Permalänk
Medlem

Dubbel boot problem 4670K...

Halloj
Har nu äntligen hittat en klockning som jag är nöjd med (otroligt vad tidsödande Haswell var att oc)
Jag ville absolut hålla mig under 1,3vcore som min 24/7 oc då landade jag på 4,5ghz cpu och 4,4ghz cache.

Har kört stabilitets test nu i 36timmar bestående av 12tim prime95 och 24tim IETU samt lirat lite CS GO och all is well.
MEN när jag ska starta datorn så får jag medd "OC failed bios has been reset bla bla bla..."
Jag trycker förbi allt detta och startar datorn (utan att ändra några inställningar) och kör nya stabilitetstest INGA PROBLEM ALLS.

Har nu lyckats ringa in problemet till att det är när jag höjer PIV alltså vrin eller vccin volten så blir problemet med dubbel boot.
Så länge jag inte rör den inställningen så funkar allt kanon men då kommer jag inte längre än 4,4ghz cpu...

Så min fråga är någon annan som har liknande problem??
Jag vill ju försöka komma fram till om det är cpu eller mb som spökar när jag ska göra RMA.

Dator som i sign...
PS
har inte ens börjat med minnet ännu
DS

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P