Extrema problem med fps lagg i arma2 och 3 multiplayer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Häggeby
Registrerad
Maj 2009

Extrema problem med fps lagg i arma2 och 3 multiplayer.

Har sedan ungefär en vecka tillbaka haft extremt stora problem med fps lagg i arma. Detta händer framför allt när jag försöker spela mods/missions av typen life/wasteland/DayZ. Spelar jag singel player flyter spelet på utan problem. Har kunnat spela dessa mods/missions utan problem tidigare.

När detta problem uppstår, så blir GPU load instabil och hoppar upp och ner tillsammans med min fps. I dayz har jag med detta problem en fps på 5-95 med tillsynes slumpartat utfall varje sekund.

Jag har provat att ta bort alla drivrutiner samt nvidia program jag hittat (med driversweeper) och provat flera olika versioner av dessa. Jag prövade även att använda valet "clean install" i nvidias installer, men det resulterade i BSoD.

Kan även påpeka att det inte spelar någon roll vilka grafik inställningar jag kör med, har samma problem även på lägsta.

Problemet är av sådan karaktär att spelet blir ospelbart, all relevent hjälp jag kan få uppsattas. Tack på förhand.

(dator i sig.)

*Motherboard: P8Z68-V/GEN3 * PSU: AX860W * GPU: - * CPU: INTEL i7-2600K @ 4.5GHz *RAM: Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-15000 1866MHz (4X4GB), CL9-9-9-24 *SSD: 2x Corsair Force 3 120GB (RAID 0) * Windows 10 Pro*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Uggmull:

Har sedan ungefär en vecka tillbaka haft extremt stora problem med fps lagg i arma. Detta händer framför allt när jag försöker spela mods/missions av typen life/wasteland/DayZ. Spelar jag singel player flyter spelet på utan problem. Har kunnat spela dessa mods/missions utan problem tidigare.

När detta problem uppstår, så blir GPU load instabil och hoppar upp och ner tillsammans med min fps. I dayz har jag med detta problem en fps på 5-95 med tillsynes slumpartat utfall varje sekund.

Jag har provat att ta bort alla drivrutiner samt nvidia program jag hittat (med driversweeper) och provat flera olika versioner av dessa. Jag prövade även att använda valet "clean install" i nvidias installer, men det resulterade i BSoD.

Kan även påpeka att det inte spelar någon roll vilka grafik inställningar jag kör med, har samma problem även på lägsta.

Problemet är av sådan karaktär att spelet blir ospelbart, all relevent hjälp jag kan få uppsattas. Tack på förhand.

(dator i sig.)

Sker detta på olika servers eller på samma?
DayZ servers brukar lagga en del när de varit igång en längre tid.

Skickades från m.sweclockers.com

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Häggeby
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av BrutalSwede:

Sker detta på olika servers eller på samma?
DayZ servers brukar lagga en del när de varit igång en längre tid.

Händer på många olika. Händer samtidigt som min kompis kör utan lagg på samma server.

*Motherboard: P8Z68-V/GEN3 * PSU: AX860W * GPU: - * CPU: INTEL i7-2600K @ 4.5GHz *RAM: Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-15000 1866MHz (4X4GB), CL9-9-9-24 *SSD: 2x Corsair Force 3 120GB (RAID 0) * Windows 10 Pro*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Uggmull:

Händer på många olika. Händer samtidigt som min kompis kör utan lagg på samma server.

Tydligen så ska det ha något med Battleye att göra... Och att köra på servrar med små mission files och så lite scipts som möjligt ska hjälpa enligt dayz forums. Fast förklarar fortfarande inte varför det inte händer alla.

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. - T.S. Eliot

CITERA FÖR SVAR!