Permalänk

Motorola Moto G

Motorola som ägs av Google har idag släppt Moto G en prisvärd men kraftfull smarttelefon!

Specs:

Android 4.3 (KitKat innan slutet av januari)
4,5-tums LCD-skärm med 1280 x 720 pixlar
Qualcomm Snapdragon 400 – 1,2GHz quad-core
1GB RAM
8/16GB lagringsutrymme
50GB utrymme på Google Drive i två år
5MP-kamera
Främre 1,3MP-kamera
GPS+GLONASS
Bluetooth 4.0
FM-radio
Ingen LTE eller NFC
Fast 2070mAh-batteri
Utbytbara bakstycken
Vikt: 143 gram
Mått: 130 x 66 x 6-12mm (böjd design)

Källa:

http://www.swedroid.se/motorola-presenterar-moto-g-en-smartph...

Vad tror ni om denna? Kommer den till Sverige till rätt pris kan det vara något att kolla närmare på!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Litet batteri, bara 1 GB RAM, 1.2 GHz Quad Snap 400 när det sitter 1.7 Ghz Dual + S4Pro i Moto X. Varför kan dom inte bara släppa Droid Ultra/Maxx istället/också? :-/ Bleh, alltid samma sak. Visst, den är inte så dyr, men det låga priset lockar inte när man får liknande smartphones här och där via nya kontrakt/osv. Kul iof att dom inkluderade FM-radio i denna.

Permalänk
Medlem

Landar den billigaste på typ 1500 (vilket det brittiska priset talar för) är det sanslöst prisvärt. Tycker det är märkligt att man läser så många kommentarer om hur dåliga spec den har, den motsvarar ju nästan (notera nästan!) förra årets bästa telefoner. Den enda som kan mäta sig med detta priset är nexus 4 som ändå ligger på runt 2500 i nuläget. En sån här blir nog morsans första smartphone.

Permalänk
Skrivet av merdique:

Landar den billigaste på typ 1500 (vilket det brittiska priset talar för) är det sanslöst prisvärt. Tycker det är märkligt att man läser så många kommentarer om hur dåliga spec den har, den motsvarar ju nästan (notera nästan!) förra årets bästa telefoner. Den enda som kan mäta sig med detta priset är nexus 4 som ändå ligger på runt 2500 i nuläget. En sån här blir nog morsans första smartphone.

Håller med dig. Om den hamnar runt 1500 kronor är det väldigt prisvärt faktiskt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Moto har bekräftat att den kommer till Norden inom ett par veckor och lagom till Julhandeln.
Finns att förboka hos Clove UK: http://www.clove.co.uk/motorola-moto-g

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Japp det är bekräftat den kommer till Norden.

Källa:

http://www.swedroid.se/bekraftat-motorola-moto-g-kommer-till-...

Nu får man bara hoppas att priset blir bra också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Håller med dig. Om den hamnar runt 1500 kronor är det väldigt prisvärt faktiskt.

1500 ska vi nog inte tro, men vi kan ju hoppas!
På Media Markt och Amazon i Tyskland så kostar den billigaste 169euro. Det är också den enda de säljer än så länge.

På Amazon i UK så kostar 16gb versionen 160£
Om man beställer den på Amazon i UK så blir det strax under 1800 med frakt.

Frågan är ju också vilka som kommer att sälja denna i Sverige!

Permalänk
Medlem

Kalla mig en gammal stofil men jag tycker det verka som en utmärkt "fjortistelefon".
Gör det den ska, lätt att få "unik" och kostar inte för mycket av pappas pengar.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atropos:

Kalla mig en gammal stofil men jag tycker det verka som en utmärkt "fjortistelefon".
Gör det den ska, lätt att få "unik" och kostar inte för mycket av pappas pengar.

Sen kommer vi till problemet att dessa "fjortisar" aldrig skulle få för sig att vilja ha en Motorola, de var inte ens poppis då klassiska Razr var kunglig för då var det SE Walkman som gällde.

Nu är det väl bara Samsung och iphones som duger antar jag.

Permalänk
Medlem

True

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Sen kommer vi till problemet att dessa "fjortisar" aldrig skulle få för sig att vilja ha en Motorola, de var inte ens poppis då klassiska Razr var kunglig för då var det SE Walkman som gällde.

Nu är det väl bara Samsung och iphones som duger antar jag.

Konstigt det där.

När razr kom så var det the phone to have, värre än iphone hypen.
Razr sålde massor i staterna men här i Sverige (där vi har rätt kass smak, alla verkar ha iphone) köptes knappt någon enhet öht.

Jag fick tag i en och den gav rätt mycket uppmärksamhet. Jämfört med alla andra telefoner så var den ruskigt slimmad och välbyggd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Konstigt det där.

När razr kom så var det the phone to have, värre än iphone hypen.
Razr sålde massor i staterna men här i Sverige (där vi har rätt kass smak, alla verkar ha iphone) köptes knappt någon enhet öht.

Jag fick tag i en och den gav rätt mycket uppmärksamhet. Jämfört med alla andra telefoner så var den ruskigt slimmad och välbyggd.

Hade också en sådan, det var goda tider det. Det märktes att det var en ganska big deal där i staterna då de flesta tv-serier och filmer mellan typ 04-07 hade en Motorola Razr som mobil. Speciellt

Förövrigt så ligger nog inte detta rykte långt ifrån den globala release på moto G; http://www.swedroid.se/motorola-moto-x-kan-vara-pa-vag-till-e... .

Permalänk

For folk som vill ha en budget android rekommenderar jag denna. Mobilerna i den har prisklassen brukar vara rent skrap. Battre att kopa 16 gb versionen, no sd card.

Permalänk

Finns det glas att köpa från nån svensk återförsäljare? Pallar inte vänta 2 veckor ifall man beställer från ebay.