Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen. Blev glad när jag såg dagens julkalender och ni skriver -52% på Lego Ninjago... då hade man fått ett pris som ligger i par med att importera från engelska butiker. Nu har ni ju dock inte -52% som ni skriver utan ni har dragit av typ 25% vilket var en total besvikelse när ni skyltar med -52%.

Gör om gör rätt.

Permalänk
Medlem

Apropå julkalender - jag skulle bli mycket glad om det i någon lucka kom lite schyssta rabatter på LED-lampor (helst dimbara GU-10-lampor... )

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Får man inget meddelande vid RMA, typ om fel är bekräftat och produkten blir utbytt? Sen om man önskar en annan produkt har man inte möjlighet att få det isf? Givetvis om det är något mellanskillnad får man stå för den.

Skrivet av Webhallen:

Hejsan,

Det är något som vi jobbar på att implementera, så att när ärenden skapas eller ändrar status så får man ett meddelande via mail. Önskemål om att få byta till en annan produkt istället för en ny är något vi alltid försöker ta hänsyn till, och är det en mellanskillnad kan det oftast lösas genom att man betalar det.
Bästa är dock att lämna eventuella önskemål direkt när man kontatkar vår kundtjänst eller returpersonal i butik, så kan det noteras in direkt

Jag tycker att det är helt galet att ni inte har ett system som automatiskt meddelar kunden när uppdateringar sker i ett RMA-ärende. Jag lämnade in en telefon för reparation och när jag inte hade hört från er på ett par veckor hörde jag själv av mig till butiken och fick då veta att min telefon tydligen hade funnits färdig att hämta ut i över en vecka.

Ska man i egenskap av kund verkligen behöva jaga er för att få tillbaka sina produkter? Om ni behöver inspiration kan jag tipsa om Inet som uppdaterar serviceärenden i realtid på hemsidan och dessutom hör av sig via telefon vid ärendets slutskede (ärendet avslutas, varan byts ut etc.).

Jag kan förstå att realtidsuppdateringar kan vara svåra att få till när ni förlitar er på externa aktörer för felsökning osv. men det minsta man kan begära är väl att ni i alla fall hör av er när varan kommer tillbaka från ett reparationsärende? Jag lämnade två olika telefonnummer och var väldigt tydlig med att jag ville bli kontaktad via telefon när den var klar att hämtas ut men trots det uteblev samtalet.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Kan ni förklara hur leveling systemet fungerar och vad det ger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Bugrapport för nya siten:

- När du sorterar på pris (eller filtrerar på pris) är det alltid ordinarie priset som det sorteras på. Så om jag t ex sorterar på brädspel just nu så syns ett spel som kostar 139 kr fast med ett ordinarie pris på 399 kr inte i början av listan utan mitt bland de andra spelen som kostar runt 400 kr.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen jag är måhända lite dum men jag hittar ingen funktion för att skicka varor till en annan adress än den jag bor på. Finns det inte eller är jag de facto dum och ser den bara inte?

Hade velat ha några julklappar levererade direkt dit dom ska snarare än hem till mig där jag måste packa om dom och skicka vidare.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om ni delade med er försäljningsstatistik CPUer % intel vs AMD Exempel november eller Q3

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Tack för julkortet och presenterna Det uppskattas!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Tack för julkortet och presenterna Det uppskattas!

Fick du julkort och presenter??

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Verkar som att man inte får exp av supply drops längre?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Fick du julkort och presenter??

Yes. Lite bättre än en pingvinstång 😉

Skrivet av Treant:

Verkar som att man inte får exp av supply drops längre?

Inte jag heller, men ibland tar det lite tid att få achievements också. Kan vara nån fördröjning kanske? Får se nästa gång jag loggar in om det har lagt till XP eller ej...

EDIt: Kan bekräfta att XP:n kom senare

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Yes. Lite bättre än en pingvinstång 😉

En stackars jolt och ett spel var väl inte mycket att hänga i granen

Spelet - Perfekt
Drickan - Kan inte ens dricka

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Vad hände med PC-nedladdnings kategorien?

Permalänk
Medlem

@Webhallen borde inte fyndvaror räknas med i Achievements? (e.g. Need for speed, och Making "backups")

Permalänk
Medlem

eran sida är verkligen kaputt just nu..

Ett tillfälligt fel har uppstått (4b3)

Ett problem har uppstått i kommunikationen
mellan webbserver och databasserver. Detta
beror ofta på tillfälliga nätverksproblem
och brukar försvinna av sig själv inom ett
par sekunder.
Om problemet kvarstår under längre tid kan
du känna dig säker på att vi är medvetna om
problemet och gör allt för att lösa det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

eran sida är verkligen kaputt just nu..

Ett tillfälligt fel har uppstått (4b3)

Ett problem har uppstått i kommunikationen
mellan webbserver och databasserver. Detta
beror ofta på tillfälliga nätverksproblem
och brukar försvinna av sig själv inom ett
par sekunder.
Om problemet kvarstår under längre tid kan
du känna dig säker på att vi är medvetna om
problemet och gör allt för att lösa det.

server hamstern har blivit matad och är nu igång igen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ThisIsDansk:

@Webhallen borde inte fyndvaror räknas med i Achievements? (e.g. Need for speed, och Making "backups")

Det ska det göra, men av någon annledning sker det ibland att systemet inte känner igen dessa fyndvaror. Om du skickar ett PM med vilket ordernummer det gäller så kan vi kolla på det

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur ska man våga handla hos er igen? Jag köpte en helt ny el-scooter och den fungerade inte trots att jag har laddat på den länge. Jag lämnade tillbaka den 2 dagar efter, men ni vägrade att göra återköp eller ersätta en ny förrän ni har gjort en felsökning och själva har testat och utrett att varan verkligen inte fungera. Så den fick stå över helgen hos butiken på laddning och ni sa att ni skulle återkomma med ett svar tidigast på söndag och senast på måndag via mejl. Inget mejl fick jag på söndag eller måndag och jag gick till butiken på måndag och frågade. Då sa ni att ni kunde se att det var något fel på el-scootern att den inte kunde starta trots att den har stått på laddning länge och ni sa hela tiden att ni måste snacka med fabrikaten, trots några dagar redan har gått och fortfarande ingen åtgärd. Det verkar som ni inte vill prata om hur ni vill ersätta den felaktiga produkten. Jag har nyss köpt el-scooter för att jag skulle använda den för att ta mig till jobbet. Nu står jag utan sparkcykeln och utan någon ersättning tillbaka och jag vet inte hur länge jag måste vänta!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andy87:

Hur ska man våga handla hos er igen? Jag köpte en helt ny el-scooter och den fungerade inte trots att jag har laddat på den länge. Jag lämnade tillbaka den 2 dagar efter, men ni vägrade att göra återköp eller ersätta en ny förrän ni har gjort en felsökning och själva har testat och utrett att varan verkligen inte fungera. Så den fick stå över helgen hos butiken på laddning och ni sa att ni skulle återkomma med ett svar tidigast på söndag och senast på måndag via mejl. Inget mejl fick jag på söndag eller måndag och jag gick till butiken på måndag och frågade. Då sa ni att ni kunde se att det var något fel på el-scootern att den inte kunde starta trots att den har stått på laddning länge och ni sa hela tiden att ni måste snacka med fabrikaten, trots några dagar redan har gått och fortfarande ingen åtgärd. Det verkar som ni inte vill prata om hur ni vill ersätta den felaktiga produkten. Jag har nyss köpt el-scooter för att jag skulle använda den för att ta mig till jobbet. Nu står jag utan sparkcykeln och utan någon ersättning tillbaka och jag vet inte hur länge jag måste vänta!

Hejsan,

Beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen utav returen.

Felet på varan som du köpt vissade sig vara med omfattande och det behövdes då mera ingående felsökning av vår returpersonal än först beräknat.
Detta är genomfört och vi kommer att återkoppla till här under dagen med en lösning för ärendet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

"Om du ämnar att hämta ut en beställning å en anhörigs vägnar, vänligen kontakta kundtjänst för ytterligare information."

Om man bokar varor som ska betalas på plats, räcker det inte med att vidarebefodra bokningsmail/sms till personen som ska hämtas ut? Verkar omständigt att behöva kontakta kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

"Om du ämnar att hämta ut en beställning å en anhörigs vägnar, vänligen kontakta kundtjänst för ytterligare information."

Om man bokar varor som ska betalas på plats, räcker det inte med att vidarebefodra bokningsmail/sms till personen som ska hämtas ut? Verkar omständigt att behöva kontakta kundtjänst.

Om det bara är bokat så är det inga problem.
Är det förbetalt eller dylikt så behöver du ta kontakt med kundtjänst.
Men boka och du betalar på plats är inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Om det bara är bokat så är det inga problem.
Är det förbetalt eller dylikt så behöver du ta kontakt med kundtjänst.
Men boka och du betalar på plats är inga problem.

Kan bekräfta att det flöt på smärtfritt med

Permalänk
Medlem

Hur duktiga är webhallen på att skicka release spel så att man får dom I tid? Någon som erfarenhet av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur kommer det sig att Xiaomi Roborock utgått ur ert sortiment? Vad jag sett så har ni bara fått in en enda leverans (som sålde slut väldigt fort).

https://new.webhallen.com/se/product/283324-Xiaomi-Robotic-Va...

Permalänk
Medlem

Kommer det några achievements på att ha "köpt" ert aprilskämt som tidigare? Samt achievement för att ha köpt Crystal Potion?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Skrivet av MrH4U:

Kommer det några achievements på att ha "köpt" ert aprilskämt som tidigare? Samt achievement för att ha köpt Crystal Potion?

Kom inget förra året..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Kom inget förra året..

Skickades från m.sweclockers.com

Jo man fick väl för cat-in-a-box och det var väl förra året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Kom inget förra året..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av cezium:

Jo man fick väl för cat-in-a-box och det var väl förra året?

Förra året var det denna, året innan var det car-in-a-box.

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

Förra året var det denna, året innan var det car-in-a-box.

https://i.imgur.com/4DTTUhD.png

Achievements för aprilskämt verkar vara dolda om man inte har dom. Kan inte se något av dom i min lista.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jehuty:

Hur duktiga är webhallen på att skicka release spel så att man får dom I tid? Någon som erfarenhet av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena,

Vi skickar spel så tidigt som vi har möjlighet för utgivarna att skicka det, går allt som det ska i postgång hinner de fram till på releasedagen!

Skrivet av iDEOT:

Hej!

Hur kommer det sig att Xiaomi Roborock utgått ur ert sortiment? Vad jag sett så har ni bara fått in en enda leverans (som sålde slut väldigt fort).

https://new.webhallen.com/se/product/283324-Xiaomi-Robotic-Va...

Den blev markerad som utgått på grund av en bugg med produktsidan, detta rättades till direkt när vi blev medvetna om det och den syns nu på hemsidan som vanligt.

Skrivet av MrH4U:

Kommer det några achievements på att ha "köpt" ert aprilskämt som tidigare? Samt achievement för att ha köpt Crystal Potion?

Det är på gång achievement för de som la en beställning på årets aprilskämt, den ligger dock lite fram i tiden just nu. Angående Crystal Potion så kommer det att komma en tillhörande achievement

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch