Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Då blev det till att byta förbokning igen. Nu blir det ett paket med Ryse och en extra handkontroll för 3790 på elgiganten istället.
Handkontrollerna är ju svindyra så det gör det till det bästa paketet tycker jag.

Inkl. Kinect?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Inkl. Kinect?

Får iaf lägga till en 700-800 kronor med Kinect.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Bra pris om man vill ha Ryse. Kinect skulle väl kosta 1200:- löst tror jag att jag läste, men ATG kanske inte vill ha kinect. Håller fast vid mitt Siba-köp. Vill ju ha bilspelet, inte Ryse.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Är det någon som lirar Diablo3 på denna underbara konsoll?

Adda gärna mig (Daevilb) om ni vill lira, jag har en Crusader runt .. lvl 25-26-27 nånstans och kör på Hard.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Bra pris om man vill ha Ryse. Kinect skulle väl kosta 1200:- löst tror jag att jag läste, men ATG kanske inte vill ha kinect. Håller fast vid mitt Siba-köp. Vill ju ha bilspelet, inte Ryse.

Ja Kinect är dyrt att köpa löst, men för dom som inte har Xbox One just nu så blir det mycket billigare att köpa det i paket med Xbox One. Jag själv har köpt Day One utan Kinect med Fifa 15 och Forza 5 från Inet, kan ångra ibland att jag inte tog med Kinect (inget som lockar just nu ändå, men kanske i framtiden). Just nu bara vänta till 5/9 och lira lite Forza, aldrig lirat Forza-spelen så ska bli kul.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Skickat från Siba idag Tror jag tar semester på fredag.
Någon som kan förklara det här med att handla spel reggad i Usa. Är det mitt microsoft-konto, live-konto eller vad är det som ska vara inställt på Usa? Om jag reggar mig i Usa kommer då inte svenska på boxen fungera? Snälla hjälp en novis.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Skickat från Siba idag Tror jag tar semester på fredag.
Någon som kan förklara det här med att handla spel reggad i Usa. Är det mitt microsoft-konto, live-konto eller vad är det som ska vara inställt på Usa? Om jag reggar mig i Usa kommer då inte svenska på boxen fungera? Snälla hjälp en novis.

Fick du en svensk konsol skickad idag?!
Vad tror Siba om posten egentligen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Det står under beställningar att den skickas dan före. Men jag läste nånstans att den skickas i god tid, dan före känns inte som god tid.

Edit:
2014-09-01 15:58 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
2014-09-01 15:51 Borås-Stora kunder Posten har tagit emot försändelsen

Kul att de får paketet innan det är bokat.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Då har du tur och får den nog redan imorgon. Fick också lev.bekräftelse från Siba idag, men min har dock inte registrerats hos Posten, bara elektronisk bokning (15:18)... Förhoppningsvis är det bara Posten som har sniglar i systemet eller så råkade ditt paket gå iväg av misstag;).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Skickat från Siba idag Tror jag tar semester på fredag.
Någon som kan förklara det här med att handla spel reggad i Usa. Är det mitt microsoft-konto, live-konto eller vad är det som ska vara inställt på Usa? Om jag reggar mig i Usa kommer då inte svenska på boxen fungera? Snälla hjälp en novis.

Du ställer din konsol på USA, sen lägger du till ditt bankkort, med en amerikansk adress. Förslagsvis från en stat utan skatt på digitala varor. Jag har valt en adress i Oregon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du ställer din konsol på USA, sen lägger du till ditt bankkort, med en amerikansk adress. Förslagsvis från en stat utan skatt på digitala varor. Jag har valt en adress i Oregon.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar. Xbox live ska fortfarande vara i Sverige eller?
Om jag nu får min konsol i morgon kan jag börja spela direkt eller måste jag vänta till fredag?
Vilka noob-frågor jag ställer märker jag nu, men så är det, jag är en noob.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tackar. Xbox live ska fortfarande vara i Sverige eller?
Om jag nu får min konsol i morgon kan jag börja spela direkt eller måste jag vänta till fredag?
Vilka noob-frågor jag ställer märker jag nu, men så är det, jag är en noob.

Du kan börja spela direkt. Det har jag då gjort nu i ca 3 månader, utan några som helst problem. Du kan ändra region till Sverige när den har släppt. Tills de så kan du ställa in den på United States, ta inte United Kingdom uti fall du skulle vilja handla lite på Store. Billigare med dollar.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tackar. Xbox live ska fortfarande vara i Sverige eller?
Om jag nu får min konsol i morgon kan jag börja spela direkt eller måste jag vänta till fredag?
Vilka noob-frågor jag ställer märker jag nu, men så är det, jag är en noob.

Om du tänkt köra digitalt, så är ett skifte till svensk region inget att rekommendera, såvida du inte vill betala 2-300 kr mer för spelen. Du kan börja spela direkt. Du behöver inte ändra något på xbox.com.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Yes! Nu är den sorterad i Gbg.:)
2014-09-01 19:57 Göteborg Sorterad
2014-09-01 15:18 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Synd att man måste jobba sent imorgon bara...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

En sak kan jag säga iallafall, till er som snart fått era Xbox One's. Är att ni inte kommer ångra er. Den blir i mitt tycke bara bättre och bättre. http://xbox.uservoice.com/ det kan vara den bästa hemsidan på länge, och att Xbox tar till sig av alla dessa idéer som läggs upp på förslag, det gillar jag. Det blir bara bättre och bättre, och hösten med alla spel som kommer. Yummy!

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Är rätt säker på att det inte är några skillnader alls. Vi som importerat vår konsol har redan fått möjligheten att ändra till svenska, men med sunt förnuft gör man inte det. Xbox Store Sverige har hutlösa priser på spel, precis som på 360. Jag stannar kvar på USA som region.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man redan ändra till svenska och adress?

Edit: Så om jag skulle få mitt Xbox One innan 5/9 så kan jag sätta det på svenska, alltså köra svensk version?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Kan man redan ändra till svenska och adress?

Edit: Så om jag skulle få mitt Xbox One innan 5/9 så kan jag sätta det på svenska, alltså köra svensk version?

Ja, det går att köra på svenska redan. Enda nackdelen med det är väl egentligen xbox Store som ger svenska priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Då blev det till att byta förbokning igen. Nu blir det ett paket med Ryse och en extra handkontroll för 3790 på elgiganten istället.
Handkontrollerna är ju svindyra så det gör det till det bästa paketet tycker jag.

Tror du även får med Forza & Fifa15 på Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Tror du även får med Forza & Fifa15 på Elgiganten.

Tror det finns två olika paket. Ett med Ryse och en extra handkontroll och en med Fifa 15 och Forza 5, men ta inte mitt ord på det.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Vad finns det för fördelar med att köra konsolen satt på Sverige?

Kan man sätta svenskköpta konsoler på USA eller gäller det bara importerade konsoler?

Sorry om dessa frågor har besvarats innan, jag är totalt ur synk med allt gällande potatislådor.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Jag beställde på Media Markt, vågar man tro att den hinner komma på fredag?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

En sak kan jag säga iallafall, till er som snart fått era Xbox One's. Är att ni inte kommer ångra er. Den blir i mitt tycke bara bättre och bättre. http://xbox.uservoice.com/ det kan vara den bästa hemsidan på länge, och att Xbox tar till sig av alla dessa idéer som läggs upp på förslag, det gillar jag. Det blir bara bättre och bättre, och hösten med alla spel som kommer. Yummy!

Ja det där är ett mycket fint initiativ av MS!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Vad finns det för fördelar med att köra konsolen satt på Sverige?

Kan man sätta svenskköpta konsoler på USA eller gäller det bara importerade konsoler?

Sorry om dessa frågor har besvarats innan, jag är totalt ur synk med allt gällande potatislådor.

Det går att göra på era svenska konsoler. Annat vore konstigt, med tanke på att den är regionsfri.

Skickades från m.sweclockers.com

Fördelar vet jag inte, men jag kommer inte lämna USA, så länge digitala priserna ser ut som dom gör på svenska xbox Store.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara hunnit testa tjejens lite, och blev förvånad över hur bra allt flöt på. Snygg grafik, trevligt användargränssnitt. Schysst kontroll osv. Blivit hjärntvättad av /R/pcmasterrace antar jag. Dock så tycker jag personligen bättre om t-bord och mus, men Xbone är helt klart bättre än vad jag väntat mig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Det går att göra på era svenska konsoler. Annat vore konstigt, med tanke på att den är regionsfri.

Skickades från m.sweclockers.com

Fördelar vet jag inte, men jag kommer inte lämna USA, så länge digitala priserna ser ut som dom gör på svenska xbox Store.

Gött, den enda anledningen till att jag någonsin skulle fundera på en Xbox One är pga MCC, Halo 5, Destiny och Forza. Allt annat har jag min masterrace-maskin till.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

Ett tips till er som inte har köpt Diablo 3!
Byt region till Hong Kong och köp det! Kostar 284 HKD = ungefär 250 sek
Profit!

Permalänk
Medlem

"Svenska" Nordiska Xbox One, kan man ställa om dom och köa amerikanska priser m.m.? eller är det bara dom importerade?

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du ställer din konsol på USA, sen lägger du till ditt bankkort, med en amerikansk adress. Förslagsvis från en stat utan skatt på digitala varor. Jag har valt en adress i Oregon.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av paltkoma:

"Svenska" Nordiska Xbox One, kan man ställa om dom och köa amerikanska priser m.m.? eller är det bara dom importerade?

Redan svarat på.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Ni som kommer köra Svenskt ni får berätta sen om TV funktionerna funkar som de ska med de svenska leverantörerna.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt