Ljusslinga som gör effekter till musiken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012

Ljusslinga som gör effekter till musiken?

Hej!

Har en sådan här ljusslinga och undrar om den går att göra så att den gör effekter till musiken?

Går det att göra detta själv och vad behöver man?

Video på hur jag menar. Fast det ska vara med ljusslingan som jag länkade.

Tack!

RPi2 gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Tekniskt möjligt är det absolut, du får ersätta "kontrollpanelen" (kommer inte på något bättre ord) med ett hemmabygge eller modifiera den.
PRAKTISKT sett vet jag inte hur lätt det är dock.

Jag rear ut min själ, allt ska bort - Fractal Design Define R3 | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB| NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 3 TB JBOD & DS216j 2x8 TB RAID 0 | AOC E2460 + AOC E2476VWM6 | Razer Blackwidow Chroma V2 Green + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Samsung 960 EVO 500 GB + Hynix whatever SSD 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av ZaInT:

Tekniskt möjligt är det absolut, du får ersätta "kontrollpanelen" (kommer inte på något bättre ord) med ett hemmabygge eller modifiera den.
PRAKTISKT sett vet jag inte hur lätt det är dock.

Hmm... Men hur ska jag få "kontrollpanelen" att göra effekter till musiken? Något måste ju vara inkopplat i datorn.

En video hur man gör hade varit bra... Så om någon har något tips på video eller guide etc så länka gärna!

RPi2 gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av linuscool2:

Hmm... Men hur ska jag få "kontrollpanelen" att göra effekter till musiken? Något måste ju vara inkopplat i datorn.

En video hur man gör hade varit bra... Så om någon har något tips på video eller guide etc så länka gärna!

Jag tänkte lite mer analogt än så, rättare sagt en krets med en mikrofon eller line in. Men att styra den från datorn via någon plugin kanske är enklare.
Det borde gå att hitta liknande projekt om du googlar lite.

Jag rear ut min själ, allt ska bort - Fractal Design Define R3 | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB| NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 3 TB JBOD & DS216j 2x8 TB RAID 0 | AOC E2460 + AOC E2476VWM6 | Razer Blackwidow Chroma V2 Green + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Samsung 960 EVO 500 GB + Hynix whatever SSD 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av ZaInT:

Jag tänkte lite mer analogt än så, rättare sagt en krets med en mikrofon eller line in. Men att styra den från datorn via någon plugin kanske är enklare.
Det borde gå att hitta liknande projekt om du googlar lite.

Jag har försökt att googla "how to make a music sensitive light". Men hittar inget passande

RPi2 gaming

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012

Tack så mycket! Ska kolla igenom denna nu.

RPi2 gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Här är en video hur man gör med vanliga didoer. Går kanske att koppla led slingorna som man kopplar led dioderna.

S A D B O Y S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åseda
Registrerad
Maj 2013

MaxFPS sålde en dosa som du kopplade mellan med just det exempel en annan drog upp.
analog med microfon. molex i två ändor den gav vidare ström när microfonen får signal använder en sån själv.

tyvärr säljer dem inte dessa längre..

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||