Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Ett annat problem jag upplevt är att jag scannade in min Day One Achievement. XBOX'en läste gladeligen in koden men jag ser inte till den bland mina achievements? Försöker jag läsa in den igen så säger boxen att den redan är inläst.
Dyker denna möjligen upp på fredag?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa en XBOX eller PS4a istället för HTCP... OM den nya updaten fungerar bra, verkar ju dock vara lite begränsad.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Säg Bing Search, sen Killer Instinct. Så kommer det nog fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Har mitt på svenska är kanske därför måste man ändra för att kunna få ta del av killer instinct

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

HDMI-in kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju hur han KOPPLAR in den. Jag var snarare nyfiken på hur han ANVÄNDER sin dator mot sin XBOX? Ser inte riktigt någon poäng i att koppla datorn till XBOXEN?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Skrivet av zmet:

Har mitt på svenska är kanske därför måste man ändra för att kunna få ta del av killer instinct

Xboxet har ju inte släppts i Sverige officiellt ön, finns det några spel alls i store?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixter:

Det är ju hur han KOPPLAR in den. Jag var snarare nyfiken på hur han ANVÄNDER sin dator mot sin XBOX? Ser inte riktigt någon poäng i att koppla datorn till XBOXEN?

Du tänkte så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Xboxet har ju inte släppts i Sverige officiellt ön, finns det några spel alls i store?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns några men de e fan inte många

Permalänk
Medlem
Skrivet av zmet:

Finns några men de e fan inte många

Byt till USA då. Eller vänta till fredag. Dom borde väl uppdatera storen på lanseringsdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Någon som förhandsbokat via komplett?

Jag la min beställning där för det var den enda siten jag kände mig bekväm att förhandsboka via plus att dom var en av dom få där det fortfarande går att förhandsboka xbone + kinect svenska varianten. Helst hade jag velat haft ett day one paket men är man ute i sista minuten så får man skylla sig själv... orkar inte trängas i butik med massa skitungar på fredag heller för den delen

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Jag var förbi SIBA på lunchen och de började först krångla lite och sa att den kan vi inte byta förrens på fredag. Sen när jag tryckte på och sa vad gör det när jag redan har den? Då säger han att de inte har några i lager... låter som en lögn annars hade han väl sagt det direkt? Enligt honom så skulle de bara få hem 1st. En butik i GBG skulle få den största delen till releasedatum... Aja, får väl ringa MS och se om de kan skicka en ny och att jag skickar tillbaka min med vändande post... Liten chans dock...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Trixter:

Hur använder du datorn mot XBOX'en?

Menade om jag skulle köra optisk eller HDMI mellan datorn och ljudanläggningen

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Kul att det blev lite fart i den här tråden igen, välkommen till gänget alla nya Xbox-ägare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Menade om jag skulle köra optisk eller HDMI mellan datorn och ljudanläggningen

Aha! Det borde jag onekligen ha tänkt på.

Jag är ingen expert men jag kan inte se någon nackdel med att köra HDMI kontra optisk. Du skickar ju egentligen samma okomprimerade dataström till mottagaren med båda och låter sedan den avkoda och spela upp den. Dock har ju HDMI även bild (spelar ju ingen roll i detta fallet iofs) och möjlighet att styra enheten.

Grundtanken (för mig i alla fall):
Finns HDMI bör du alltid använda det. Dock kanske det i vissa fall inte gör någon skillnad men du förlorar i alla fall inte på det!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Kul att det blev lite fart i den här tråden igen, välkommen till gänget alla nya Xbox-ägare!

Tack! Egentligen är det min son som är ny Xbox-ägare men pappa får också pilla lite!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om man har köpt Xbox live gold med amerikansk adress, blir man automatiskt inloggad på amerikanska servrar då när man spelar online? Kan man ändra i så fall?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Gott att Need for speed rivals ska finnas i EA early access från idag. Spelade bara det nån timme sist. Nu när man har mindre gott om kul spel kan jag tänka mig spela lite mer.
NHL15 och FIFA15 5 dagar innan release också så NHL 15 från imorgon för oss med USA region.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Gott att Need for speed rivals ska finnas i EA early access från idag. Spelade bara det nån timme sist. Nu när man har mindre gott om kul spel kan jag tänka mig spela lite mer.
NHL15 och FIFA15 5 dagar innan release också så NHL 15 från imorgon för oss med USA region.

Har dom släppt något mer specifikt datum än i september på när EA access blir tillgängligt i Sverige? Hoppas inte att det blir mycket dyrare än i USA bara... Tycker det verkar som en riktigt bra/smart tjänst.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Hur funkar det om man har köpt Xbox live gold med amerikansk adress, blir man automatiskt inloggad på amerikanska servrar då när man spelar online? Kan man ändra i så fall?

Jag tror man inte att man blir inloggad på amerikanska servrar, har bara spelat FIFA online och då mötte jag iallafall bara spelare från Europa.

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qsrtd:

Jag tror man inte att man blir inloggad på amerikanska servrar, har bara spelat FIFA online och då mötte jag iallafall bara spelare från Europa.

Tack!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Någon som beställt på webhallen och fått sin skickad än?

Dom skickar så du ska få den på releasedagen, gissar att dom skickar alla på torsdag.

Dock är det inte säkert jag får någon då jag bokade så sent, dom kunde då inte garantera att jag får en i alla fall. Jag bokade i början på Juni.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Dvärgen:

Någon som beställt på webhallen och fått sin skickad än?

Sitter i samma sits som du, fast med CDON. Får hoppas att de skickar våra konsoler snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualBoost:

Sitter i samma sits som du, fast med CDON. Får hoppas att de skickar våra konsoler snart!

Fick detta till svar i CDON-tråden

"Allt flyter på enligt plan och du bör få det på fredag så länge posten hjälper oss med att göra sitt jobb också "

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick precis igång Forza 5 - satan va snyggt!!:D

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Fick precis igång Forza 5 - satan va snyggt!!:D

Jajamen, har kört några vändor. Coolt att köra online och höra de andra svära och gå på.
Nu får jag snart ner The Golf club, så det blir det ikväll.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jajamen, har kört några vändor. Coolt att köra online och höra de andra svära och gå på.
Nu får jag snart ner The Golf club, så det blir det ikväll.

Golf Club är kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

själv pratade jag med komplett precis och dom hade inte fått sin leverans idag av konsoler så dom trodde att det skulle bli svårt att leverera till fredagen... känns lite surt

EDIT: Gäller XBONE + kinect varianten

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Väntar också på mitt från CDON. Deras support förklarade att de var förseningar från leverantören av Xboxen. Tydligen fick de in dom idag runt 15 tiden. Förhoppningsvis så får man sin på fredag. Det jag börjar bli lite orolig över är att de lyckas strula till det så man inte får sitt exemplar över huvud taget, har hänt mig förut..

Permalänk
Medlem

Verkar som dom inte får skicka konsolerna förrens imorgon, det svaret fick jag iallafall från dustin; som tillsammans med cdon verkar vara de enda som lyssnat på det kravet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Verkar som dom inte får skicka konsolerna förrens imorgon, det svaret fick jag iallafall från dustin; som tillsammans med cdon verkar vara de enda som lyssnat på det kravet.

Se där, bra nyheter ändå då jag trodde något annat hänt. Det är väl bara Siba som skickat ut typ? Jag som avbokade från Siba för att boka hos CDON.
Dumkille94

Permalänk
Medlem

Vafan forza kommer inte ut tidigare i USA men Fifa gör, nu blir jag ledsen