Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Corsair obsidian 750d

Har problem med att få moderkoret att passa vid io plåten, moderkoret hamnar för högt upp, så frågan är behöver man moderkortsdistanser på detta chassi?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Asrock extream 4 är moderkortet

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av LimpSTAR:

Har problem med att få moderkoret att passa vid io plåten, moderkoret hamnar för högt upp, så frågan är behöver man moderkortsdistanser på detta chassi?

Nej, om jag minns rätt finns det lite förhöjningar som ersätter distanserna.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Stämmer, det finns förhöjningar. Då riskerar man inte att de kortsluts?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av LimpSTAR:

Stämmer, det finns förhöjningar. Då riskerar man inte att de kortsluts?

Nej de fungerar som distanser. Om du vill ha det "bekräftat" kan du läsa testet på anandtech
http://www.anandtech.com/show/7359/corsair-obsidian-750d-case...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av screamin-daemon:

Nej de fungerar som distanser. Om du vill ha det "bekräftat" kan du läsa testet på anandtech
http://www.anandtech.com/show/7359/corsair-obsidian-750d-case...

Du är en klippa, tack!

( jag som endå sökte efter det )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Mar 2013

haha om man visste om detta innan. haft mitt corsair carbide 330r i en vecka nu, hade samma problem. slutate med att ja ''moddade'' min backplate. Finns det ställen man kan köpa nya på tro? har samma moderkaka som ts.

citera för svar

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av johnnyw93:

haha om man visste om detta innan. haft mitt corsair carbide 330r i en vecka nu, hade samma problem. slutate med att ja ''moddade'' min backplate. Finns det ställen man kan köpa nya på tro? har samma moderkaka som ts.

Nej tveksamt att såna säljs löst, hade varit annat ifall den hade varit löstagbar.