Köpte spel en av skivorna fysiskt korrupta vad göra?

Permalänk
Medlem

Köpte spel en av skivorna fysiskt korrupta vad göra?

Hej

är så att jag köpte ett spel närmare sagt BF4 men det är mindre intressant grejen är det när jag ska installera från (Disc 3) runt 90% strecket får jag error meddelande samt CD läsaren börjar läsa väldigt sporadiskt.

Error koden länkas till korrupt CD i länken nedan annat spel men samma error kod.
http://answers.ea.com/t5/Crysis-3/Installation-problem/td-p/5...

Det är så att skiva 3 har små små repor typ som nån tagit fint sandpapper och bara nuddat lite på skivan knappt nått man annars skulle lägga märke till då man har gammla spel skivor som ser fan ut som egentligen inte borde funka.

Spelet är inköpt på ICA Maxi vad kan jag som konsument göra för att få nya skivor? är inte särskilt trovärdigt om jag traskar in och säger njaa skivorna funkade inte men produkt koden är aktiverat är det okej om jag bryter ny förpackning och tar dom skivorna? tack och hej!

Visst jag kan tanka ner det via klienten men ville ha skivor för spelet är gigantiskt och jag har just nu slö lina.
EDIT: Vet inte riktigt vart tråden hör hemma nån MOD får gärna flytta den till ett mer passande område.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag hade börjat med att gå tillbaka till ICA Maxi, värt ett försök. Annars är det EA supporten som gäller förmodligen.

Alternativet är att du tankar ner det på en dator med bättre lina och kopierar över till en USB-disk och tar hem det på det viset. Sen installerar du origin klienten, och kopierar in BF4 katalogen och startar Origin. Funkade på BF3 när jag installerade om frugans dator.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.