PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hej!

Jag är på jakt efter denna modell utav laptop, enligt Prisjakt finns den - och enligt eran sida kan jag lägga den i varukorgen... men finns den eller ej ?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/240113-a...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Webhallen
Skrivet av XerxesZulu:

Hittade AOC Q2778VQE som fyndvara klass 2 hos er. Slog till direkt eftersom jag spanat på en billig 27' ett tag.
Packade upp den idag och bara efter några minuter så syns en stor skugga nere i höger hörn.
Jag testar att flytta kablage osv för att undvika störningar. Gör reset av skärminställningar, hämtar nya drivrutiner. Ingen skillnad.
Kopplade ur skärmen och flyttade den till ett annat rum och kopplade in den till min bärbara istället. Plockad t.om. fram en ny hdmi-kabel enbart för detta.
Efter uppstart såg det bra ut i ca 5 minuter, sedan kom skuggan tillbaka. Förutom skärmens egna strömkabel, som jag flyttade åt olika håll, och hdmi-kabeln, så fanns det inget annat som kunde störa.
Har pratat med kundservice och fått en fraktsedel.

Men min fråga är. Testar ni inte produkterna?
Fyndvara klass 2 är en ganska bra fyndklass och grejerna ska fungera.

Hej, jo vi testar produkter men beroende på omständigheterna då vi tog tillbaka produkten kan testningen bli olika rigorös. Om det är ett intermittent fel så kan det slinka igenom ibland tyvärr.

Skrivet av Användare:

Hej,

10/4 köpte jag en skärm av er (Asus ROG Swift PG279Q), den led av backlight bleed och blev därför ersatt med en ny. Tyvärr led även denna av det, dock ansåg ni efter undersökning att det inte var tillräckligt och meddelade även att Asus hade svarat, efter koll om det gick på garantin, att "viss bleeding får man räkna med".

Jag har hämtat upp den andra skärmen från felundersökning (13/4) men har inte packat upp den än. Kontaktade er igår via mejl och frågade om det var möjligt att lämna tillbaka skärmen och få tillbaka pengarna - fick då veta att ni inte kunde ge svar på det, men att jag skulle komma förbi med kvitto och produkt i någon av era butiker för att se om det var möjligt att göra. Då skärmen/kartongen är rätt otymplig och jag endast har kollektivtrafik till medel tänkte jag då höra mig för här vad ni har för "generell praxis"?

Är tyvärr rätt "less" på hela den här affären och vill ogärna sitta kvar med en, enligt mig, delvis fungerande produkt.

Hej, kan du PMa mig ordernummer eller någon annan information så ska jag assistera.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, jo vi testar produkter men beroende på omständigheterna då vi tog tillbaka produkten kan testningen bli olika rigorös. Om det är ett intermittent fel så kan det slinka igenom ibland tyvärr.

Tråkigt att den här slank igenom. Misstänker starkt att anledningen till att den återlämnades var just detta fel, då det uppstod bara minuter efter inkoppling och inte försvann när det väl uppstått.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av XerxesZulu:

Tråkigt att den här slank igenom. Misstänker starkt att anledningen till att den återlämnades var just detta fel, då det uppstod bara minuter efter inkoppling och inte försvann när det väl uppstått.

Jo, det kan bli lite lurigt ibland med ångerrätten. Vissa kunder anger inte om de upplevt några fel på produkten utan meddelar helt sonika att de ångrat sig.
Vi testar ändå produkterna men i regel inte med den nogranhet som vi gör om det handlar om en fyndvara, något som varit inne på reparation elle rnågot där kunder meddelat att de var missnöjd med något eller att något rent av varit trasigt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej när får ni in HyperX Cloud Revolver Gaming Headset? Enligt prisjakt har ni 40 stycken i lager men när man klickar så kommer det upp att den släpps Release: 2016-05-09 (18 dagar kvar) vilket borde inte stämma efter som Komplett har redan fullt lager 100+

Jag har förbokat hos er.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av andreas_dock:

Hej!

Jag är på jakt efter denna modell utav laptop, enligt Prisjakt finns den - och enligt eran sida kan jag lägga den i varukorgen... men finns den eller ej ?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/240113-a...

@webhallen glömde ni svara mig ?

Edit såg att produkten nu var markerad som utgången...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Netforce:

Hej när får ni in HyperX Cloud Revolver Gaming Headset? Enligt prisjakt har ni 40 stycken i lager men när man klickar så kommer det upp att den släpps Release: 2016-05-09 (18 dagar kvar) vilket borde inte stämma efter som Komplett har redan fullt lager 100+

Jag har förbokat hos er.

Hej både vi och komplett har den i lager men den har ett releasedatum som är 9e Maj, samma hos oss och Komplett. Med andra ord: vi har dem men får inte börja sälja dem ännu.

Skrivet av andreas_dock:

@webhallen glömde ni svara mig ?

Edit såg att produkten nu var markerad som utgången...

Ja sorry, missade helt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Webhallen:

Ja sorry, missade helt

Ingen fara, det löste ju sig

Ha en bra dag!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@webhallen: kommer ni att följa efter era konkurrenter i kampanjen på Dell UP2516D? Just nu är ni 1100 kr dyrare än de andra stora.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Webhallen

@zarkov Yes sir, den skall precis ha sänkts!

Det skall sägas att nu har vår ordinarie SweC-officer tagit semester, under tiden tar bordskollegan över uppgiften. Förhoppningvis kommer han inte dra mig i örat när han är tillbaka!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

@zarkov Yes sir, den skall precis ha sänkts!

Det skall sägas att nu har vår ordinarie SweC-officer tagit semester, under tiden tar bordskollegan över uppgiften. Förhoppningvis kommer han inte dra mig i örat när han är tillbaka!

Nu har jag beställt två stycken, ser fram emot leveransen.

Jag råkade dock ut för en lite märklig sak när jag skulle välja betal- och leveranssätt. Efter att ha klickat i kortbetalning valde jag leverans i butik (Sisjön) och gick vidare till nästa sida, då har betalsättet ändrats till "betala i butik"?

Jag ringde er kundtjänst igår och han som jag pratade med kunde inte reproducera felet men när jag provade hemifrån så fick jag samma fel som på jobbet både i Chrome och IE. Eftersom jag inte orkade bråka med hemsidan valde jag helt enkelt att ta fraktkostnaden istället (trots att jag åker förbi er butik i Sisjön nästan dagligen).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Webhallen

@zarkov Yes, det kanske var något luddigt men svaret har du där inom parantesen

("Din beställning betalas på plats i butiken med VISA, Mastercard eller AMEX")

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

@zarkov Yes, det kanske var något luddigt men svaret har du där inom parantesen

("Din beställning betalas på plats i butiken med VISA, Mastercard eller AMEX")

Vad är då skillnaden på "betala i butik" och "kortbetalning"? Jag tänkte i mitt stilla sinne att "kortbetalning" innebar att jag drog fram kreditkortet och knappade in numret direkt, precis som om jag valt att få dem hemskickade.

Det betyder alltså att man måste välja något annat betalsätt än kort om man vill betala innan upphämtning, alt välja att få grejerna skickade?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Webhallen

Av säkerhetsskäl tar vi inte specifikt kortbetalning online för att hämta i butik, men vi har lagt till detta mellanalternativ för att informera om att man kan betala med kort på plats i butiken istället. Det går dock jättebra att välja ex. internetbank om du skulle vilja förbetala ordern.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen: ok, då vet jag till framtida beställningar. Nu valde jag leverans istället för upphämtning och har redan fått mail med kollinummer, det är snabba puckar!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Webhallen config för stationära till gaming som finns nu känns väldigt gammal. Priserna på de färdigbyggda datorerna ligger långt över vad komponenterna numer kostar. Så brukade det inte vara. Plockar jag inte helt snett skiljer det 3kkr mellan komponentpriserna på D16-0105 och eran byggda dator. Finns det planer på att anpassa priserna till komponenterna eller ännu hellre släppa en helt ny lineup? Min polare vill inte bygga själv och det väl synd om han skulle behöva köpa ngt av komplett...

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tPelleplut:

Webhallen config för stationära till gaming som finns nu känns väldigt gammal. Priserna på de färdigbyggda datorerna ligger långt över vad komponenterna numer kostar. Så brukade det inte vara. Plockar jag inte helt snett skiljer det 3kkr mellan komponentpriserna på D16-0105 och eran byggda dator. Finns det planer på att anpassa priserna till komponenterna eller ännu hellre släppa en helt ny lineup? Min polare vill inte bygga själv och det väl synd om han skulle behöva köpa ngt av komplett...

Hej, vi börjar att bygga våra nya lineups med start nästa vecka!
har varit så dålig tillgång på GTX 1070/1080 att vi inte riktigt ville lansera en ny lineup som vi ändå inte kommer ha i lager på många veckor. Men nu börjar det lätta lite!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar varför ni inte säljer skärmen Acer XF270HU, hittar den inte hos någon svensk återförsäljare?

Tack på förhand!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av beejac:

Hej!

Undrar varför ni inte säljer skärmen Acer XF270HU, hittar den inte hos någon svensk återförsäljare?

Tack på förhand!

jag kan missta mig men det ser ut som om den skärmen har utgått om jag söker bland europeiska distributörer

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

jag kan missta mig men det ser ut som om den skärmen har utgått om jag söker bland europeiska distributörer

Verkar konstigt då den inte ens har sålts i ett år. Dåligt med IPS 1440p 144hz freesync skärmar!

Permalänk

Har ni någon form av information om hur länge man kan köra med batteri på

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/236066-a...

Batteritid är en viktig faktor för mitt köp just nu så den avgör om jag har hittat min skoldator eller ej...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av gaminggirl:

Har ni någon form av information om hur länge man kan köra med batteri på

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/236066-a...

Batteritid är en viktig faktor för mitt köp just nu så den avgör om jag har hittat min skoldator eller ej...

Tjena, vi har ingen information just om denna dator hur lång batteritiden är vi lättare arbeten, överlag för denna typ av datorer brukar det kunna vara runt 4 timmar fast det kan vara mer eller mindre bereoende på modell.

Återkom gärna till vår kundtjänst om detta, de kan då undersöka närmare om vi kan få tag på mera information ifrån vår leverantör gällande batteritiden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej, undrar om ni kan ta in 2.5" expansion till MSI Cubi N? Det är ganska luddigt med info vilka modeller den medföljer även på MSIs sida.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus PG279Q från er (fyndvara klass 2), nu när jag fick hem den så visade det sig att det är ett 5-6mm svart streck av döda pixlar eller någonting. Det borde inte ha passerat QC hos er eller möjligtvis ha fyndvara klass 5, men hur löser vi det nu? Vet helt ärligt inte om jag orkar skicka tillbaka den men jag antar att den borde ha varit billigare med tanke på detta.

Bild: http://imgur.com/bK8WNRD

Edit: Det är smuts innanför "glaset", sätter jag muspekaren precis i höjd med skiten och flyttar på huvudet så "rör det sig" i förhållande till muspekaren.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Har en fråga, jag har köpt en bärbar dator på fynd avdelningen (klass 1) och beställt den via hemsidan för upphämtning i butik. Jag bröt plomben tittade på datorn och stoppade tillbaka den i kartongen då jag bestämde mig för att just den modellen inte passar mig då datorn jag beställt skulle vara silver vilket bilden visade men jag fick en svart, det jag undrar är ifall jag kan göra ett återköp på denna dator med bruten plomb inom 14 dagar då Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). lagen bör gälla eftersom jag beställt den via hemsidan?

Kan tillägga att jag är trogen kund hos Webhallen och har varit det sedan 2010.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

hej varför har ni inte köpt in samsungs senaste MicroSD än?

http://www.samsung.com/us/computing/memory-storage/memory-car...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4427612

känns som ni har lite dåligt utbud av high storage microsd minnen

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

hej varför har ni inte köpt in samsungs senaste MicroSD än?

http://www.samsung.com/us/computing/memory-storage/memory-car...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4427612

känns som ni har lite dåligt utbud av high storage microsd minnen

Tjena,

Inköpare la upp denna imorse på hemsidan

https://www.webhallen.com/264777

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej Webhallen,

Jättekul att man kan förhandsboka TPCAST för HTC Vive (äntligen, https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/272726-tp_ca.... Det finns ingen information om faktiskt releasedatum på sidan för produkten dock. På Amazon i USA skrevs det först 15/9, numer skjutet till november. Har ni någon bättre information om detta ni kan dela med er av?

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tPelleplut:

Hej Webhallen,

Jättekul att man kan förhandsboka TPCAST för HTC Vive (äntligen, https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/272726-tp_ca.... Det finns ingen information om faktiskt releasedatum på sidan för produkten dock. På Amazon i USA skrevs det först 15/9, numer skjutet till november. Har ni någon bättre information om detta ni kan dela med er av?

Hej!

Just nu har vi fått beräknat att exemplar ska komma till oss mot slutet utav oktober månad, har inte fått någon information än i vilket fall om att de skulle blivit framskjutna till november.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch