Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Trasig Pi

Har en Pi för ljuduppspelning som bara slutade fungera, kopplade då in till skärm och när jag startar den så ser man snabbt boot-sekvensen i ubuntu, sen dyker någon form av grafisk rgb-kub upp (vilket är lite spännande då jag kör ubuntu server på den) i någon sekund, sen blir det svart och det hela upprepas i oändlighet.

Har min Pi gått och blivit lite trasig, eller kan det vara något annat? Nån mer som upplevt detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Dhanjel:

Har en Pi för ljuduppspelning som bara slutade fungera, kopplade då in till skärm och när jag startar den så ser man snabbt boot-sekvensen i ubuntu, sen dyker någon form av grafisk rgb-kub upp (vilket är lite spännande då jag kör ubuntu server på den) i någon sekund, sen blir det svart och det hela upprepas i oändlighet.

Har min Pi gått och blivit lite trasig, eller kan det vara något annat? Nån mer som upplevt detta?

Har du testat att formatera minneskortet och installera systemet igen?
Data på mitt SD-kort har blivit korrupt några gånger och då har den inte bootat.

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Dhanjel:

Provat med flera strömadaptrar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Olika strömadaptrar, ja. Testade en annan dist på ett annat kort, men då startar den inte alls.
Ska testa och lägga in någon klassisk dist på mitt första kort och se vad som händer.