Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukethenick:

Jag har inte haft konsol på länge men jag vill lira red dead redemption 2.

Är kvaliteten på UHD blue-ray bra på xbox one x? Jag funderar på att köpa den istället för PS4 pro av den anledningen, annars känns det som Sony har roligare exclusives.

Jag är såld på blue Ray spelaren och hur bra det flyter på men jag är ändå en playstation fanboy innerst inne.. även om jag har 3 xbox konsoler 😂
Men xbox one x är grym... jag önskar att xbox hade lite roligare spel då jag just nu spelar horizon 2-3-4 ,Assassins creed odessy "hur det nu stavas ?" I väntan på black desert.
Har provat gta 5 online och prestandan var inte så mycket bättre där. Flyter på något bättre än mitt xbox one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Dum fråga men kan min router störa handkontrollens mottagning till xboxet?. Googlade och hittade trådar om att en router och metal saker kan störa. Min router står på andra sidan skärmen så tänkte om det kan göra något?
Provade att ställa den framför Tv:n från klockan 20:00 tills nu kl 23:50 och den funkar helt plötsligt
Jag är impad över vilket konstigt fel detta är haha 😁

Om det är på 2.4GHz-bandet så stör den självklart signalen, men annars ska den inte påverka något nämnvärt. Kontrollen ska dock klara av störningen, för det gör ju den gamla.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Om det är på 2.4GHz-bandet så stör den självklart signalen, men annars ska den inte påverka något nämnvärt. Kontrollen ska dock klara av störningen, för det gör ju den gamla.

Japp min router har 2.4Ghz samt 5Ghz. Jo jag man kan ju tycka det, hade både PS4/Pro där samt mitt orginala Xbox one.
Jag kör dock konsolerna med internet kabel så jag använder inte Wifi men min sambo använder sin mobil till det.
Kör med denna router https://www.inet.se/produkt/5420048/asus-rt-ac5300-aimesh-ac5...
Får prova lite till när jag kommer hem från jobbet.
Mycket märkligt problem

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Ori and the blind forest kan verkligen rekommenderas. Var det bästa spelet jag lirade det året
Sedan har du state of decay 1 och 2, grymma spel
The gardens between
hellblade
mutant year zero
ashen
recore
abzu
guacamelee
layers of fear

Ett axplock. Finns bra många fler bra spel.

Tack för tipsen - Ori and the blind forest är installerat nu.

Skrivet av ExcZist:

Japp min router har 2.4Ghz samt 5Ghz. Jo jag man kan ju tycka det, hade både PS4/Pro där samt mitt orginala Xbox one.
Jag kör dock konsolerna med internet kabel så jag använder inte Wifi men min sambo använder sin mobil till det.
Kör med denna router https://www.inet.se/produkt/5420048/asus-rt-ac5300-aimesh-ac5...
Får prova lite till när jag kommer hem från jobbet.
Mycket märkligt problem

De två olika wifi-frekvenserna har även olika kanaler inom varje frekvens. Du kan alltid testa att i routerns inställningar växla mellan olika kanaler inom varje frekvens för att se om det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Tack för tipsen - Ori and the blind forest är installerat nu.

De två olika wifi-frekvenserna har även olika kanaler inom varje frekvens. Du kan alltid testa att i routerns inställningar växla mellan olika kanaler inom varje frekvens för att se om det gör någon skillnad.

Flyttade routern igår och har spelat på xboxet igår och idag ,än så länge ser det ut att funka som det ska.

Permalänk
Medlem

Hej. Någon som spelar Sea of the Thieves nuförtiden hur är det lika dåligt? Tror ni att det kommer bli ännu ett onlinespel där dom kommer mjölka det till det sista? Vet inte om jag orkar med ännu ett onlinespel där man först måste ha själv spelet vilket är svindyrt i sig. Och sedan minst 50 lika grejer mer typ :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbari:

Vet inte om jag orkar med ännu ett onlinespel där man först måste ha själv spelet vilket är svindyrt i sig. Och sedan minst 50 lika grejer mer typ :/

Wut, det finns inga mikrotransaktioner i SoT.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baradet Funkar:

Tack för tipsen - Ori and the blind forest är installerat nu.

Defense grid är ett riktigt nice tower defence. Tror det är det spel jag har lagt mest tid på i Steam totalt sett. Just Cause spelen ligger också högt, men jag har inte riktigt kommit in i fyran än, trean däremot är nice men man märker att det är lite för tunt för XBoxen, i alla fall för min One S, hackar till emellanåt i intensiva sekvenser.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för headset till Xbox One X? Jag tror jag behöver skaffa ett, hellre dyrt och bra än billigt och dåligt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Vad kör ni med för headset till Xbox One X? Jag tror jag behöver skaffa ett, hellre dyrt och bra än billigt och dåligt.

Plantronics RIG 800LX

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett par svarta Sennheiser G4ME One för 1,190:- hämtas ut efter jobbet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

lyckades hitta fable 2 på en marknad !! nu måste jag bara köpa mig en xbox också så jag kan spela det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var köper man billigaste game pass? Gärna 6 månaders eller 12 månaders.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mheel: Det kommer snart komma ett erbjudande där du kan få 3 månaders Game Pass för 10 eller 20kr

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Yeeeeeeeeeeeees, har velat spela Prey väldigt länge!

Prey (April 11th)
The Golf Club 2 (April 11th)
Monster Hunter: World (April 18th)
The Walking Dead: A New Frontier (April 18th)
Life is Strange 2 - Episode 2 (April 24th)
Resident Evil 5 (April 25th)

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

https://pbs.twimg.com/media/D3yxOawUcAAs4k8.jpg:large

Yeeeeeeeeeeeees, har velat spela Prey väldigt länge!

Prey (April 11th)
The Golf Club 2 (April 11th)
Monster Hunter: World (April 18th)
The Walking Dead: A New Frontier (April 18th)
Life is Strange 2 - Episode 2 (April 24th)
Resident Evil 5 (April 25th)

Monster hunter kan nog vara kul och prova också, går det spela utan xbox guld månntro?

Permalänk
Medlem

@Elektron: Yup, det ska gå bra. Du kommer ju såklart inte få tillgång till multiplayer-delen!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

https://pbs.twimg.com/media/D3yxOawUcAAs4k8.jpg:large

Yeeeeeeeeeeeees, har velat spela Prey väldigt länge!

Prey (April 11th)
The Golf Club 2 (April 11th)
Monster Hunter: World (April 18th)
The Walking Dead: A New Frontier (April 18th)
Life is Strange 2 - Episode 2 (April 24th)
Resident Evil 5 (April 25th)

MS och Game Pass levererar igen!
Blir definitivt att spela MHW. Kanske en till runda RE5. Hade gärna tagit spela ep 1 och 2 av LiS men väntar på att hela säsongen avslutas. Bra att ep 2 kom dock.

Hade varit guld om något av dessa spel även vore spelbara på PC men troligtvis inte. Får nöja mig med min X.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MHW vore kul att test, kanske blir att aktivera prenumerationen igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lauchen: Det är erbjudande på 3-månader just nu så slå till

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@Lauchen: Det är erbjudande på 3-månader just nu så slå till

Såg det, 10 kr för tre månader är sjukt bra. Ska testa PS now på Pc:n i påsk men sen slår jag nog till. Såg att deal gäller till maj.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var hittar ni tre månaders erbjudandet? Jag får bara upp en månad.

Edit: Hittade nu

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Det kommer snart live + game pass bundlat för $14.99 så det blir väl runt 150 här.. Kollade på PSNow eller vad det heter och det kostar ju lika mycket men deras utbud är ju under all kritik.. Dom må ha bäst exclusives men deras aboneringstjänst suger.. Aja dom kan ju inte vara bäst på allt antar jag. 😁

Permalänk
Inaktiv

Någon som haft problemet med att Xbox One (X) slutar skicka ut ljud via 3,5mm porten på kontrollen? Min X har börjat krångla med detta nu.

Permalänk
Medlem

@anon5930: inga problem med det än. kör så varje tidig morgon på helgerna.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en Xbox One X. En fråga angående Game Pass som nästan är gratis just nu... Där verkar Forza 4 och en massa andra ganska nya spel ingå. Vad är haken? Många av spelen som ingår kostar ju fortfarande ganska mycket att köpa.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Jag funderar på att skaffa en Xbox One X. En fråga angående Game Pass som nästan är gratis just nu... Där verkar Forza 4 och en massa andra ganska nya spel ingå. Vad är haken? Många av spelen som ingår kostar ju fortfarande ganska mycket att köpa.

dom lockar med några AAA-titlar, sen fyller dom på med spel som folk antagligen aldrig köpt i alla fall... sen är väl trenden numera att spelen är gratis, med mikrotransaktioner som skin, vapen, bilar osv...
på mmoga kostar 3mån 200 spänn för tillfället...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Antar att har man väl påbörjat ett abonnemang så är sannolikheten rätt stor för att man låter det löpa på och inte säger upp det efter ”rea-perioden”.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Jag funderar på att skaffa en Xbox One X. En fråga angående Game Pass som nästan är gratis just nu... Där verkar Forza 4 och en massa andra ganska nya spel ingå. Vad är haken? Många av spelen som ingår kostar ju fortfarande ganska mycket att köpa.

Haken är att det kostar per månad, och att du inte får fortsätta spela om du inte fortsätter betala.
Så om man tex spelar 1gång varannan månad så blir det väldigt dyrt i längden. Sedan om man spelar online så behöver man även teckna xbox guld utöver gamepass.

Med det sagt så tycker jag iaf att man iaf bör prova gamepass om man har en xbox, det går ju enkelt att säga upp och det är ofta kampanjer på priset.

Skickades från m.sweclockers.com