Nyfiken gällande Siba´s stora ´´ rea ´´ för sina kära kunder...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012

Nyfiken gällande Siba´s stora ´´ rea ´´ för sina kära kunder...

Tjena Swecs,

Ja farsan fyller år snart och skadar ju aldrig fixa present när priset är schysst i förväg Därför kikade jag på Siba då dem sedan igår haft 20 % rabatt på hela sortimentet enligt dem, med såklart säkert vissa begränsningar som anges. Dock är jag förvånad hur dem kan ´´ komma undan ´´ med det...

För ser nästan ut som när Expert konkade, vissa kunder innan nyöppnandet för utförsäljning berättade att Expertpersonal både inte hade vissa varor i lager som var i lager tidigare, samt att dem även la undan och tog fram varor. Är en gråzon inom lagen för sådant, för det känns nästan som Sibas fall nu, dem säger 20 % på hela butikssortimentet, men är väldigt mycket som inte är i lager. Ok i vissa ställen förutom ´´ Stockholm ´´, vilket känns riktigt halvlurigt.

Precis som dem andra jättarna lägger lockvaror i tidningen, man köar och finns inte där utan man hänvisas till motsvarande vara. Går inte heller hos Siba att använda rabatten för varor man får beställa hem i butik som inte är i lager, men som kanske varit det tidigare. Också en helg så man inte kan kontakta kundtjänst vid specifika frågor, och tidigare brukade man få veta i god tid ( nästan en vecka om jag kommer ihåg rätt ), då man kunnat säkert beställa till butik innan kampanjen.

Inte heller en vardag där dem kan fylla på lager, sen vet vi gamla klassikern att vissa varors pris ökar marginellt eller mycket så att med 20 % ändå hamna i samma pris som närliggande utan rabatten, så man lika gärna kunnat handla i annat butik med varor som om ej i lager iallafall man kan får beställa dit för ett ok pris.

Låter nästan som att Siba fått hybris efter nyheten att Mediamarkt fått lägre kreditbetyg och att Elgiganten nu börjar gå med vinst, och tror sig kunna komma undan med sådant försök till rea. Inte minst nu då det gäller ALLT, i våras var det bara ett antal märken som det gällde, jag till och med som gammal trogen Siba kund ( och hela familjen ) nämnde att om dem inte får med andra starka varumärken som Asus så kommer dem börja behöva sälja lågprismärken ännu billigare.

Vilket är så det känts senast jag gick in till Siba, var Anderson och andra budgetmärken lite överallt, nu säger jag inte att dem är sämst, har inte prövat dessa men brukar vara rebrands av billigare märken ( som CDON gör med THOR skärmar av Fujitsu ). Det stör mig mer att vid tillfället jag påpekade detta, var jag även ute efter en Asus laptop till min mor, och då Asus inte var med på märkeslistan i våras så försökte jag förhandla med en säljare där... gissa hur det gick ?

Var en säljare jag talade med, och jag ´´ citar´´ , nämnde i princip att ´´ kom igen mannen jag måste också ha mat på bordet ... ´´ . Som Siba kortkund får man 10 % rabatt, jag förhandlade att om jag köper Asus laptopen och får den där extra 10% så kan jag även köpa annat av intresse. Men var som att tala med en vägg. Inte ens när jag kunde gå med på om dem kan slänga med ett par tillbehör på köpet så vek dem sig. Slutade med att det blev en laptop annanstans i butik, första gången vi köpt det annanstans.

Inte minst den ´´ skrikiga ´´ reklamen såväl online samt i tv och tidningar, att dem prispressar som aldrig förr, låga priset, Sverige ska fira det blablabla, har man studerat marknadsföring så vet man inte om man ska skratta eller gråta till sådant försök att locka folket till sig igen genom den typen av reklam. Så gen ljusglimt när Fabian var i rutan och med lugnt och stilful reklam velat återlansera Siba, men det verkar bortblåst med tanke på gamla reklamen är tillbaka.

Känns som Siba försöker göra rätt men bara blir fel av det och att gå ett steg fram, två steg bakåt blir inte särskilt lyckat. Tror inte jag är ensam om sådant fall och tänkte höra vad ni börjar tycka om Siba efter deras senaste rea, och inte minst nyheterna om Mediamarkt och Elgiganten. Samt inte minst då jag ska till en butik imorn, tips vad man kan göra och säga angående såväl rean samt deras situation generellt sett.

Tror ni Siba lyckas göra rätt till slut och bli mellantinget alla går till medan jättarna är upptagna med varandra eller blir den slutgiltiga striden mellan tysken och britten ? Vad tycker ni Siba gör rätt och fel samt vad dem bör göra ? Låt höra era åsikter om vår gode Fabian

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Vad är 20% rabatt när de bara säljer förra årets produkter till förra årets pris...

Siba har alltid rea men det skiter man i, den ända anledningen till att handla där är om man inte orkar vänta 2-3 dagar på posten.

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, #INTEL#nvidia1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Apr 2005

Citationstecken (") kan du skriva med Shift + 2. Ser lite konstigt ut när du använder accenter.

OnTopic så tror jag inte Siba kommer leva allt för länge till. Av vad jag hört så har de varken service, produkter eller priser. De verkar ju inte göra nånting rätt så frågan är hur de håller sig vid liv. Hela elektronikbranchen behöver dock se över sin verksamhet så i den bemärkelsen så är väl knappast Siba unika. Snarare en i mängden.

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Vem bryr sig? För mig så låter det som att trådskaparen är en Svensson som endast köper in prylar via stora butikskedjor som Siba, Elgiganten, MediaMarkt och dylikt... Vem som helst på Swec vet att man inte köper via dessa butiker om man är pris- och produktmedveten. Finner det komiskt att TS tror att säljarna i butiken har befogenheter att göra olika "deals" bara man tjafsar tillräckligt mycket.
Nej, summa summum så tycker jag personligen att TS är den okunniga kunden som vill tjata till sig billigare priser och vill tjafsa med butiksanställda (som inte leder någon vart), bara för att just tjafsa.
Mitt råd till dig TS är att du slappar av lite och slutar med ditt gnäll, och om du inte gillar priserna som Siba erbjuder så kan du handla någon annanstans eller från en vettig butik som Inet, Komplett, Alina och så vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Sanazin:

Vem bryr sig? För mig så låter det som att trådskaparen är en Svensson som endast köper in prylar via stora butikskedjor som Siba, Elgiganten, MediaMarkt och dylikt... Vem som helst på Swec vet att man inte köper via dessa butiker om man är pris- och produktmedveten. Finner det komiskt att TS tror att säljarna i butiken har befogenheter att göra olika "deals" bara man tjafsar tillräckligt mycket.
Nej, summa summum så tycker jag personligen att TS är den okunniga kunden som vill tjata till sig billigare priser och vill tjafsa med butiksanställda (som inte leder någon vart), bara för att just tjafsa.
Mitt råd till dig TS är att du slappar av lite och slutar med ditt gnäll, och om du inte gillar priserna som Siba erbjuder så kan du handla någon annanstans eller från en vettig butik som Inet, Komplett, Alina och så vidare.

Vem bryr sig ? Jag och andra, kanske bara för att du inte gör det så betyder det inte att andra inte gör det...

Och jag köper även online, och har många gånger både fått bättre pris/deal än online till viss gräns, sen såklart finns inte alla produkten men en Samsung SSD i Stockholm borde det tusan finnas. Säljarna har befogenheter för det är det jag fått deals på. Fanns online kampanj, gick direkt till en kille jag bara köpt från, han löste det direkt. Nu kräver jag sådant inte varje gång, behöver jag en kabel och priset är rimligt så fine.

Men om en kabel som online finns för 70 kr och dem vill ha 300, ja då har säljaren fattat att han kanske bör sänka lite. Och om du läser noggrant, så är det inte priset jag ´´ tjafsar om ´´, utan att dem ger skenet av att Siba kunder får en så fin rea, men i själva verket med knappt några varor i lager så biter dem handen som föder dem, dvs tvivelaktig marknadsföring.

Att det inte leder nånvart vet jag inte, förra året och denna vår hade dem bara vissa märken som gällde, vilket var en sak jag påpekade, kanske nu har dem fattat det och gått tillbaka att erbjuda 20 % rabatt på allt. Sedan det som gör Siba och liknande butiker lite mer i guldkant än tex Inet, är att dem kör ju ibland schyssta kampanjer utan extra kostnad som att få en kryssning, sällan man ser det i online butiker.

Siba har varit vettigt sedan ett bra tag för mig och min familj, då 20 % rabatter, kryssningar, matchning mot vissa varor online, schysst delbetalning, bonuspoäng mm har gjort att vi nog köpt där i mer än 10 år, kan första att tack vara priskriget så måste dem släppa lite av det men då ska man inte försöka ´´ lura ´´ sina kunder, var ju liknande fall som AB nämnde: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article15933555.ab

Sen tro inte dem andra ´´ vettiga ´´ butikerna har rent mjöl i påsen, kan dem komma undan med det utan att det märks så gör det det säkert, Siba är definitivt inget undantag, dock i detta fall ville jag ta upp Siba pga deras sk rea , hade det varit Dustin eller Inet hade jag lika väl nämnt samma sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Kan inte minnas den senaste gången jag gick till Siba/Elgiganten/Mediamarkt/OnOff*
(*Ja jag vet att de har konkurrerat)
Expert* gick jag till när det hade sin K-utförsäljning bara för att se mig omkring, och precis som jag trodde så hade de sketna priser som nästan konkurrerade med t.ex. Inet/Webhallen/CDON, trots sin "upp till 50% rabatt"-rea.

Det finns en anledning till att dessa kedjor sakta men säkert dör ut: Mer och mer Svenssons har vaknat upp och insett hur dåliga de egentligen är, både när det gäller pris och service.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Gunior:

Vem bryr sig ? Jag och andra, kanske bara för att du inte gör det så betyder det inte att andra inte gör det...

Och jag köper även online, och har många gånger både fått bättre pris/deal än online till viss gräns, sen såklart finns inte alla produkten men en Samsung SSD i Stockholm borde det tusan finnas. Säljarna har befogenheter för det är det jag fått deals på. Fanns online kampanj, gick direkt till en kille jag bara köpt från, han löste det direkt. Nu kräver jag sådant inte varje gång, behöver jag en kabel och priset är rimligt så fine.

Men om en kabel som online finns för 70 kr och dem vill ha 300, ja då har säljaren fattat att han kanske bör sänka lite. Och om du läser noggrant, så är det inte priset jag ´´ tjafsar om ´´, utan att dem ger skenet av att Siba kunder får en så fin rea, men i själva verket med knappt några varor i lager så biter dem handen som föder dem, dvs tvivelaktig marknadsföring.

Att det inte leder nånvart vet jag inte, förra året och denna vår hade dem bara vissa märken som gällde, vilket var en sak jag påpekade, kanske nu har dem fattat det och gått tillbaka att erbjuda 20 % rabatt på allt. Sedan det som gör Siba och liknande butiker lite mer i guldkant än tex Inet, är att dem kör ju ibland schyssta kampanjer utan extra kostnad som att få en kryssning, sällan man ser det i online butiker.

Siba har varit vettigt sedan ett bra tag för mig och min familj, då 20 % rabatter, kryssningar, matchning mot vissa varor online, schysst delbetalning, bonuspoäng mm har gjort att vi nog köpt där i mer än 10 år, kan första att tack vara priskriget så måste dem släppa lite av det men då ska man inte försöka ´´ lura ´´ sina kunder, var ju liknande fall som AB nämnde: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article15933555.ab

Sen tro inte dem andra ´´ vettiga ´´ butikerna har rent mjöl i påsen, kan dem komma undan med det utan att det märks så gör det det säkert, Siba är definitivt inget undantag, dock i detta fall ville jag ta upp Siba pga deras sk rea , hade det varit Dustin eller Inet hade jag lika väl nämnt samma sak.

Så du kan på allvar säga att det inte verkar uppenbart att det handlas mindre och mindre på dessa stora butikskedjor och att nätbutikerna börjar så småningom ta över? Har TS sovit under en sten? Snälla, börja använd citationstecken istället för två accenter. Citationstecken får du fram genom att klicka shift+2 - inte särskilt svårt! Du använder även citationstecken på ett helt fel sätt, jag förstår ibland inte ens vad ditt poäng är.
Jag återkommer nu till det här med att sova under en sten; Det är uppenbart att de stora butikskedjorna i många, många år har ägnat sig åt lockande marknadsföring i syfte att få kunder att besöka deras butiker. Väl där kommer många att handla något, ibland saker som man kanske inte hade tanken på att köpa.
Precis som att många matbutiker ställer godis och sötsaker vid kassan för att locka till sig ett köp, istället för att gömma det någonstans mitt i butiken.
För mig är det otroligt komiskt att du ger Siba och "liknande butiker" en guldkant relativt butiker som Inet, för att man får en kryssning med på köpet som i själva verket är en lockelse för kryssningsföretaget som tjänar pengar på det som inhandlas under själva kryssningen. Jag kan inte ta det du skriver på allvar, men du har rätt till din åsikt.
Du får välja att köpa dina prylar på Siba om du vill, men förvänta dig ingen respons här på all gnäll då många har övergett Siba till förmån för mer vettigare (och professionellare) alternativ. Jag säger åter igen, vem bryr sig om att Siba, som är din familjs älsklingsföretag, beter sig dåligt?

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012

Självklart börjar mer riktas mot onlinebutiker, på gott och ont, och du behöver inte bli personlig med att jag sovit under en sten, att du kanske missat min poäng är en sak men för det behövs inte säd för personligt påhopp.

För dem som är nyfikna, har ett tangentbord där citation inte funkar väl, och tänker inte köpa nytt för det. Men visst kan jag markera vissa ord bättre om så önskas. Sedan skapade jag denna tråd för diskussion och åsikter, inte att jag direkt säger emot någon. Sedan det med guldkant, när prisgarantier för många år sedan var inte lika vanligt, är 10 % på ett helt köp och framtida köp, under 10 % ett bra stor summa man sparar. Sedan inte minst delbetalning med bonus och annat som nu mer dem andra kör i stil med ´´ räntefritt XX månader ´´ eller ´´ köp nu, betala i X ´´ .

Sedan när säg Siba har samma pris på en printer som andra, men vid det tillfället fick man en kryssning på köpet. Det är sådant, oberoende på butik, som ger lite guldkant för kunderna, oavsett en cykel på köpet eller annat. Marknadsföring i all sin är, visst funkar det men är ändå en schysst deal för slutkunden. Sen om vissa inte kan gå ombord på en kryssning för att avstå taxfree-butikerna eller andra köp skiljer sig från fall till fall.

Kan inte förstå varför folk tycker det är gnäll, jag påpekar en tvivelaktig form av marknadsföring SOM andra butiker, även online, kan använda sig av i olika former, och höra era åsikter om det samt kanske egna erfarenheter, inte så att jag gnäller att jag velat ha en sak som dem inte ville ge och vill bitcha på nätet om det, utan att företag mer och mer försöker sig på metoder i en gråzon där vi konsumenter är i underläge, våra egna sinnen.

Jag övergav Siba då dem inte tog mig på allvar som kund, att dem nu verkade bättra sig var en glimt i ljuset men nu när det ej är i lager så är man tillbaka på ruta 1. Vi tar Inet som exempel, något man köpt går sönder och man får utmärkt service, bra pris, fina kampanjer med tex en väska på köpet. Samma har varit för mig med Siba, bara att nu istället har det blivit dålig service, sämre priser trots rea, och i detta fall en kampanj där massor av varor är ej i lager.

Detta kan gälla vilken butik som helst, idag Siba, imorn Inet som inte heller är felfri, och överimorn butik X. Därav varför jag vill uppmärksamma detta, oavsett om man redan vet detta eller ej, och kanske höra från andra något liknande fall nyligen med butik X så man kan akta sig för dem. Så varför man ska bry sig om sina medmänniskor ? För att samma kan hända er när man minst anar det, och tillsammans kan vi konsumenter minska detta.

Skrivet av Sanazin:

Så du kan på allvar säga att det inte verkar uppenbart att det handlas mindre och mindre på dessa stora butikskedjor och att nätbutikerna börjar så småningom ta över? Har TS sovit under en sten? Snälla, börja använd citationstecken istället för två accenter. Citationstecken får du fram genom att klicka shift+2 - inte särskilt svårt! Du använder även citationstecken på ett helt fel sätt, jag förstår ibland inte ens vad ditt poäng är.
Jag återkommer nu till det här med att sova under en sten; Det är uppenbart att de stora butikskedjorna i många, många år har ägnat sig åt lockande marknadsföring i syfte att få kunder att besöka deras butiker. Väl där kommer många att handla något, ibland saker som man kanske inte hade tanken på att köpa.
Precis som att många matbutiker ställer godis och sötsaker vid kassan för att locka till sig ett köp, istället för att gömma det någonstans mitt i butiken.
För mig är det otroligt komiskt att du ger Siba och "liknande butiker" en guldkant relativt butiker som Inet, för att man får en kryssning med på köpet som i själva verket är en lockelse för kryssningsföretaget som tjänar pengar på det som inhandlas under själva kryssningen. Jag kan inte ta det du skriver på allvar, men du har rätt till din åsikt.
Du får välja att köpa dina prylar på Siba om du vill, men förvänta dig ingen respons här på all gnäll då många har övergett Siba till förmån för mer vettigare (och professionellare) alternativ. Jag säger åter igen, vem bryr sig om att Siba, som är din familjs älsklingsföretag, beter sig dåligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Gunior:

Självklart börjar mer riktas mot onlinebutiker, på gott och ont, och du behöver inte bli personlig med att jag sovit under en sten, att du kanske missat min poäng är en sak men för det behövs inte säd för personligt påhopp.

För dem som är nyfikna, har ett tangentbord där citation inte funkar väl, och tänker inte köpa nytt för det. Men visst kan jag markera vissa ord bättre om så önskas. Sedan skapade jag denna tråd för diskussion och åsikter, inte att jag direkt säger emot någon. Sedan det med guldkant, när prisgarantier för många år sedan var inte lika vanligt, är 10 % på ett helt köp och framtida köp, under 10 % ett bra stor summa man sparar. Sedan inte minst delbetalning med bonus och annat som nu mer dem andra kör i stil med ´´ räntefritt XX månader ´´ eller ´´ köp nu, betala i X ´´ .

Sedan när säg Siba har samma pris på en printer som andra, men vid det tillfället fick man en kryssning på köpet. Det är sådant, oberoende på butik, som ger lite guldkant för kunderna, oavsett en cykel på köpet eller annat. Marknadsföring i all sin är, visst funkar det men är ändå en schysst deal för slutkunden. Sen om vissa inte kan gå ombord på en kryssning för att avstå taxfree-butikerna eller andra köp skiljer sig från fall till fall.

Kan inte förstå varför folk tycker det är gnäll, jag påpekar en tvivelaktig form av marknadsföring SOM andra butiker, även online, kan använda sig av i olika former, och höra era åsikter om det samt kanske egna erfarenheter, inte så att jag gnäller att jag velat ha en sak som dem inte ville ge och vill bitcha på nätet om det, utan att företag mer och mer försöker sig på metoder i en gråzon där vi konsumenter är i underläge, våra egna sinnen.

Jag övergav Siba då dem inte tog mig på allvar som kund, att dem nu verkade bättra sig var en glimt i ljuset men nu när det ej är i lager så är man tillbaka på ruta 1. Vi tar Inet som exempel, något man köpt går sönder och man får utmärkt service, bra pris, fina kampanjer med tex en väska på köpet. Samma har varit för mig med Siba, bara att nu istället har det blivit dålig service, sämre priser trots rea, och i detta fall en kampanj där massor av varor är ej i lager.

Detta kan gälla vilken butik som helst, idag Siba, imorn Inet som inte heller är felfri, och överimorn butik X. Därav varför jag vill uppmärksamma detta, oavsett om man redan vet detta eller ej, och kanske höra från andra något liknande fall nyligen med butik X så man kan akta sig för dem. Så varför man ska bry sig om sina medmänniskor ? För att samma kan hända er när man minst anar det, och tillsammans kan vi konsumenter minska detta.

Hmm, det är alltså inte något personligt så förhoppningsvis har du inte tagit åt dig utan det är snarare ett uttryck.
Det finns ett annat sätt att markera ett ord om du önskar, genom att slänga in ordet mellan [.b] & [./b] utan punkterna.
Jag vet inte riktigt hur jag ska diskutera det här med dig när du sväljer det som butikerna tjänar pengar på; Det vill säga delbetalning, "bonus", prisgarantier (som oftast inte gäller då det inte är säkert att någon annan butik i Sverige har den exakta modellen), och olika typer av lockelser som inte är det minsta intressant.

Åter igen, det finns betydligt vettigare butiker än Siba, och om du vill föra ett diskussion om en sådan butik så tror jag personligen att det kommer att bli väldigt svårt då dem flesta här är relativt negativt inställda mot stora elektronikbutiker som Siba, Onoff, Expert, MediaMarkt & Elgiganten även då vissa utav dessa har gått i konkurs.
Exempelvis ställde du frågan om det kommer sluta med att "tysken" konkurrerar mot "britten" och svaret på detta är: ingen bryr sig.
Således känner jag behovet att förtydliga att det du tror är en guldkant är i själva verket helt meningslösa ting som används för att locka kunder till överpriser och dylikt.

Anledningen till att jag personligen upplever att du gnäller är att du baserar din ståndpunkt på något felaktigt, att marknadsföring sker på genuina villkor och att all form av reklam är positivt för slutkunden. Verkligheten ser helt annorlunda ut (tänk på: har du sovit under en sten?); Marknadsföring används på ett kryptiskt sätt för att locka kunder och oftast genom rätt löjliga metoder, det är så det har varit förr och det är så det kommer att förbli.
För att dra en enkel liknelse som du förhoppningsvis förstår så kan du jämställa det med hårreklam.
Stora elektronikkedjor brukar inte ta sina kunder på allvar, då de just är så pass stora att de väljer att maximera sin vinst utan att ha ett fokus på den enskilda kunden, det är grundproblemet.

Något som jag är relativt glad över är att du har insett skillnaden på vettiga butiker som Inet och stora elektronikkedjor som Siba: Hos Inet får du bra bemötande, professionell hjälp (i alla fall i deras Stockholmsbutik enligt min erfarenhet), grym service och i 9 av 10 fall betydligt bättre priser.
Det du dock misslyckas med är att du jämställer Inet med Siba. Du kan jämställa Siba med Mediamarkt och Elgiganten; Men du kan däremot inte jämställa Inet med någon utav dessa, utan Inet kan du jämställa med Alina, Komplett, Dustin, Webhallen, Misco och dylikt. Och det är här ditt argument fallerar och istället känns som gnäll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012

Tar bara åt mig när vissa går till direktangrepp eller skapar en dålig ton i ämnet, vilket man får dock räkna med, mer eller mindre.

Ska testa det, tackar för tipset.

Självklart vet jag att dem måste på något sätt tjäna pengar, då jag inte alltid gått in och krävt si och så, utan med rimliga önskemål som trogen kund.

Delbetalningen som exempel, dvs att för samma pris inkl alla avgifter, kunde jag delbetala till samma pris som det skulle kosta direktkontant hos tex Inet, exkl 10% rabatten hos Siba. Sen om man får det dyrare då man inte läser finstila så får man som noggrann kund skylla sig själv till viss del.

När pris och annat är på samma nivå, så är det helt enkelt dem små sakerna som kan avgöra vart man ska handla, prisgarantin vet jag att dem fulat sig med tack vara gråimport osv men även detta påpekade jag i våras vilket säljaren fattade att det inte håller i längden. Sen att du tycker en lockelse inte är intressant betyder inte att det kan avgöra och vara av intresse för andra kunder, så oavsett bonus, så är det ett plus vare sig man vill ha det eller ej.

Innan mitt avhopp så har även jag handlat diverse, från såväl Inet som Dustin, inte minst Dustin har på senare år blivit min nya favorit på liknande punkter siba haft, dvs schysst pris, kampanj, service mm. Inet har jag dock haft lite problem med ibland, problem jag ej haft med Siba än, så åter skiljer det sig från kund till kund, fall till fall.

Du verkar se mest dessa lockelser som något negativt, men, när man inte kan slås om pris längre så får man använda sig av alternativa sätt, Eligiganten har kört sina cykelkampanjer som säkert haft sin effekt, och Expert trots sin konkurs hade fördelen med Coop Medmera.

Folk bryr sig nog men som jag, tyvärr oftast plånboken som säger sitt eventuellt. Inte velat handla av Inet efter stort problem, trots super bemötande från dem tidigare, men då morsan behövde ny laptop och dem hade både pris, produkt och bonus, i detta fall tillbehörspaket på köpet, så var det inte mycket jag kunnat göra. Med bättre ekonomi kan alla göra något, oavsett om Fairtrade, ekologiskt, you name it.

Du kanske tycker det är meningslöst, men för någon som gjort två köp vid kryssningstillfället på Siba och kunnat gratis bjuda sin vänkrets på en resa utan kostnad, ja vad ska jag säga, inte alla kan vara nöjda , vet att det även hänt mig, tar hellre en kryssning än en cykel på köpet

När marknadsföring görs lagligt, så kan dem tusan ta Loket i juldräkt och erbjuda julgrann på köpet, och inget fel med det, men när det vid flera tillfällen eller ett större specifikt , som vid nyöppnanden och liknande, närmar sig gråzonen så känns det som att man bara ska handla online, men även där finns tillfällen där allt från Komplett till Dustin gjort en del misstag. Handlar inte om vem som gör mest fel, utan den som gör mest rätt.

Studerat det så vet vad du talar om, inte så att jag jämfört med medelsvensson går på reklam, iallafall den nya moderna falska, medan en vanlig bild på laptop med bra pris från Netonnet gör mer för mig att skapa intresse än att se Mediamarkt börja igen med hur schiessebilliga dem är hehe.

Jag håller med att individen har försvunnit bland den stora massan, därför Siba var helt perfekt för oss, då vi tack vare våra köp lyckades få det som väldigt få säkert kunnat övertala säljare att göra. Fram tills att jag hoppade av, fick jag bra bemötande av Siba, professionell hjälp ( bekant fixade så det gick till en kille han kände på Infocare, som gjort lite extra ) , service funkat bra och priser har jag inte haft problem med. Det var innan hösten 2012.

Inet som sagt, prisats av Swecs, blev kund hos dem och trots lite högre pris och tidigare supporthjälp, trodde jag inte att ett fall jag hade med dem fick dem att visa att inte allt är gröna skogar hos dem heller. Visst kan jag jämställa tack vare det jag lyckades med. Billigare pris än Inet, bättre delbetalning, bonusar, extra service, lite trix och annat gjort att min familj minst köpt för 15k per år, och sparat minst 5k på det tack vare allt

Dock i dagsläget kan jag fullständigt hålla med att det börjar inte gå att jämföra, och då handlar man vid tillfälle dem som har bäst, helt enkelt

Skrivet av Sanazin:

Hmm, det är alltså inte något personligt så förhoppningsvis har du inte tagit åt dig utan det är snarare ett uttryck.
Det finns ett annat sätt att markera ett ord om du önskar, genom att slänga in ordet mellan [.b] & [./b] utan punkterna.
Jag vet inte riktigt hur jag ska diskutera det här med dig när du sväljer det som butikerna tjänar pengar på; Det vill säga delbetalning, "bonus", prisgarantier (som oftast inte gäller då det inte är säkert att någon annan butik i Sverige har den exakta modellen), och olika typer av lockelser som inte är det minsta intressant.

Åter igen, det finns betydligt vettigare butiker än Siba, och om du vill föra ett diskussion om en sådan butik så tror jag personligen att det kommer att bli väldigt svårt då dem flesta här är relativt negativt inställda mot stora elektronikbutiker som Siba, Onoff, Expert, MediaMarkt & Elgiganten även då vissa utav dessa har gått i konkurs.
Exempelvis ställde du frågan om det kommer sluta med att "tysken" konkurrerar mot "britten" och svaret på detta är: ingen bryr sig.
Således känner jag behovet att förtydliga att det du tror är en guldkant är i själva verket helt meningslösa ting som används för att locka kunder till överpriser och dylikt.

Anledningen till att jag personligen upplever att du gnäller är att du baserar din ståndpunkt på något felaktigt, att marknadsföring sker på genuina villkor och att all form av reklam är positivt för slutkunden. Verkligheten ser helt annorlunda ut (tänk på: har du sovit under en sten?); Marknadsföring används på ett kryptiskt sätt för att locka kunder och oftast genom rätt löjliga metoder, det är så det har varit förr och det är så det kommer att förbli.
För att dra en enkel liknelse som du förhoppningsvis förstår så kan du jämställa det med hårreklam.
Stora elektronikkedjor brukar inte ta sina kunder på allvar, då de just är så pass stora att de väljer att maximera sin vinst utan att ha ett fokus på den enskilda kunden, det är grundproblemet.

Något som jag är relativt glad över är att du har insett skillnaden på vettiga butiker som Inet och stora elektronikkedjor som Siba: Hos Inet får du bra bemötande, professionell hjälp (i alla fall i deras Stockholmsbutik enligt min erfarenhet), grym service och i 9 av 10 fall betydligt bättre priser.
Det du dock misslyckas med är att du jämställer Inet med Siba. Du kan jämställa Siba med Mediamarkt och Elgiganten; Men du kan däremot inte jämställa Inet med någon utav dessa, utan Inet kan du jämställa med Alina, Komplett, Dustin, Webhallen, Misco och dylikt. Och det är här ditt argument fallerar och istället känns som gnäll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-vall
Registrerad
Feb 2008

Förr i tiden fanns det folk som gjorde djupa analyser av affärer och letade fram bäst pris på allt de köpte. Dessa människor var kloka och tjänade stora pengar på detta, men få orkade med det.

Nu för ti'n finns prisjakt.

"Det är dumt att betala för mycket"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Gunior:

Ugh, börjar bli för mycket text & svammel att svara på. Jag har nog klargjort mitt poäng så jag låter andra diskutera fritt om de finner ett diskussionsvärde.
Personligen tror jag inte att stora elektronikkedjor har någon framtid, åtminstone i Sverige, på grund av alla bättre alternativ. Men det återstår att se och med tanke på att Mediamarkt blöder pengar i Sverige så är det inte säkert att det är Siba som är näst på tur gällandes konkurs, dock har Mediamarkt ett starkt moderbolag bakom sig.
Du får räkna med att alla företag, som inte lägger fokus på den enskilda kunden, kommer att använda alla gråzoner det finns i lagen för att konkurrera med sina besläktade företag. Och elektronikkedjor är inget undantag.
Till sist, ta det inte personligt nu, men ibland skriver du meningar som har en otroligt märklig meningsuppbyggnad, och även om jag har ett hum om det, så kan jag inte sätta ord på vad det är du egentligen försöker säga. Därav det korta svaret...

Edit: Rättat till felstavningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Sanazin:

Så duktig du är då.
Kan tala om för dig att det finns massor av fördelar med att handla i dessa varuhus. Exempelvis om man köper en TV så är det fan så mycket smidigare att lämna in den i en fysisk butik än att behöva posta den, eller om man skall köpa vitvaror.
Dessutom så brukar det vara rätt bra priser på mobiltelefoner.

Tillbaka till skolbänken, det är inte sommarlov nu!

Något skräp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Lodisen:

Så duktig du är då.
Kan tala om för dig att det finns massor av fördelar med att handla i dessa varuhus. Exempelvis om man köper en TV så är det fan så mycket smidigare att lämna in den i en fysisk butik än att behöva posta den, eller om man skall köpa vitvaror.
Dessutom så brukar det vara rätt bra priser på mobiltelefoner.

Tillbaka till skolbänken, det är inte sommarlov nu!

Antingen är du ett troll eller för ung för att diskutera på en seriös nivå, eller både och. I vilket fall som helst kommer jag att hålla mig kort då alla har rätt till sin åsikt.

När det gäller större otympliga ting så underlättar ett inlämningsställe, som till exempel en butik där man köpt varan, saker som service och dylikt. Det som du dock inte tänker på är att i garanti- och serviceärenden vid inköp från nätbutik gällandes vitvaror (och andra otympliga ting) så är det inte du som står för själva frakten, och inte heller är det vanligt att du själv lämnar in varan till ett postombud utan snarare att det hämtas upp av tillverkarens valda leveransföretag. Så har det varit varje gång vid egna personliga erfarenheter och erfarenheter från närstående och vänner.
Således blir det i många fall enklare att hantera det hela om man till exempel inte har en bil vilket många i storstäder inte finner behovet av att ha.

Du misslyckas grovt gällandes att mobiltelefoner skulle vara billigare i butik, då faktum är att mobiltelefoner i stora elektronikvaruhus är oftast dyrare än i nätbutiker, precis så som med allt annat. Jag förstår inte var du har fått informationen om att just mobiltelefoner skulle vara billigare i elektronikvaruhus då det går emot all logik. Jag skulle vilja se dig presentera en källa där det är tydligt att en mobiltelefon, utan tillhörande abonnemang & bindningstid, är billigare i en elektronikvaruhus än i en utav nämnda nätbutikerna (Inet, Alina, Dustin, Komplett, NetonNet, mm)
Det enda jag kan komma på är att du tror att dem är billigare då många elektronikvaruhus säljer mobiltelefonerna bunda till en operatör tillsammans med ett abonnemang med ett bindningstid på 24 månader. Det är det enda anledningen att dem vara billigare i vissa fall men i sådana fall är det enklare att köpa direkt från själva operatören i frågan.
Verkar uppenbart att det är trollet som skall tillbaka till "skolbänken" så som du fint uttrycker det. Men som sagt, även troll har rätt till sin åsikt.

Källa på priser gällandes mobiltelefoner (inte särskilt svår att ta reda på själv men jag antog att det kommer att vara för svårt för Dig, du får i uppgiften att kika själv gällandes priserna på varje enskild mobiltelefon):

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&l=...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

Fasiken va mycket text det står i tråden XD

Aja, större produkter köper jag hellre i butik, när vi köpte ny kyl/frys, spis och 2 små tv så fick vi en 5000 rabatt på mediamarket, va ändå helt ok. Små produkter som datordelar och spel etc köper jag oftast från nätet för det är inte alla som har det som jag letar efter, sedan går det oftast rätt fort när man beställer från nätet, tex komplett har ju pick up point i Malmö så tar bara en dag + att dem har fri frakt.

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Jun 2010

Det enda positiva jag kan se med att köpa saker i varuhus är att man ofta har en möjlighet att få prova eller känna på produkten. Men personligen gäller det nästan bara när jag köper kläder och mat, annars beställer jag allt jag behöver

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av hersses:

Det enda positiva jag kan se med att köpa saker i varuhus är att man ofta har en möjlighet att få prova eller känna på produkten. Men personligen gäller det nästan bara när jag köper kläder och mat, annars beställer jag allt jag behöver

Brukar du prova maten innan du köper den?

Main : Intel i7 6700K 4.5 Ghz [Fractal Design Kelvin S24 ] | 16 GB DDR4 HyperX 3000mhz | MSI Z170 Pro Carbon | EVGA GTX 1070 SLI | Samsung 840 250 GB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic | EVGA Supernova G2 850W | Dell u3415w + 2st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | AMD HD 6850 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Gunior:

Tjena Swecs,

Ja farsan fyller år snart och skadar ju aldrig fixa present när priset är schysst i förväg Därför kikade jag på Siba då dem sedan igår haft 20 % rabatt på hela sortimentet enligt dem, med såklart säkert vissa begränsningar som anges. Dock är jag förvånad hur dem kan ´´ komma undan ´´ med det...

För ser nästan ut som när Expert konkade, vissa kunder innan nyöppnandet för utförsäljning berättade att Expertpersonal både inte hade vissa varor i lager som var i lager tidigare, samt att dem även la undan och tog fram varor. Är en gråzon inom lagen för sådant, för det känns nästan som Sibas fall nu, dem säger 20 % på hela butikssortimentet, men är väldigt mycket som inte är i lager. Ok i vissa ställen förutom ´´ Stockholm ´´, vilket känns riktigt halvlurigt.

Precis som dem andra jättarna lägger lockvaror i tidningen, man köar och finns inte där utan man hänvisas till motsvarande vara. Går inte heller hos Siba att använda rabatten för varor man får beställa hem i butik som inte är i lager, men som kanske varit det tidigare. Också en helg så man inte kan kontakta kundtjänst vid specifika frågor, och tidigare brukade man få veta i god tid ( nästan en vecka om jag kommer ihåg rätt ), då man kunnat säkert beställa till butik innan kampanjen.

Inte heller en vardag där dem kan fylla på lager, sen vet vi gamla klassikern att vissa varors pris ökar marginellt eller mycket så att med 20 % ändå hamna i samma pris som närliggande utan rabatten, så man lika gärna kunnat handla i annat butik med varor som om ej i lager iallafall man kan får beställa dit för ett ok pris.

Låter nästan som att Siba fått hybris efter nyheten att Mediamarkt fått lägre kreditbetyg och att Elgiganten nu börjar gå med vinst, och tror sig kunna komma undan med sådant försök till rea. Inte minst nu då det gäller ALLT, i våras var det bara ett antal märken som det gällde, jag till och med som gammal trogen Siba kund ( och hela familjen ) nämnde att om dem inte får med andra starka varumärken som Asus så kommer dem börja behöva sälja lågprismärken ännu billigare.

Vilket är så det känts senast jag gick in till Siba, var Anderson och andra budgetmärken lite överallt, nu säger jag inte att dem är sämst, har inte prövat dessa men brukar vara rebrands av billigare märken ( som CDON gör med THOR skärmar av Fujitsu ). Det stör mig mer att vid tillfället jag påpekade detta, var jag även ute efter en Asus laptop till min mor, och då Asus inte var med på märkeslistan i våras så försökte jag förhandla med en säljare där... gissa hur det gick ?

Var en säljare jag talade med, och jag ´´ citar´´ , nämnde i princip att ´´ kom igen mannen jag måste också ha mat på bordet ... ´´ . Som Siba kortkund får man 10 % rabatt, jag förhandlade att om jag köper Asus laptopen och får den där extra 10% så kan jag även köpa annat av intresse. Men var som att tala med en vägg. Inte ens när jag kunde gå med på om dem kan slänga med ett par tillbehör på köpet så vek dem sig. Slutade med att det blev en laptop annanstans i butik, första gången vi köpt det annanstans.

Inte minst den ´´ skrikiga ´´ reklamen såväl online samt i tv och tidningar, att dem prispressar som aldrig förr, låga priset, Sverige ska fira det blablabla, har man studerat marknadsföring så vet man inte om man ska skratta eller gråta till sådant försök att locka folket till sig igen genom den typen av reklam. Så gen ljusglimt när Fabian var i rutan och med lugnt och stilful reklam velat återlansera Siba, men det verkar bortblåst med tanke på gamla reklamen är tillbaka.

Känns som Siba försöker göra rätt men bara blir fel av det och att gå ett steg fram, två steg bakåt blir inte särskilt lyckat. Tror inte jag är ensam om sådant fall och tänkte höra vad ni börjar tycka om Siba efter deras senaste rea, och inte minst nyheterna om Mediamarkt och Elgiganten. Samt inte minst då jag ska till en butik imorn, tips vad man kan göra och säga angående såväl rean samt deras situation generellt sett.

Tror ni Siba lyckas göra rätt till slut och bli mellantinget alla går till medan jättarna är upptagna med varandra eller blir den slutgiltiga striden mellan tysken och britten ? Vad tycker ni Siba gör rätt och fel samt vad dem bör göra ? Låt höra era åsikter om vår gode Fabian

När Konsumenter och konkurrens tagit ner marginalerna hos de stora till -20 - 10% marginal är de självklart så att service och framförallt lager blivit sämre. De gäller alla i elektronikbranshen utom några få.

Intel 8086k Delid@5.15,Kraken X62,Asus ROG STRIX Z370-I,32 GB GSKILL LED@CL14@3740,Evga 1080ti Black, 256gb 950 Pro, Intel P600 1TB, Ghost S1, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av hersses:

Det enda positiva jag kan se med att köpa saker i varuhus är att man ofta har en möjlighet att få prova eller känna på produkten.

Det har man när man köper på nätet också - den lagstadgade ångerrätten.

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

Hur svårt kan det vara att använda " ?

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Knuckles:

Hur svårt kan det vara att läsa och se att andra redan påpekat detta flera ggr?

Intel 6700K @ 4,6 ( 1.370V) DDR4 2133Mhz 8GB KFA2 1070 Corsair RM850W Samsung M.2 850 500GB, Samsung 840 SSD 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Dassh:

Hur svårt kan det vara att läsa och se att andra redan påpekat detta flera ggr?

Då TS uppenbarligen ser förbi alla kommentarer om det så verkar det relativt svårt.

Märkligt att man kan styckeindelning m.m. men fortfarande inte ha en aning om hur man skriver citationstecken utan istället spammar accenter. Retar mig så mycket på det att jag inte ens kan fokusera på resten han skriver..

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Maho:

Brukar du prova maten innan du köper den?

Ja, vissa saker, främst frukt och grönt, tex vattenmeloner och avokado.

Skrivet av olog-hai:

Det har man när man köper på nätet också - den lagstadgade ångerrätten.

Ja visst har man det men då får man betala returfrakten och ibland kan det bli dyrt.

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Använda ångerrätten för att testa produkter är bara meningslöst, kostar både tid och pengar.
Så håller med om att inget slår butiker på den punkten, att kunna klämma och känna på det man vill köpa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Frölunda
Registrerad
Maj 2004

jag blev nöjd med 20%-kampanjen iaf!
en Surface Pro 2 - 256GB för 9200 är ju inte illa tycker jag...

as far as we can tell, the massacre went well...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av ODDNAME:

Använda ångerrätten för att testa produkter är bara meningslöst, kostar både tid och pengar.
Så håller med om att inget slår butiker på den punkten, att kunna klämma och känna på det man vill köpa.

Tyvärr har ju många butiker t.ex. attrapper istället för riktiga mobiltelefoner. Om de ställer fram exemplar av produkten slits dessa mer än man som privatperson kan förvänta sig, så jämförelsevärdet är litet.

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av HoChi:

Tyvärr har ju många butiker t.ex. attrapper istället för riktiga mobiltelefoner. Om de ställer fram exemplar av produkten slits dessa mer än man som privatperson kan förvänta sig, så jämförelsevärdet är litet.

Det finns ju en anledning till att de har attrapper till just mobiltelefoner... lite svårt att smyga ut med en tv under jackan (sen vill de inte att folk ska pilla sönder dem mobilerna heller)
Men TV-apparater är just en typisk produkt som man gärna vill se tex hur bra bild det är IRL.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Knuckles:

Hur svårt kan det vara att läsa meningen där jag förklarat varför jag inte kunnat göra citattecken ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012

Läs varför jag inte gjort citat istället för att vara lustig, och retar du dig på accenterna, så ett tips. Copypaste text in i word, ta bort alla accenter, tada problem solved... men såklart roligare leka grammatikpolis på nätet.

Skrivet av draztic:

Då TS uppenbarligen ser förbi alla kommentarer om det så verkar det relativt svårt.

Märkligt att man kan styckeindelning m.m. men fortfarande inte ha en aning om hur man skriver citationstecken utan istället spammar accenter. Retar mig så mycket på det att jag inte ens kan fokusera på resten han skriver..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009

Måste bara slänga in ett par ord i tråden.

TV och andra större ting då?, jag handlar alltid dessa i fysiska butiker då de är alltid billigare där, står ju så mycket om att butikerna går i förlust för varje TV ( t ex) som de säljer.

Butikerna ska kanske inrikta sig istället på de större objekten, ha då inte sett en "online" butik som konkurrerar med de fysiska gällande ovan nämnda.

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO