Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Problem med BF4

Tjenare!

Jag har ett väldigt olustigt problem med Battlefield 4.
Jag kan spela ett par minuter efter att jag gått in i en server, men närsomhelst en "tung" effekt händer, t.ex. kraftig vibration, en nära explosion, eller bara att jag hastigt rör mig med siktet (höger/vänster upp/ner) så fryser spelet.

Och allt fryser verkligen, bild och ljud, sitter helt fast och det låter som att en transformer håller på att födas ifrån mitt headset.

Det är antagligen mitt grafikkort som är en för stor flaskhals, men jag är inte i en position att köpa nya grejer så jag vill gärna höra andras åsikter innan jag gör massa blinda inköp.

Mina grejer i burken är följande:

Grafikkort: Gigabyte GTX 560Ti 1024mb minne
Processor: Sandy Bridge i5 2500k
Moderkort: MSI P67A-GD65
SSD: Intel 510 serien
RAM: Corsair CL9 DDR3 1333MHz 8gig
Skärm: Samsung SyncMaster XL2370 (60Hz 1920x1080)

Är en Sandy Bridge (klockad till 4.3) dålig för BF4? Eller är det bara så att mitt grafikkort har för låg IQ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Hur fryser det? Är det under någon sekund, några sekunder men det släpper eller krävs det en omstart?

Om det krävs en omstart så kan det vara klocken på cpun som inte är stabil. Testa att gå ner i default clock och spela för att se om det är det som gör frysningarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkarp
Registrerad
Okt 2012

Detta händer väldigt många just nu, inklusive mig själv. Det ska, om jag förstått det rätt, patchas idag. Så testa ikväll och se ifall det fortfarande buggar för dig.

Se tex denna tråd. http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1251302-batt...