blir så trött på alla annonsörer här!

Permalänk
Medlem

Om köparen vill ha det billigt brukar jag erbjuda att skicka sakerna med vanliga frimärken, dvs inte försäkrat. De flesta slutar vid det laget gnälla, och förstår att frakten kostar.

Däremot att helt blint inte ge något annat fraktsätt än postens försäkrade paket för 150:- känns lite nonchalant. Det måste stå i proportion till varan.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har sålt en del på Tradera och även lite på swedroid och härinne. Har inga problem med att erbjuda olika fraktalternativ då jag har egen bil och ofta kör förbi olika serviceställen. Frakten får köparen stå för men jag tar aldrig mer betalt än vad posten/schenker osv begär, tycker det är smidigare att baka emballage osv. in i varans pris, slipper man allt tjafs om "skyhöga fraktkostnader" osv. Vet att många på Tradera får negativa omdömen när dom tar extra betalt för frakt för att täcka deras omkostnader.

Posten är dyra men snabba. Dessutom finns det relativt billiga "skicka direkt" som kan spåras men saknar försäkring.

Schenker är billiga men slöa. Deras system är rent skit och statusuppdateringarna tar riktigt lång tid.

DLH är dyra, oftast dyrare än Posten.

Bussgods är väl relativt billiga men det finns få terminaler och känns besvärligt.

Avhämtning är billigt men besvärligt för säljaren Finns inget värre än köpare som är sena, inte har jämna pengar osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara upp till köparen att välja fraktbolag?
Köparen bestämmer om han bara vill frakta med ex posten, då det är hans annons, passar det inte så köper man inte.
Ex kanske köparen måste ta sig till ett annat ställe som han har svårt att ta sig till, eller så passar X bolag bäst för han helt enkelt och vill inte kladda.

Passar inte en annons så köper man inte.

Jag stör mig mer på alla idioter på sweclockers som måste kommentera annonser att "LOL VAD DYRT" och typ som i mitt senaste fall en Beta key.

Massa puckon som spammade att "girigt att sälja en beta key, ta betalt för något som går open beta om 1 månad" och blablabla.
Reportade det flera gånger man togs inte bort.

Jag sålde min key enkelt och hade massvis med intresserade men det kunde ju inte dessa sweclockers användarna acceptera utan att spamma skit.

Så nu fick jag skriva av mig det

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Stavningspoliser tycker vi inte om, det sprider dålig stämning och ger absolut ingenting.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.