Nytt adls från Boxer men fast telefon från Telia

Permalänk

Nytt adls från Boxer men fast telefon från Telia

Hej
jag har telia adls med ip tv och fast telefon just nu men bindnigstiden
har gått ut nu. Så jag tänkte köpa nytt från boxer eftersom jag är trött på ip
tv och jag gillar inte när någon byter kanal så min ping i alla spel går upp till 1000ms
nu till problemet jag tänkte beställa tv bredband och telefoni från boxer men de verkar
bara ha ip telefoni som gör ungefär samma sak som ip tv .
så kann jag köpa tv och bredband från boxer och köpa fast telefoni från Telia?

tack på för hand mvh Victory995

Visa signatur

The Flippin Ninja

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl ADSL du menar ?
Du får nog fråga kundtjänst om det och tänk på att Boxer inte heller levererar bredband överallt och att det även kräver att du har ett tv abonnemang hos dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av victory995:

Hej
jag har telia adls med ip tv och fast telefon just nu men bindnigstiden
har gått ut nu. Så jag tänkte köpa nytt från boxer eftersom jag är trött på ip
tv och jag gillar inte när någon byter kanal så min ping i alla spel går upp till 1000ms
nu till problemet jag tänkte beställa tv bredband och telefoni från boxer men de verkar
bara ha ip telefoni som gör ungefär samma sak som ip tv .
så kann jag köpa tv och bredband från boxer och köpa fast telefoni från Telia?

tack på för hand mvh Victory995

min lillebror har bredband från boxer med tv utan telefoni, så det ska ju inte spela någon roll om du tar fast telefoni från telia.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Inaktiv

Svar ja ! Du kan ha bredband från ett bolag och sedan tv eller annat från nåt annat bolag.

VARFÖR man behöver ha telefoni för att skaffa ADSL är för att bredbandsleverantören ska kunna mäta på din lina så att dom ser att allt funkar. MEN har det dock innan varit ADSL på linan innan så brukar det kunna lösas direkt om dom kan få fram uppgifter om det.

Exempel.

Där jag bodde innan har det aldrig levererats ADSL innan, så då aktiverade Telia ett tillfälligt telefon numer så när tekniker kom ut och säkerställde att allt stod rätt till, så kunde han skicka signal för att se att det åker fram och tillbaka utan problem. Sedan togs telefon numret bort och mitt ADSL levererades.

Hoppas du har all info som du behöver

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl ADSL du menar ?
Du får nog fråga kundtjänst om det och tänk på att Boxer inte heller levererar bredband överallt och att det även kräver att du har ett tv abonnemang hos dem.

Det var ADSL jag menade ursäkta stavningen jag skriver från min mobil:-)

Skrivet av skanepiraten:

Svar ja ! Du kan ha bredband från ett bolag och sedan tv eller annat från nåt annat bolag.

VARFÖR man behöver ha telefoni för att skaffa ADSL är för att bredbandsleverantören ska kunna mäta på din lina så att dom ser att allt funkar. MEN har det dock innan varit ADSL på linan innan så brukar det kunna lösas direkt om dom kan få fram uppgifter om det.

Exempel.

Där jag bodde innan har det aldrig levererats ADSL innan, så då aktiverade Telia ett tillfälligt telefon numer så när tekniker kom ut och säkerställde att allt stod rätt till, så kunde han skicka signal för att se att det åker fram och tillbaka utan problem. Sedan togs telefon numret bort och mitt ADSL levererades.

Tack för svaret det var precis det jag ville veta .
Är det någon som har provat att ha olika operatörer och vilka erfarenheter har niav det?

Hoppas du har all info som du behöver

Visa signatur

The Flippin Ninja