Teamspeak som fungerar förjävligt. Få tillbaka pengar med PayPal?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Teamspeak som fungerar förjävligt. Få tillbaka pengar med PayPal?

Hej!
Jag har köpt en 100 slotars teamspeak 3 server ifrån multiplaygameservers den fungerar inte riktigt som den gjorde från början... Jag har nu haft den i drygt 2 veckor, och sedan helgen har den varit nere, kraschat, laggat osv. Detta tycker jag inte är okej för en teamspeak som kostar 600 kr / halvår. Det kanske inte är så mycket egentligen, men det kan ju inte kosta mycket för dem att hosta den. Visst den kan få 10 min downtime, eller kanske en halv dag. Men om den håller på hela tiden och laggar osv. Det värsta är att supporten göra INGENTING, jag har haft kontakt med dem flera gånger de säger "vi löser detta" "det ska vara fixat tills imorgon" osv

Till saken, igår snackade jag med deras "Billing Support" "Sally F" det var ett jävla skämt. Först frågade jag om deras 5 dagars ångerrätt hon sa blah blah blah. Då sade jag okej också förklarade jag mina problem och frågade om hon skulle kunna göra ett undantag, då stängde hon chatten. Jag öppnade chatten igen, blev stängd direkt. Idag testade jag igen, då satta samma jävla Sally F och stängde mig.

Min riktiga fråga, kan man använda någon slags "claim" funktion på PayPal? Servern fungerar ju inte som den ska. Vad jag har hört så ska man kunna göra det, någon feedback?

Mvh
Leyer

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Köparskyddet gäller inte tjänster, bara varor.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av SUMITOMO:

Köparskyddet gäller inte tjänster, bara varor.

Aja, då får jag väl köra på en ostabil server i 6 månader då

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Man kan alltid lägga in en claim på paypal om tjänsten man köpt inte fungerar som utlovat, ingen garanti du får pengar tillbaka men det är absolut inte omöjligt att få det, var detaljerad i beskrivningen om varför bara.

MSI X299M Carbon | Core i9 7900X @ 4.6 GHz| NZXT x62 | Crucial Ballistix 32768 MB DDR4-2400| 500GB Samsung 960 EVO, 1050GB Crucial mx300, 480GB Seagate 600 | ASUS 1080 Ti Strix OC 11GB @ 1733/11800| Enthoo Evolv mATX TG | EVGA 850W G2 Supernova | ASUS ROG Swift PG348Q 34" | 64TB UNRAID NAS | HP Spectre 13 | i5-8250U | 8192MB | 512GB NVMe SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Varför inte prata med företaget i fråga? Anv mail och ta kontakt med någon högre upp.

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Dax:

Varför inte prata med företaget i fråga? Anv mail och ta kontakt med någon högre upp.

Har försökt få tag på en email, men hittar ingen... Frågade en annan "tech" support på deras sida, de sade bara att jag skulle skicka det som ett support meddelande och sedan skulle de ta det högre upp. Men jag litar inte på det.

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av spindoctor:

Man kan alltid lägga in en claim på paypal om tjänsten man köpt inte fungerar som utlovat, ingen garanti du får pengar tillbaka men det är absolut inte omöjligt att få det, var detaljerad i beskrivningen om varför bara.

Aja, får väl testa...

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Apr 2011

Vad jag vet så brukar Paypal ofta hjälpa konsumenten i tvister så det är helt klart ett försök om du inte får någon kontakt med företaget!
Kom ihåg att om du startar en tvist mot företaget genom PayPal och företaget kontaktar dig och säger "Vi fixar detta om du lägger ner tvisten hos Paypal" så gör inte det för då har du ingen möjlighet att öppna tvisten på nytt hos Paypal. Vänta tills problemen har fixats och stäng först då tvisten. Enligt vad du säger så skulle jag anmält företaget hos PayPal, begärt tillbaka pengarna och letat upp en ny teamspeak host.

Citera för svar!