[BF4] Svart på vitt - hur många gånger har spelet kraschat för er?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av milo_:

Underbart, tack så hemskt mycket, har inga invändningar på upplägget.

För att förtydliga och utesluta förvirring, om ditt resultat ligger exakt på säg 0,4, rösta då på det lägre värdet som i det här fallet är 0,2 till 0,4. Tack.

Inga problem, din instruktion borde göras tydlig i din första post ang hur de ska rösta i gränsvärdesfall.

Edit: Gick in och lade till en quote samt en liststruktur ifall det kommer fler instruktioner.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

21ggr på 43h, blev bättre efter nvidas senaste drivrutiner, iaf som jag uppfattar det :]

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

2-3 ggr totalt, enda mönstret jag hittat är att de som har flest krascher verkar ha nVidia i min umgängeskrets (jag har inte det).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Inga problem, din instruktion borde göras tydlig i din första post ang hur de ska rösta i gränsvärdesfall.

Upptäckte det och uppdaterade första inlägget minuten efter mitt inlägg.

Fortfarande förvånad över hur snabbt du tog tag i saken, tack än en gång.

Permalänk
Medlem

Och igen! , kan fler posta för att se om vi får samma fel?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

16 krascher totalt. två var i SP

17 timmar spelade online (eller, ska väl säga 17 timmar registrerade. Den har säkert tappat 5+ timmar pga. av krascher)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*tråd uppdaterad med poll*

Enligt begäran, kolla lite snabbt om det blev som du ville för eventuella ändringar kommer att radera röster som hunnits läggas.

Intressant poll!

Varför så exakt poll?
Hade varit betydligt bättre med mindre förslag:

0
0,1-1
1,1-2
2<

Hade gett en betydligt bättre bild.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

0

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Reap:

Varför så exakt poll?
Hade varit betydligt bättre med mindre förslag:

0
0,1-1
1,1-2
2<

Hade gett en betydligt bättre bild.

TS önskemål, prata med honom. Själv tycker jag att det är bra med detaljerade pollar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Känns så jävla typiskt att dom släpper ett spel som inte fungerar som det ska, för mig krashar det ett par gånger i timmen om jag har otur.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Avstängd

Fram tills förra helgen? Typ tre gånger på tre veckor. Sedan helgen? Fyra-fem gånger om dagen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tror det kraschar i snitt 1 gång i timmen... Phenom II x4 955 BE och 660 med nyaste drivarna. (Win 8.1)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

1 crash på 30 timmar. crashen uppstod i mitten av mitt första game. Trodde då att det var kört och skulle behöva vänta till uppdate, men på dem 29 senare timmarna har jag inte crashat en ända gång, så jag röstade på 0-2ggr/h

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Ska göra det när jag kan, lär dock bli rätt många svarsalternativ om man ska vara någorlunda exakt. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara intressant ifall man skulle kunna välja vilket GPU brand man har i pollen!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Alexander7938:

Skulle vara intressant ifall man skulle kunna välja vilket GPU brand man har i pollen!

Tyvärr kan man inte ändra en poll utan att nolla den, avsiktligt gjort så för att förhindra att någon trollar med polls (dvs ändrar efter att folk lagt röster).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

för mig kraschade det bara en gång första gången jag startade det, annars håller det sig stabilt

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Verkar också bero lite på vilken server man spelar på? lirar jag på webhallen har jag nästan aldrig problem, testar jag någon annan random så kan det krasha flera gånger i rad.

inte spelat någon roll för mig vilken server jag spelat på, kommit in på servern för att antingen krascha under laddning eller krascha ca 5 minuter efter jag kommit in

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem

5 ggr på 29 timmar.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Siege of shanghai krashar efter ca 1 min, verkar inte gå att lira den banan alls.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

22gånger på 13h =/

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Sen senaste plugin-updateringen har jag inte lyckats spela klart en enda karta. Krashar ut varje gång. Ska nog lägga detta på hyllan nån månad och testa igen sen.. eller inte alls.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Med mitt nya grafikkort (770) har jag inte haft en ända krach! (av 10 spelade rundor)
Återkommer om läget förändras!

Permalänk
Medlem

Kraschade fem gånger på 20 minuter. Lägger det här spelet på hyllan tills Dice har patchat både en, två och fem gånger. Att man inte lärde sig ett jävla jota av BF3-släppet är tragiskt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Sen senaste plugin-updateringen har jag inte lyckats spela klart en enda karta. Krashar ut varje gång. Ska nog lägga detta på hyllan nån månad och testa igen sen.. eller inte alls.

Skrivet av Valiumballong:

Kraschade fem gånger på 20 minuter. Lägger det här spelet på hyllan tills Dice har patchat både en, två och fem gånger. Att man inte lärde sig ett jävla jota av BF3-släppet är tragiskt.

Samma för mig med med krascher idag nä nu tänker jag spela bf3 ett tag jävla skit spel.:(

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Nu hänger sig spelhelvetet efter varje map när det ska laddas ny:(

Permalänk
Avstängd

Nä men asså jag har inte ens Battlefield 4. Bara betan i sig var en bonerkiller.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Om jag spelar 48 spelare så kraschar det inte (freeze + sound loop), kan vara något att testa för de med liknande problem.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Entusiast

Spelet har kraschat/hängt sig för mig två gånger så är det inte så svårt att klura ut. Sen har servern kraschat och jag har blivit utslängd typ 5-6 gånger. 40 spelade timmar

Permalänk
Medlem

27 krascher på 39 timmar...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Har inte kraschat efter patchen förutom 5-6 gånger vid ban byte på ca 40 speltimmar.
Har inte kraschat för min bror heller och han kör med ett 7950 samma som jag.
Men därimot kraschar det ca 1-2 gånger per timme för mina polare och dom kör med geforce kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ser där ja!!