Permalänk
Medlem

Nya kablar till nätagget!

Hej!
Jag hade tänkt köpa nya kablar till mitt nätagg, då jag tycker mina nuvarande är för korta och fula!
Jag hade tänkt mig "sleeved cables" men vet inte vilka som är bra, om alla passar till alla nätagg.
Så min fråga är då:
Vad tycker ni jag ska köpa för kablar? Jag vill att dom ska vara vita, och de ska fungera med mina komponenter (se signaturen)
Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Pratar du modulära kablar måste de vara anpassade till just din nätaggregatsmodell eftersom det inte finns någon standard gällande kopplingen till kontakterna som ansluter i själva agget. Fel kablar kan innebära förstörda delar. Det kan skilja även inom samma märke, t ex har Corsair olika kabelkit beroende på modell.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Pratar du modulära kablar måste de vara anpassade till just din nätaggregatsmodell eftersom det inte finns någon standard gällande kopplingen till kontakterna som ansluter i själva agget. Fel kablar kan innebära förstörda delar. Det kan skilja även inom samma märke, t ex har Corsair olika kabelkit beroende på modell.

Okej, vet du vad som passar till mitt nätagg?