lät jag bli att byta ut något. Istället var det bara att jacka i nya agget och skjuta det på plats.

Sådär ja! Ett hyffsat smidigt ingrepp som tog ungefär 30 min. Det är inte illa på ett scratch-bygge i den här storleken!

Nu återstår bara att rulla igång och njuta av en lägre ljudnivå vid belastning. Men först måste jag installera Far Cry 4.

Jag har även en liten tanke på att eventuellt byta ut mitt GTX760 mot ett GTX950. Om jag förstått det rätt så är prestandan mellan de två likvärdig men strömförbrukningen lägre med fördel för GTX950. Ovärt? Kanske, jag får se.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay