Kommer ett sfx 450w guld nätagg att klara av denna dator

Permalänk
Medlem

Kommer ett sfx 450w guld nätagg att klara av denna dator

http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/76941/

Har inte tänkt att överklocka.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av DerpNstein:

Utan att kunna så mycket, utan ha något belägg för det jag säger så känner jag att det är på håret.
Jag hade kört på 500w eller mer (vet inte varför jag ens uttalar mig )

Edit: ja, jag kan inte skriva rätt 1:a eller efterföljande 3 gångerna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ja, den klarar det med ett skratt.

Som referens kommer jag köra 4770K + 290X på exakt likadant nätagg, vilket däremot närmar sig gränsen, men 450W DC är mer än de flesta verkar inse (och det där nätagget kan bevisligen leverera fullt ut, t.o.m. över, det har testats åtskilliga gånger i olika forum).

Räkna dock med att fläkten kommer gå på ganska högt varvtal, och den är allt annat än tyst.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av backfeed:

Ja, den klarar det med ett skratt.

Som referens kommer jag köra 4770K + 290X på exakt likadant nätagg, vilket däremot närmar sig gränsen, men 450W DC är mer än de flesta verkar inse (och det där nätagget kan bevisligen leverera fullt ut, t.o.m. över, det har testats åtskilliga gånger i olika forum).

Räkna dock med att fläkten kommer gå på ganska högt varvtal, och den är allt annat än tyst.

Tackar, då har jag lärt mig något nytt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det kommer funka. 670 är inte jätteströmhungrigt. Finns folk som kör 680 och nog även 780 med det agget (kolla tex small form factor trådarna på hardforum)

Hur tempsen/ljudnivån i lådan blir, och om allt får plats ska jag inte svära på... (Men det borde väl funka såvitt jag kan se?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ja, den klarar det med ett skratt.

Som referens kommer jag köra 4770K + 290X på exakt likadant nätagg, vilket däremot närmar sig gränsen, men 450W DC är mer än de flesta verkar inse (och det där nätagget kan bevisligen leverera fullt ut, t.o.m. över, det har testats åtskilliga gånger i olika forum).

Räkna dock med att fläkten kommer gå på ganska högt varvtal, och den är allt annat än tyst.

Tackar för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det kommer funka. 670 är inte jätteströmhungrigt. Finns folk som kör 680 och nog även 780 med det agget (kolla tex small form factor trådarna på hardforum)

Hur tempsen/ljudnivån i lådan blir, och om allt får plats ska jag inte svära på... (Men det borde väl funka såvitt jag kan se?)

Brukade köra 6950 crossfire, ljud är inget problem.

Permalänk
Hedersmedlem

670 maxade 360W i SweC's testrigg.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Och då kan du plocka bort 10% till då dom mäter från väggen. Så ca: 325w med en mycket törstigare cpu.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

670 maxade 360W i SweC's testrigg.

Jepp, från väggen, dvs för hela burken, och innan man räknat av effektförlusterna. (Agget ska klara leverera 450W efter förluster )
Så det finns marginaler..
(*edit* Curemylife hann före )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat ett onödigt och ohjälpsamt inlägg som bara bestod av "Google?". Det bryter mot forumets regler, t ex § 1.5 och 1.6.

/KimTjik