Permalänk
Medlem

Ratt till Bil/Lastbilssimulator

Hej på er!

Under en kortare tid har jag börjat och spelat Euro Truck Simulator 2 och nu känner jag att det är dags med en ratt för att få lite mer inlevelse i spelet.

Vilka märken (företag) gör bra rattar ?

Är Logitech ett bra märke ?

Budget: 1500 - 3000 Kr

Mvh. Mincrosser

Permalänk

Tycker du ska köpa Logitech G27, bästa jag har testat.

Satsa på något med koppling, oerhört tråkigt utan när man väl testat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pineapple:

Tycker du ska köpa Logitech G27, bästa jag har testat.

Satsa på något med koppling, oerhört tråkigt utan när man väl testat

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!
Intressant, Ska kolla upp den produkten

Permalänk
Testpilot

Eftersom det verkar som att du ska använda ratten till din dator så ligger tråden i fel avdelning då en ratt inte är en spelkonsol, flyttar tråden till kringutrustning

Försök att kolla så du skapar dina trådar i rätt avdelning i framtiden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av minicrosser:

Hej på er!

Under en kortare tid har jag börjat och spelat Euro Truck Simulator 2 och nu känner jag att det är dags med en ratt för att få lite mer inlevelse i spelet.

Vilka märken (företag) gör bra rattar ?

Är Logitech ett bra märke ?

Budget: 1500 - 3000 Kr

Mvh. Mincrosser

Jag har G25an den äldre versionen av G27 och ja älskar dig. Lätt bästa jag testat dock ska tillome G27an ha mindre klick ljud o sånt lite små fix alltså tycker jag att du ska köpa G27. Du kommer förmodligen inte ångra dig

Permalänk
Föredetting

Ska du köra Euro Truck Sim duger vilket skit som helst. Vill du köra lite riktiga racingsimulatorer, köp något från Fanatec. Vill du vara tråkig och få något hyfsat, köp Logitech G27.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Som redan sagt är G27 riktigt, riktigt bra. Men frågan är ju om det är värt pengarna i ditt fall. Jag har en Logitech Driving Force GT, en billigare modell utan växelspak jämfört med G27. Känns plastigare än G27 med men du får verkligen mycket för pengarna. Logitechs prylar är bra och fungerar problemfritt till PC. Kör du mycket och har pengarna till det? Kör på med G27, fantastiskt grym ratt och kul med riktiga växlar.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Testpilot

Vad iallafall jag skulle säga ett måste är en ratt med force feedback men med din budget så är det väl inga problem. Håller med tidigare inlägg och säger att det beror på hur mycket du vill köra men även en billig ratt (med force feedback) gör bilspelen tusen gånger roligare än med tangentbord.

Själv har jag en gammal Microsoft Sidewinder force feedback, kan inte hitta när den släpptes men 10 år är den ju minst och den funkar direkt i Windows 7 utan att ladda ner drivrutiner, inklusive separata axlar för gas och broms. Är riktigt roligt att köra rallyspel med den och force feedbacken gör att man känner vilket vinkel och grepp hjulen har.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]