Planering för framtida projekt vad vill ni att jag försöker göra?

Permalänk
Administrativ avgift

Planering för framtida projekt vad vill ni att jag försöker göra?

Goddag jag har tänkt mig detta till följande projekt:

4770k
Matx mobo
Ram 16gb minst
Corsair psu
350D
780 ev TI

Vad vill ni se i ett sådant projekt? Cleant med kablar? Någon speciell modifikation? Kom med idéer jag är öppen för förslag dock ej vattenkylning då det bryter min rygg nu att flytta nuvarande datorn !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Goddag jag har tänkt mig detta till följande projekt:

4770k
Matx mobo
Ram 16gb minst
Corsair psu
350D
780 ev TI

Vad vill ni se i ett sådant projekt? Cleant med kablar? Någon speciell modifikation? Kom med idéer jag är öppen för förslag dock ej vattenkylning då det bryter min rygg nu att flytta nuvarande datorn !

Jag har läst din tråd, och jag förstår ärligt talat inte vad du menar med "detta till följande projekt"
Och så listar du, ett helt vanligt random datorbygge.

Vill se i ett sådant projekt? Cleant med kablar? Min första tanke och svar är: Cleant med kablar? Är inte det självklart?

Och dom bästa modifikationerna är alltid skaparens egna skapelser och idèr.

Så mitt tips är att du skall fråga dig själv, vad du själv vill se, försöker göra!

Lycka till

M v h skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av skog1s:

Jag har läst din tråd, och jag förstår ärligt talat inte vad du menar med "detta till följande projekt"
Och så listar du, ett helt vanligt random datorbygge.

Vill se i ett sådant projekt? Cleant med kablar? Min första tanke och svar är: Cleant med kablar? Är inte det självklart?

Och dom bästa modifikationerna är alltid skaparens egna skapelser och idèr.

Så mitt tips är att du skall fråga dig själv, vad du själv vill se, försöker göra!

Lycka till

M v h skog1s

Jag letar efter inspirations ideér såsom att tycker folk det vore coolt med att ha chassi sidan stylad med någon utskärning? Vill de se en hel remake av chassit med borttagen HDD bur osv?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Det enda som räknas är scratch builds allt annat e dagis.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Belzzz:

Det enda som räknas är scratch builds allt annat e dagis.

Så folk skulle vilja se ett scrath build med egenbyggt chassi? Kanske så väl optimerat för minsta passform? Detta är exakt den ideén jag letade efter. Att när jag faktiskt har tillgång till massor med maskiner + metall(Cheap Y). Ska överväga och börja cada lite och snacka med lärarna om det går ! Kan ju använda 350D som stomme och sedan bara förminska den. Eller hur skulle du känna för det ? Coolt? fult? Helt från scratch?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Tror det e svårare att förminska ett chassi än bygga nytt... moderkortsplåt kan vara trevligt att slippa göra själv så den biten kan du la sno från nått chassi du har liggandes eller köpa separat.

Annars tycker jag du ska kolla runt på forumet för inspiration å sen bygga nått som ingen annan gjort.

Bygg in den i en öltunna eller nått men hitta på nån form eller funktion som gör att den sticker ut ur mängden.

Permalänk

Vad vi kan dra som slutsats är ju att du vill ha idéer på nytt datorprojekt, men det är det du bör komma på själv

lycka till!

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Belzzz:

Tror det e svårare att förminska ett chassi än bygga nytt... moderkortsplåt kan vara trevligt att slippa göra själv så den biten kan du la sno från nått chassi du har liggandes eller köpa separat.

Annars tycker jag du ska kolla runt på forumet för inspiration å sen bygga nått som ingen annan gjort.

Bygg in den i en öltunna eller nått men hitta på nån form eller funktion som gör att den sticker ut ur mängden.

datt öltunna

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Goddag jag har tänkt mig detta till följande projekt:

4770k
Matx mobo
Ram 16gb minst
Corsair psu
350D
780 ev TI

Vad vill ni se i ett sådant projekt? Cleant med kablar? Någon speciell modifikation? Kom med idéer jag är öppen för förslag dock ej vattenkylning då det bryter min rygg nu att flytta nuvarande datorn !

Om du har svårt att bestämma så bestämmer jag att du ska anlägga en gräsmatta i botten av chassit, grönt grafikkort och kylare med vit moderkortsköld.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av jocke92:

Om du har svårt att bestämma så bestämmer jag att du ska anlägga en gräsmatta i botten av chassit, grönt grafikkort och kylare med vit moderkortsköld.

Haha så himla rolig idé haha nästan så jag gör det ;)!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Hur gick det med "Vattenkylt 350D" ?

Visa signatur

...

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av daempull:

Hur gick det med "Vattenkylt 350D" ?

Det är ju i princip klart med lite snack med andra finns det inte mycket att göra mer med dragning osv med omständigheterna. Har meddelat corsair vad jag skulle vilja se för skillnad för att det ska funka bättre med rader i top och pumpar osv!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3