PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Senare hälften av januari är det senaste vi hörde

på vadå?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Skrivet av RaW D Coy:

på vadå?

R9 290 med eftermarknadskylare

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk

Vilka r9 290 kommer ni att sälja i butiken i Linköping?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Filip1727:

Vilka r9 290 kommer ni att sälja i butiken i Linköping?

Vi lagerför de varor som säljer mycket i allmänhet i alla butiker.
Är man intresserad av en specifik modell är det bara att boka den för köp i butiken så skickas den dit på ca 1-2 arbetsdagar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Går det på något sätt se om era bärbara datorer har ett inbyggt 3/4G modem?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av el30:

Går det på något sätt se om era bärbara datorer har ett inbyggt 3/4G modem?

De som har det lär ha det specificerat i produkttexten.
Men kan dock inte filtrera på att visa bara datorer som har det osv.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har ni något datum för Noctua NH-U14S?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Hårdvara som lider av coil whine, tex grafikkort/nätaggregat, är det något man kan skicka tillbaka på garantin?

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Faeain:

Hårdvara som lider av coil whine, tex grafikkort/nätaggregat, är det något man kan skicka tillbaka på garantin?

Det sköts case by case så det är inget jag kan ge ett generellt svar på tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej! Om man vill ha en laptop

säg: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/190642-msi_gt70_2od-8...

den finns inte i lager hos leverantör och är beställningsvara på butikerna..
hur lång tid skulle de ta för att för den leveread om man skulle beställa i skrivande stund?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Har ni hört nått mer om när Radeon R9 290 ska komma in i lager från design tillverkarna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

Hej! Om man vill ha en laptop

säg: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/190642-msi_gt70_2od-8...

den finns inte i lager hos leverantör och är beställningsvara på butikerna..
hur lång tid skulle de ta för att för den leveread om man skulle beställa i skrivande stund?

Hej, vi beställde dem ganska nyligen men har inte fått leveransdatum bekräftat ännu.

Skrivet av wildhawk82:

Har ni hört nått mer om när Radeon R9 290 ska komma in i lager från design tillverkarna?

Ja de bör komma typ denna vecka med lite tur. (dvs förmodligen nästa )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Har fått reda på att min budget klarar inte av att skaffa en Radeon R9 290! Nu undrar jag vilket som är det bästa kortet mellan 2500-3000kr? Kortet får inte vara längre än 275cm sen passar det inte i lådan!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wildhawk82:

Har fått reda på att min budget klarar inte av att skaffa en Radeon R9 290! Nu undrar jag vilket som är det bästa kortet mellan 2500-3000kr? Kortet får inte vara längre än 275cm sen passar det inte i lådan!

Skulle rekommendera GTX 770 för 3000 eller 280X för 2500.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hejsan Webhallen,

Jag hade köpt en Asus VG248 på hösten i den tro att, som nVidia sa den gången, jag skulle kunne få tag på ett DIY G-Sync kit. Jag förstår nu att man inte kommar kunne få tag på detta i Europa (om inte man hittar en snäll amerikaner som vill skicka den hit iaf), eller? Kommer ni kanske få in dessa DIY kits eller kan vi kanske skicka in skärmen och få satt i denna g-sync module av er, eller? Tycker lite syn att bara för man bor i Europa kan man inte skaffa detta, och jag vet att det inte är ert fel utan nVidias, men jag köpte min skärm genom er, så ville bara fråga om man kunne göra nåt, eller om jag måste absolut köpa ny skärm (fan dyrt det)?

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Daniel2508:

Hejsan Webhallen,

Jag hade köpt en Asus VG248 på hösten i den tro att, som nVidia sa den gången, jag skulle kunne få tag på ett DIY G-Sync kit. Jag förstår nu att man inte kommar kunne få tag på detta i Europa (om inte man hittar en snäll amerikaner som vill skicka den hit iaf), eller? Kommer ni kanske få in dessa DIY kits eller kan vi kanske skicka in skärmen och få satt i denna g-sync module av er, eller? Tycker lite syn att bara för man bor i Europa kan man inte skaffa detta, och jag vet att det inte är ert fel utan nVidias, men jag köpte min skärm genom er, så ville bara fråga om man kunne göra nåt, eller om jag måste absolut köpa ny skärm (fan dyrt det)?

Vi har försökt pusha nvidia att låta oss köpa kitsen och sälja löst eller iaf installera dem åt kunder men svaret var nej.
Så just nu finns det inte mycket vi kan göra även om vi vill. Själva försäljningen av dem i USA är också så pass kontrollerad att det vore svårt för oss att själva importera dem. (Men som privatperson borde det gå.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Blir nog ett R9 280X lr ett Hd 7970! Men vilket kort skulle ni rekommendera till mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

När får ni in Asrock FM2A78M-ITX+ - mITX / A78 på lager?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/191351-asrock...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Minsc S2:

Hej Webhallen.

När får ni in Asrock FM2A78M-ITX+ - mITX / A78 på lager?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/191351-asrock...

Bör komma in nu i veckan, exakt vilken dag vågar jag inte svara på.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Finns Webhallen Config L13-0303 utställd någonstans så man kan se den?

Hej! I butiken på Sveavägen blev jag tipsad om att Webhallen Config L13-0303 (artikelnummer 182021) skulle finnas i Solnabutiken så att man kunde känna på den. Det är främst hur tangentbordet känns och hur långt bak man kan fälla skärmen jag är intresserad av. Efter att ha försökt få detta bekräftat genom att ringa till kundtjänst utan att komma fram och skriva utan att få svar åkte jag till Solna ändå. Där kände de inte ens till datorn. Finns den någonstans att se?

Dessutom, hur är läget med fria drivrutiner (för till exempel Linux) till den hårdvara som ingår? Är det problematiskt att köra Linux på denna dator?

Kan man köpa den utan operativsystem?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bromskloss:

Hej! I butiken på Sveavägen blev jag tipsad om att Webhallen Config L13-0303 (artikelnummer 182021) skulle finnas i Solnabutiken så att man kunde känna på den. Det är främst hur tangentbordet känns och hur långt bak man kan fälla skärmen jag är intresserad av. Efter att ha försökt få detta bekräftat genom att ringa till kundtjänst utan att komma fram och skriva utan att få svar åkte jag till Solna ändå. Där kände de inte ens till datorn. Finns den någonstans att se?

Dessutom, hur är läget med fria drivrutiner (för till exempel Linux) till den hårdvara som ingår? Är det problematiskt att köra Linux på denna dator?

Kan man köpa den utan operativsystem?

Hej,vi har tyvärr inte den uppställd i någon butik i dagsläget.
Jag ber verkligen om ursäkt om du åkt ut till Solna i onödan. Vi har en config laptop utställd där men inte den modell du tänker på.

Angående skärmen så går den nästan att vika så att laptopen blir helt platt om du förstår hur jag menar.
tangentbordet är chiclet-typ och känns stabilt med lagom motstånd i tangenterna. (Förstår att denna info inte ersätter att testa själv men eftersom jag har en sån dator själv tänkte jag chippa in med mina egna observationer .)

Angående Linux så är det inget som varken vi eller någon av de inidividuella barbebone/komponent-tillverkarna officiellt stödjer på dessa med undantag för nätverkskorten.
Jag har inte själv testat att installera Linux men jag har en aning om att det inte vore helt basic med switchable graphics och lite udda kontrollers osv.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tack för dina svar!

Skrivet av Webhallen:

Jag har inte själv testat att installera Linux men jag har en aning om att det inte vore helt basic med switchable graphics och lite udda kontrollers osv.

Jag får undersöka saken själv då. Vilka är de udda controllrar osv du syftar på?

Tillägg: Får ni någonsin in dem i lager så att man kan komma in och köpa en eller måste man lägga en beställning för att ni ska bygga ihop en?

Tillägg: Den bärbara Webhallen Config du skrev fanns utställd i butik, har den samma sorts tangentbord som L13-0303? Då kan jag ju provskriva på det. Vilka butiker kring Stockholm fanns sådana datorer i?

Permalänk

Bump! Jag skulle gärna vilja få svar på mina senaste frågor ovan.

Permalänk

Hej Webhallen!

Jag undrar om ni har möjlighet att ta in vinklade nätverkskablar i ert sortiment, tunna HDMI-kablar (utan s.k. "Redmere"-chip) och även slutligen en fjärrkontroll till en NAS jag tänkt köpa hos er?

Det jag efterfrågar är:
UTP Cat5e vinklad 2m nätverkskabel (grå)
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(05-6422)/index.a...
UTP Cat5e vinklad 0.5m nätverkskabel (grå)
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(05-6420)/index.a...

HDMI 2m svart tunn
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(HDMI-1092-K)/ind...
eller
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(HDMI-1092)/index...

och sist (och kanske minst i fysisk bemärkelse iaf.)
Asustor fjärrkontroll (till en NAS jag tänkt köpa hos er)
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AS-RCTRL)/index....

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen,

Skulle ni kunna bredda sortimentet av Seasonic nätagg?
Det är ganska stora glapp både i prestanda och pris mellan modellerna. Framförallt G-serien har fått mycket god kritik hos jonnyguru, den finns upp till 750 W och är konkurrenskraftigt prissatt.
http://seasonic.com/product/pc_retail.jsp

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk

Har Webhallen övergivit oss? Kontot skriver i andra trådar, men inte här.

Permalänk
Medlem

Tjena Webhallen!

Kommer ni att ta in Lenovo Thinkpad 8?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag beställde en Webhallen config L13-0303 förra tisdagen, den 4 feb i butiken på Vasavägen. Fick då höra att den finns i Göteborg och skickas till den butiken, och borde vara där på 6e, eller senast fredag 7 feb. Det lät bra för att jag behövde datorn denna vecka. Ringde till butiken den 7 feb, och dom sa att den skickades på onsdag, men har inte kommit ännu. Ringde igår, samma sak, vi vet inte var den finns, men borde ha kommit. Han skulle kolla upp var den är och sedan maila mig. Men det kom såklart inget mail. Ringer idag, samma sak, den jag pratade med hittar inte datorn (hur kan man skicka produkter mellan butiker värda 10 000+ kr utan att ha koll på var dom är???), men ska kolla lite mera och maila mig. Nu väntar jag på det mailet. Men fick höra av en kompis att ni har startat upp tråd här, så tänkte "vent" lite här också. Jag har jobbar väldigt många olika jobb inom servicen, och det är bland det sämre servicen jag sett på WH. Att det inte går att kontakta butikerna, att det inte går att kontakt er på helger alls, att man får så vaga svar efter att första ha fått så självklar svar såsom, "kommer på torsdag, senast fredag".
det ska skeppas från Göteborg, inte Kina. Vad är det som händer egentligen??

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bromskloss:

Tack för dina svar!

Jag får undersöka saken själv då. Vilka är de udda controllrar osv du syftar på?

Tillägg: Får ni någonsin in dem i lager så att man kan komma in och köpa en eller måste man lägga en beställning för att ni ska bygga ihop en?

Tillägg: Den bärbara Webhallen Config du skrev fanns utställd i butik, har den samma sorts tangentbord som L13-0303? Då kan jag ju provskriva på det. Vilka butiker kring Stockholm fanns sådana datorer i?

Udda kontroller är bland annat någon slags hårdvarubaserade flight mode switch och lite annat som spökar. Jag vet inte de exakta detaljerna tyvärr.

Tyvärr råder det brist på datorerna så de flesta går ut till kunder så fort de landar på lager.

Jag vet inte om det är vettigt att jämföra med de andra modellerna, tangentborden är snarlika men absolut inte identiska.

Skrivet av TheSwede86:

Hej Webhallen!

Jag undrar om ni har möjlighet att ta in vinklade nätverkskablar i ert sortiment, tunna HDMI-kablar (utan s.k. "Redmere"-chip) och även slutligen en fjärrkontroll till en NAS jag tänkt köpa hos er?

Det jag efterfrågar är:
UTP Cat5e vinklad 2m nätverkskabel (grå)
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(05-6422)/index.a...
UTP Cat5e vinklad 0.5m nätverkskabel (grå)
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(05-6420)/index.a...

HDMI 2m svart tunn
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(HDMI-1092-K)/ind...
eller
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(HDMI-1092)/index...

och sist (och kanske minst i fysisk bemärkelse iaf.)
Asustor fjärrkontroll (till en NAS jag tänkt köpa hos er)
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AS-RCTRL)/index....

Hej, vi håller på att se över allt kabelsortiment just nu och förändrar om i kategoriträden. Vi komer både att lägga till och ta bort produkter. Jag kan inte säga på rak arm redan om de kablar du efterfrågar kommer att inkluderas i sortimentet. (Vi försöker skära ner antalet produkter snarare än utöka det just nu då hela vår kabelkategori är så överfull med snarlika kablar att det mest förvirrar folk)

Angående kontrollen så har jag vidarebefordrat det till vår inköpare för NAS så att han kan lägga upp den på sidan.

Skrivet av sesam2k:

Hej Webhallen,

Skulle ni kunna bredda sortimentet av Seasonic nätagg?
Det är ganska stora glapp både i prestanda och pris mellan modellerna. Framförallt G-serien har fått mycket god kritik hos jonnyguru, den finns upp till 750 W och är konkurrenskraftigt prissatt.
http://seasonic.com/product/pc_retail.jsp

Seasonic är inte direkt en kioskvältare men jag drar vidare din request till rätt inköpare. Så det ska vi nog kunna få upp på sidan inom kort.

Skrivet av sj6:

Tjena Webhallen!

Kommer ni att ta in Lenovo Thinkpad 8?

Börjar låta tjatig känner jag men: jag har vidarebefordrat till vår inköpare av dessa produkter. Det ser ut som det ska gå bra, jag får svar imorgon.

Skrivet av morteez:

Hej,
Jag beställde en Webhallen config L13-0303 förra tisdagen, den 4 feb i butiken på Vasavägen. Fick då höra att den finns i Göteborg och skickas till den butiken, och borde vara där på 6e, eller senast fredag 7 feb. Det lät bra för att jag behövde datorn denna vecka. Ringde till butiken den 7 feb, och dom sa att den skickades på onsdag, men har inte kommit ännu. Ringde igår, samma sak, vi vet inte var den finns, men borde ha kommit. Han skulle kolla upp var den är och sedan maila mig. Men det kom såklart inget mail. Ringer idag, samma sak, den jag pratade med hittar inte datorn (hur kan man skicka produkter mellan butiker värda 10 000+ kr utan att ha koll på var dom är???), men ska kolla lite mera och maila mig. Nu väntar jag på det mailet. Men fick höra av en kompis att ni har startat upp tråd här, så tänkte "vent" lite här också. Jag har jobbar väldigt många olika jobb inom servicen, och det är bland det sämre servicen jag sett på WH. Att det inte går att kontakta butikerna, att det inte går att kontakt er på helger alls, att man får så vaga svar efter att första ha fått så självklar svar såsom, "kommer på torsdag, senast fredag".
det ska skeppas från Göteborg, inte Kina. Vad är det som händer egentligen??

Hej, se svar i den andra tråden där du också postade detta.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch