Kommer ett sfx 450w guld nätagg att klara av denna dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Kommer ett sfx 450w guld nätagg att klara av denna dator

http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/76941/

Har inte tänkt att överklocka.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av DerpNstein:

Utan att kunna så mycket, utan ha något belägg för det jag säger så känner jag att det är på håret.
Jag hade kört på 500w eller mer (vet inte varför jag ens uttalar mig )

Edit: ja, jag kan inte skriva rätt 1:a eller efterföljande 3 gångerna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Ja, den klarar det med ett skratt.

Som referens kommer jag köra 4770K + 290X på exakt likadant nätagg, vilket däremot närmar sig gränsen, men 450W DC är mer än de flesta verkar inse (och det där nätagget kan bevisligen leverera fullt ut, t.o.m. över, det har testats åtskilliga gånger i olika forum).

Räkna dock med att fläkten kommer gå på ganska högt varvtal, och den är allt annat än tyst.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av backfeed:

Som referens kommer jag köra 4770K + 290X på exakt likadant nätagg, vilket däremot närmar sig gränsen, men 450W DC är mer än de flesta verkar inse (och det där nätagget kan bevisligen leverera fullt ut, t.o.m. över, det har testats åtskilliga gånger i olika forum).

Räkna dock med att fläkten kommer gå på ganska högt varvtal, och den är allt annat än tyst.

Tackar, då har jag lärt mig något nytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Det kommer funka. 670 är inte jätteströmhungrigt. Finns folk som kör 680 och nog även 780 med det agget (kolla tex small form factor trådarna på hardforum)

Hur tempsen/ljudnivån i lådan blir, och om allt får plats ska jag inte svära på... (Men det borde väl funka såvitt jag kan se?)

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av backfeed:

Tackar för svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Roger W:

Det kommer funka. 670 är inte jätteströmhungrigt. Finns folk som kör 680 och nog även 780 med det agget (kolla tex small form factor trådarna på hardforum)

Hur tempsen/ljudnivån i lådan blir, och om allt får plats ska jag inte svära på... (Men det borde väl funka såvitt jag kan se?)

Brukade köra 6950 crossfire, ljud är inget problem.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

670 maxade 360W i SweC's testrigg.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av giplet:

Och då kan du plocka bort 10% till då dom mäter från väggen. Så ca: 325w med en mycket törstigare cpu.

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av giplet:

670 maxade 360W i SweC's testrigg.

Jepp, från väggen, dvs för hela burken, och innan man räknat av effektförlusterna. (Agget ska klara leverera 450W efter förluster )
Så det finns marginaler..
(*edit* Curemylife hann före )

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Mar 2006

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat ett onödigt och ohjälpsamt inlägg som bara bestod av "Google?". Det bryter mot forumets regler, t ex § 1.5 och 1.6.

/KimTjik