Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

+12v pins smält

Troligen +12v rail overload, cdon samt cooler master sa åt mig att ta den in på undersökning... för att reda ut ifall de var nätaggets fel eller moderkortets.. moderkortet är köpt på ett annat ställe. Men vart ska man lämna in grejerna i stockholn flesta ställen jag hittat pp nätet låter väldigt dåliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: H2 | Processor: Intel i7 2600K 4.4Ghz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE | 2st 120GB SSD, Kingston HyperX (raid 0) | Grafikkort: R9 290X | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Tangentbord: Dell SK-8135 | Mus: Logitech MX518 | Musmatta: Sweclockers Qpad| Skärm: 2st 25.5" asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Inet? De tar ut en liten undersökningskostnad och ger dig en analys av vad som är kass, sen kan du lämna tillbaka respektive del till där du köpt den eller ta kontakt med moderkort/nätagg-tillverkaren själv och be om att få en ny på garantin.

http://www.inet.se/info/168/serviceprislista

Lycka till.

h+

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Arazand:

Inet? De tar ut en liten undersökningskostnad och ger dig en analys av vad som är kass, sen kan du lämna tillbaka respektive del till där du köpt den eller ta kontakt med moderkort/nätagg-tillverkaren själv och be om att få en ny på garantin.

http://www.inet.se/info/168/serviceprislista

Lycka till.

Jag vet vad som är kass moderkortet och nätagget. Men kan dom säga vad som orsaka problemet är frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: H2 | Processor: Intel i7 2600K 4.4Ghz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE | 2st 120GB SSD, Kingston HyperX (raid 0) | Grafikkort: R9 290X | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Tangentbord: Dell SK-8135 | Mus: Logitech MX518 | Musmatta: Sweclockers Qpad| Skärm: 2st 25.5" asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Gathor:

Jag vet vad som är kass moderkortet och nätagget. Men kan dom säga vad som orsaka problemet är frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det helt upp till dig om du vill skicka tillbaka det till tillverkaren och använda din garanti eller om du hellre vill ta kontakt med den butiken du köpte det och se om de kan hjälpa dig med garantiärendet. Ibland stället butiker upp med sådana ärenden, då går det mycket fortare att få en ersättning för delen än det hade gjort ifrån tillverkaren där du oftast får skicka det till utlandet om de inte finns en sverige kontor där de kan ta emot det.

Jag hade först tagit kontakt med butikerna du köpte det, kanske är en snabb fix och du får nya saker samma dag eller samma vecka. Om butiken nekar det kan du då vända dig till tillverkaren.

Att få datorn kollad av ett service ställe kan därför bara vara nödigt och slöseri på pengar. Om du pratat med inet så kanske de även kan hjälpa dig med garantiärendet, då emot en kostnad så klart.

EDIT: Har Cooler Master begärt en undersökningsanalys eller är det något de bara rekommenderar? För är det rekommenderat så gör dom så för att snabba upp garanti processen om det ens behövs, plus de sparar ju lite pengar på det.

h+

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB