Var ska jag sätta den nya chassifläkten? i Toppen eller i botten?

Permalänk

Var ska jag sätta den nya chassifläkten? i Toppen eller i botten?

Hej!

Jag har ett zalman plus 11 chassi med orginalmonterade fläktar, dvs 1st fläkt i fronten, 2 st på sidorna, 1 bak och 1 i toppen.
Fläktarna på sidorna är 80mm och resten 120 mm.

Jag har beställt en ny 120 mm fläkt som jag tänkte sätta i toppen så att jag fyller varje fläktplats. När jag öppnade chassit såg jag dock att det finns en fläktplats i botten på chassit också, med dammfilter.

Nu har jag blivit lite velig, ska jag sätta fläkten i toppen eller i botten?

Mvh// Kalaskulan

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Skulle själv satt det i botten så jag får mer luft in i datorn än vad datorn tar ut! men om du vill ha mer luft ut ur datorn så uppe såklart

Simple..

Botten = Mer Luft In

Toppen = Mer Luft Ut

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.