Permalänk
Medlem

Lenovo x121e väldigt varm!

Min lenovo x121e med intel i3 blir väldigt varm. idle runt 60 grader och går upp till 75grader. Det bränns att ha den i knäna.
Har haft isär hela datorn, inget damm i fläkten eller flänsen, bytte även kylpasta till mx-4 men det blev bara någon grads skillnad.

Jag undrar hur varma era x121e blir. Min är med Intel i3 2367M

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Om det är 75c under högre belastning så är det normalt, till o med ganska sval temp.
Finns ingen anledning alls till att att skruva med den, eller leta efter fel som inte finns.

Var det 75c i idle så är det en annan femma...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Om det är 75c under högre belastning så är det normalt, till o med ganska sval temp.
Finns ingen anledning alls till att att skruva med den, eller leta efter fel som inte finns.

Var det 75c i idle så är det en annan femma...

Jag har inte haft igång något program som stressar processorn. Utan dem 75 grader uppstod under endast internet surfning.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

75 C idle vågar jag lova är fullt normalt för en kompakt dator som din. Att den blir varm på undersidan är även det troligen helt normalt, då tillverkaren rimligen har gjort sitt bästa för att avleda värmen dit den inte är i kontakt med hud. På vissa modeller är detta framför tangentbordet, på andra undersidan av datorn.

En bärbar dator är inte till för att ha i knät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

75 C idle vågar jag lova är fullt normalt för en kompakt dator som din. Att den blir varm på undersidan är även det troligen helt normalt, då tillverkaren rimligen har gjort sitt bästa för att avleda värmen dit den inte är i kontakt med hud. På vissa modeller är detta framför tangentbordet, på andra undersidan av datorn.

En bärbar dator är inte till för att ha i knät.

Tack, sålänge jag vet att inte datorn tar skada av den värmen så är jag lugn

Visa signatur

Citera för svar.