Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Hej alla. Har ett problem. Beställde en ny ac adapter från coolpriser och den lyste röd på en gång när ja koppla in den i väggen å då var den inte ens inkopplade i konsolen??
Mvh rock_kocken

Permalänk
Medlem

Bytte kylpasta på min One X då den lät en hel del i 4K, kan varmt rekommenderas! Fläkten låter mycket mindre nu.

Följde denna guide:

Permalänk

Hej allihop hoppas ni mår bra och god fortsättning 😃
Jag undrar över Call of Duty WW 2 är kampanjen ungeför som i de gamla CoD spelen?
Är det värt att skaffa sig till XB1?
Med vänlig hälsning,
Petri 😃

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Någon som vet vilken typ av GPU som sitter i Xbox One? Vilken AMD GPU är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Någon som vet vilken typ av GPU som sitter i Xbox One? Vilken AMD GPU är det?

Enligt google så är det denna,

The Xbox One GPU was a high-end gaming console graphics solution by AMD, launched in November 2013. Built on the 28 nm process, and based on the Durango graphics processor, in its X871363-001 variant, the device supports DirectX 11.2. The Durango graphics processor is a large chip with a die area of 363 mm² and 5,000 million transistors. It features 768 shading units, 48 texture mapping units, and 16 ROPs. AMD includes 8 GB DDR3 memory, which are connected using a 256-bit memory interface. The GPU is operating at a frequency of 853 MHz, memory is running at 1066 MHz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xc:

Enligt google så är det denna,

The Xbox One GPU was a high-end gaming console graphics solution by AMD, launched in November 2013. Built on the 28 nm process, and based on the Durango graphics processor, in its X871363-001 variant, the device supports DirectX 11.2. The Durango graphics processor is a large chip with a die area of 363 mm² and 5,000 million transistors. It features 768 shading units, 48 texture mapping units, and 16 ROPs. AMD includes 8 GB DDR3 memory, which are connected using a 256-bit memory interface. The GPU is operating at a frequency of 853 MHz, memory is running at 1066 MHz.

Eller ungefär som ett Radeon 7790 eller GTX 750 prestandamässigt. One X är mer lik RX 480 eller RX 580.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag upptäckte att man numera verkar kunna köpa "Gamerpass" och då få tillgång till Fifa, NHL osv för en månadskostnad på 135 kr. Då jag förut tenderat att köpa konsol för att spela NHL/Fifa i någon/några månader vilket blev en rejäl kostnad för lite konsumtion så slutade jag för några år sedan. Men jag funderar nu på att köpa en begagnad Xbox One och sen Gamerpass då de kostnaderna inte är så stora.

Har jag fattat rätt att man kan använda gamerpass till Xbox One också?

Vilken version av Xbox One bör jag titta på? Är "Xbox one X" den senaste och "bästa"?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Har jag fattat rätt att man kan använda gamerpass till Xbox One också?

Vilken version av Xbox One bör jag titta på? Är "Xbox one X" den senaste och "bästa"?

Japp, Gamepass funkar på Xbox One (det lanserades till One) och One X är den bästa One-enheten.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Hej,

Jag upptäckte att man numera verkar kunna köpa "Gamerpass" och då få tillgång till Fifa, NHL osv för en månadskostnad på 135 kr. Då jag förut tenderat att köpa konsol för att spela NHL/Fifa i någon/några månader vilket blev en rejäl kostnad för lite konsumtion så slutade jag för några år sedan. Men jag funderar nu på att köpa en begagnad Xbox One och sen Gamerpass då de kostnaderna inte är så stora.

Har jag fattat rätt att man kan använda gamerpass till Xbox One också?

Vilken version av Xbox One bör jag titta på? Är "Xbox one X" den senaste och "bästa"?

Det är ju ett tag sedan du skrev ditt inlägg så du kanske redan har löst det men om man köper första generationen av one tex denna
https://www.tradera.com/item/344269/485967340/xbox-one-konsol...-
och tar gamepass så kommer man ganska billigt undan.

Edit: såg just att det ser inte ut att följa med någon handkontroll till den jag länkade så då åker du på att jaga fram en sån med.

Permalänk

Snygg eller ful?

Tänkte köpa extra kontroller till Kryssboxen eftersom det nu flyttas mellan rum, ska pairas hela tiden... asjobbigt..
Så varför inte egen design?

bra eller anus?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfactory:

Tänkte köpa extra kontroller till Kryssboxen eftersom det nu flyttas mellan rum, ska pairas hela tiden... asjobbigt..
Så varför inte egen design?

https://i.imgur.com/RPA1zof.jpg

bra eller anus?

Inte min smak riktigt men go for it. Forza-kontrollen som kom typ nu ser också ganska nice ut tycker jag. Köpte den röda kontrollen till sonen, tyvärr är den vit på baksidan och just då fanns inte möjligheten att designa sin egen.

Permalänk
Medlem

Någon här som läst ifall Elden Ring blir ett Day 1 Game pass spel? Undrar också om ifall man köper spelet om det funkar med samma version på både PC och XSX? Alltså typ som Halo: Infinite gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Någon här som läst ifall Elden Ring blir ett Day 1 Game pass spel? Undrar också om ifall man köper spelet om det funkar med samma version på både PC och XSX? Alltså typ som Halo: Infinite gör.

Kanske kommer någon gång, men det kommer inte vara en Day1-titel på Gamepass. Tror heller inte det kommer funka mellan plattformar då det är antingen på PC- eller konsol-specifika butiker du köper det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Kanske kommer någon gång, men det kommer inte vara en Day1-titel på Gamepass. Tror heller inte det kommer funka mellan plattformar då det är antingen på PC- eller konsol-specifika butiker du köper det.

Hmm avvaktar lite då och ser recensioner mellan plattformar. Hade varit smidigt om det gick att växla mellan PC/XSX i alla spel faktiskt. Borde inte vara svårt att bygga in stöd för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hmm avvaktar lite då och ser recensioner mellan plattformar. Hade varit smidigt om det gick att växla mellan PC/XSX i alla spel faktiskt. Borde inte vara svårt att bygga in stöd för det.

Stödet finns ju bara för utvecklarna/utgivarna att ge klartecken åt Microsoft. Microsoft kallar de spelen play anywhere. Förutsätter digitalt köp!

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Tänkte köpa extra kontroller till Kryssboxen eftersom det nu flyttas mellan rum, ska pairas hela tiden... asjobbigt..
Så varför inte egen design?

https://i.imgur.com/RPA1zof.jpg

bra eller anus?

Kanske inte riktigt min smak - lite mycket tyska flaggan över den designen. Annars tycker jag möjligheten att designa egna kontroller är jätterolig. Har suttit mycket tid för att hitta det perfekta utseendet. Har även designat och beställt kontroller till mina barn som julklappar. Väldigt smidigt med glada barn som inte bråkar om någon särskild kontroll.

Permalänk

hej snor tråden lite,
tänkt fråga vad man får ett
xbox one för idag med 10spel varav 4 spel är helt oöppna?
pris ide?

Permalänk
Skrivet av WitchDoctor91:

hej snor tråden lite,
tänkt fråga vad man får ett
xbox one för idag med 10spel varav 4 spel är helt oöppna?
pris ide?

knappt spelad på med 2 kontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av WitchDoctor91:

knappt spelad på med 2 kontroller

5-600kr

Mer värt att sälja allt var för sig

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Blir typ ovärt att sälja.
Har också en Xbox One s över med 2 handkontroller sedan jag köpte en series X.
Men att sälja den för 5-600 och sedan kostar en ny handkontroll till series X ~6-700 kr gör det lite ovärt att sälja. Speciellt eftersom handkontrollerna fungerar till den nya konsolen.