Permalänk
Medlem

Trasig Pi

Har en Pi för ljuduppspelning som bara slutade fungera, kopplade då in till skärm och när jag startar den så ser man snabbt boot-sekvensen i ubuntu, sen dyker någon form av grafisk rgb-kub upp (vilket är lite spännande då jag kör ubuntu server på den) i någon sekund, sen blir det svart och det hela upprepas i oändlighet.

Har min Pi gått och blivit lite trasig, eller kan det vara något annat? Nån mer som upplevt detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Har en Pi för ljuduppspelning som bara slutade fungera, kopplade då in till skärm och när jag startar den så ser man snabbt boot-sekvensen i ubuntu, sen dyker någon form av grafisk rgb-kub upp (vilket är lite spännande då jag kör ubuntu server på den) i någon sekund, sen blir det svart och det hela upprepas i oändlighet.

Har min Pi gått och blivit lite trasig, eller kan det vara något annat? Nån mer som upplevt detta?

Har du testat att formatera minneskortet och installera systemet igen?
Data på mitt SD-kort har blivit korrupt några gånger och då har den inte bootat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Har en Pi för ljuduppspelning som bara slutade fungera, kopplade då in till skärm och när jag startar den så ser man snabbt boot-sekvensen i ubuntu, sen dyker någon form av grafisk rgb-kub upp (vilket är lite spännande då jag kör ubuntu server på den) i någon sekund, sen blir det svart och det hela upprepas i oändlighet.

Har min Pi gått och blivit lite trasig, eller kan det vara något annat? Nån mer som upplevt detta?

Provat med flera strömadaptrar?

Permalänk
Medlem

Olika strömadaptrar, ja. Testade en annan dist på ett annat kort, men då startar den inte alls.
Ska testa och lägga in någon klassisk dist på mitt första kort och se vad som händer.