Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@Sebastian V: Absolut! Dock hade jag väntat tills den nya vita Elite-kontrollen släppts då kvalitén på den nuvarande Elite-kontrollen har varit sådär!

Okej tack för svar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänkte börja köra igenom Halo master chef collection men de talar tyska går ju inte spela. Hittade inget sätt att ändra och jag har inte ställt konsolen på tyska vad jag vet utan den är Svensk.
Hitta nu med hjälp av google translate. Men varför gör de såhär? Jag vill absolut inte ha tyska eller andra skumma språk när jag har konsolen på svenska.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Nu sitter du bekvämt och har börjat använda din nya Xbox. Vad tycker du än så länge?

EDIT: Har döpt om tråden då den taget en riktning mot att vara mer allmän än att dela med sig av tankar och upplevelser kring den första tidens användning.

XBOX one är bra skit!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte ett X för tre veckor sen och har sedan dess bara spelar via Game Pass och har således inte testat skivläsaren. Fick hem NHL 19 igår och skulle efter en riktigt seg dag äntligen sätta mig och spela.

Stoppar in skivan och detta händer...
https://youtu.be/Hv0S9rwzVDc

(Ja jag använder en skiva till ps4 för Xboxet gjorde repor i NHL skivan så vågade inte mata in den igen.)

Har testat reseta maskinen, trycka på eject och mata in skivan och andra saker man läst på nätet men verkar som att det blir något för microsoft stt lösa...

Någon som vet hur de funkar med garantier och utbyten eller har tips på om man kan lösa de själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Köpte ett X för tre veckor sen och har sedan dess bara spelar via Game Pass och har således inte testat skivläsaren. Fick hem NHL 19 igår och skulle efter en riktigt seg dag äntligen sätta mig och spela.

Stoppar in skivan och detta händer...
https://youtu.be/Hv0S9rwzVDc

(Ja jag använder en skiva till ps4 för Xboxet gjorde repor i NHL skivan så vågade inte mata in den igen.)

Har testat reseta maskinen, trycka på eject och mata in skivan och andra saker man läst på nätet men verkar som att det blir något för microsoft stt lösa...

Någon som vet hur de funkar med garantier och utbyten eller har tips på om man kan lösa de själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Lämna tillbaka och reklamera där du köpt den.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Lämna tillbaka och reklamera där du köpt den.

Ringde gamestop i fredags å beskrev problemet och sa att jag kommer imorgon (läs igår). Kom dit igär å han sa att sånt tas direkt med microsoft, dom har ingen skyldighet när de gäller nya maskiner.

Och de kunde han inte sagt r jag ringde så jag slapp åka 10mil i onödan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Ringde gamestop i fredags å beskrev problemet och sa att jag kommer imorgon (läs igår). Kom dit igär å han sa att sånt tas direkt med microsoft, dom har ingen skyldighet när de gäller nya maskiner.

Och de kunde han inte sagt r jag ringde så jag slapp åka 10mil i onödan..

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket skitsnack. Enligt lag så har säljaren en skyldighet att hantera det om man som konsument väljer att gå den vägen.

Men visst Microsoft är duktiga på att erbjuda service men räkna med att få skicka in den och var beredd på att sitta utan Xbox ett tag.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kommer nog spendera en del tid i Photo mode

OG Xbox One

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Vilket skitsnack. Enligt lag så har säljaren en skyldighet att hantera det om man som konsument väljer att gå den vägen.

Men visst Microsoft är duktiga på att erbjuda service men räkna med att få skicka in den och var beredd på att sitta utan Xbox ett tag.

Exakt. Skitsnack, och extremt dålig hantering av GameStop (borde bojkotta sådana ÅF).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Exakt. Skitsnack, och extremt dålig hantering av GameStop (borde bojkotta sådana ÅF).

Pratade med microsoft idag, dom byter ut konsolen och jag har den nya inom 21 dagar...
Och det kostar mig 600kr att dom skall skicla en ny först å sen att jag skickar tillbaka den gamla så jag inte sitter utan. Annars kunde jag va utan i upp till 2 månader. Men dom pengarna skall jag kräva tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Pratade med microsoft idag, dom byter ut konsolen och jag har den nya inom 21 dagar...
Och det kostar mig 600kr att dom skall skicla en ny först å sen att jag skickar tillbaka den gamla så jag inte sitter utan. Annars kunde jag va utan i upp till 2 månader. Men dom pengarna skall jag kräva tillbaka.
Skickades från m.sweclockers.com

Lycka till 🙂🤞

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Pratade med microsoft idag, dom byter ut konsolen och jag har den nya inom 21 dagar...
Och det kostar mig 600kr att dom skall skicla en ny först å sen att jag skickar tillbaka den gamla så jag inte sitter utan. Annars kunde jag va utan i upp till 2 månader. Men dom pengarna skall jag kräva tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter jätte konstigt. Jag fick en ny konsol direkt under garantitiden via Gamestop. Å andra sidan kan det kanske ha att göra med butikschefen? Eller så gjorde denne ett undantag i mitt fall?

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars:
Vet ej hur det är med öppet köp på gamestop. Men är det under öppet köp kan de lika gärna ge dig en ny.
Dock om det gått över den tiden så är det service som gäller. Då är det smidigast att boka det via Microsoft då du själv kan följa den under tiden den är iväg. Du kan även skicka in den snabbare.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Låter jätte konstigt. Jag fick en ny konsol direkt under garantitiden via Gamestop. Å andra sidan kan det kanske ha att göra med butikschefen? Eller så gjorde denne ett undantag i mitt fall?

Dom sa att de va inhoppad personal i butiken så jag har ingen aning... Jag själv hade gett kunden en ny konsol direkt och tagit det med Microsoft själv, så gjorde vi ofta när det inträffat fel inom en månad när jag jobbade i butik/ehandel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Swe.Stars:
Vet ej hur det är med öppet köp på gamestop. Men är det under öppet köp kan de lika gärna ge dig en ny.
Dock om det gått över den tiden så är det service som gäller. Då är det smidigast att boka det via Microsoft då du själv kan följa den under tiden den är iväg. Du kan även skicka in den snabbare.

Nu skall dom skicla ny konsol till mig så jag inte sitter utan. Skickar sedan in den trasiga när jag fått den nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Ändå rätt schyssta spel med Games with Gold denna månad. Wonder boy serien är verkligen en klassiker och Livelock verkar också kul.

Permalänk

Hej
Jag försöker koppla ihop min Xbox profil med Fifa companion appen. Jag hittar min gamla PS4 profil + PC i Fifa men inte mitt Xbox. Har försökt göra det som står på EA hemsida men jag kan fortfarande inte få det att fungera. Jag vill kunna använda Fifa Companion appen men den använder endast min PC användare som jag använde till Fifa 18.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av iller:

Lycka till 🙂🤞

Här i Sverige korsar vi inte fingrarna ..vi håller tummarna!

(Såvida vi inte ljuger, korsar de bakom ryggen)

Ledsen för OfT.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Köpte en Xbox One 1TB 2015/11 hos Dustin. Nu har den börjat strula. Började med att den stängdes av när jag spelade. Nu går den inte att starta. Startar jag den på konsolen så startar den upp men lägger av efter ca 3-4 sekunder.

Går inte att starta ifrån dosan, nätdelen lyser orange, sedan vitt när den startar och åter igen orange när den lägger av, så antar att det inte är fel på den då den ska blinka vid fel?

Ska självklart höra med Dustin men kanske är nåt fel på någon update eller något? Går ju inte att återställa den heller då man ska hålla in startknappen i 10sekunder medans den är igång, det hinns ju inte med. Eller finns det något annat sätt att återställa den?

Inte så sugen på att skicka iväg den till Microsoft heller då jag har kontouppgifter och allt inlagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@saigon: Du får trösta dig med att det hänt 2 månader innan lagstadgad reklamationstid gått ut.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@saigon:
Du behöver nog inte oroa dig om kontouppgifterna. Dina kontouppgifter är ju redan hos Microsoft

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Hype!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@saigon: Du får trösta dig med att det hänt 2 månader innan lagstadgad reklamationstid gått ut.

Testade att registrera konsolen på Microsoft nu, där står det att garantin har gått ut så det går inte att skapa ett garantiärende. Antar att jag får kontakta Microsoft på annat sätt? Skapade också ett ärende hos Dustin, men verkar inte få något svar där.

Skrivet av Zyzlite:

(c) Innan du skickar din Xbox One eller Tillbehör till Microsoft för service ska du se till att behålla en kopia av all data du vill spara och radera alla data du anser vara konfidentiella. Microsoft ansvarar inte för dina data och kan komma att radera den.

Låter inte som att dom själv tar ansvar över sina verkstäder Nä men jag är inte orolig, men lite ansvar har man ju över sina egna uppgifter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som kör freesync med One S och får det att fungera?

Min acer rapporterade stadiga 60 hz hela tiden vilket leder mig att tro att det inte fungerade.

Märkte heller ingen direkt magisk skillnad mellan acern och sony W905-tvn.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

@holmberg: Läs https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-freesy...

Vad jag förstår så finns det ett fåtal spel som försöker sig på att köra 60Hz och laggar i vissa delar.
Utvecklare kan helt enkelt lägga sig i 30 Hz eller ha avancerade varianter av dynamisk upplösning för att undvika tearing,
de spel som är kvar kan utnyttja freesync.
Med konsol har man traditionellt haft en hårdvara och ett optimerat alternativ så valen man har på PC som utnyttjar freesync kanske inte finns.

Permalänk
Medlem

Om man köper Red dead Redemtion 2 från en butik, kan man spela spelet utan skiva? Eller får man ens skiva om man köper den i butik, eller är det bättre att köpa den direkt från xboxen?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Om man köper Red dead Redemtion 2 från en butik, kan man spela spelet utan skiva? Eller får man ens skiva om man köper den i butik, eller är det bättre att köpa den direkt från xboxen?

Köper du spelet på skiva måste du ha skivan i Xbox:en för att kunna spela.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@iller: Jag har bara två spel köpt på skiva, NHL 2016 och där behövde jag ha skiva, men sen har jag köpt även Forza motorsport 6 på skiva, och där behöver jag inte ha skivan. Resten är köpt direkt från Xbox.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

@iller: Jag har bara två spel köpt på skiva, NHL 2016 och där behövde jag ha skiva, men sen har jag köpt även Forza motorsport 6 på skiva, och där behöver jag inte ha skivan. Resten är köpt direkt från Xbox.

Då har du köpt FM6 även via e-butiken på din XBOX.
För spel installerad från skiva kräver just skiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller