Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Hur gör man retur till Webhallen?

Jag har läst på deras hemsida https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop men förstår fortfarande inte vilka val jag ska göra på https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Man ska tydligen välja "Brevlåda" och inte "Ombud" då Webhallen ej hämtar ut hos ombud.

Sen ska man välja tillvalet företagspaket, och det är här det tar stopp för mig. Det enda jag ser är "Företagsleverans före kl 17:00 nästa vardag" vilket gör att frakten går från 49 kr till 200 kr...

Så vad menas med företagspaket? Betyder det bara att jag väljer "företag" som mottagare möjligtvis?

Jag skulle skicka ett "företagspaket" till ett annat företag tidigare i år.
Helt förlorad i vad det betyder gick jag till posten och vad om hjälp. Visade sig att det bara betyder att det är leverans till dörren hos ett företag.
Ett par dagar senare var pengarna tillbaka på kontot, så det verkar ha fungerat. Mitt bästa tips dock, åk till posten och boka det hela där.

Permalänk

Webhallen verkar ha beställt dubbla leveranser av min beställning från igår, har en redan skickad leverans som går till ombudet + en leverans till brevlådan. Vi får se imorgon vad försändelsen till ombudet innehåller och om det är samtliga artiklar (vilket det verkar vara en enligt listan på mina beställningar) är frågan vad den andra försändelsen är? Felbeställd leverns? Hemlig överraskning?

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThisIsDansk:

Jag skulle skicka ett "företagspaket" till ett annat företag tidigare i år.
Helt förlorad i vad det betyder gick jag till posten och vad om hjälp. Visade sig att det bara betyder att det är leverans till dörren hos ett företag.
Ett par dagar senare var pengarna tillbaka på kontot, så det verkar ha fungerat. Mitt bästa tips dock, åk till posten och boka det hela där.

Chattade med Webhallen nyss och det skulle tydligen kosta hela 200 kr i returfrakt. Helt orimligt för något som kostade 328 kr inkl. frakt.

Detta blir sista gången vi handlar hos Webhallen någonsin.

Permalänk
Medlem

Hej @webhallen. Har skickat en fråga till er support angående en retur/öppet köp fråga i förra veckan. Har ni fullt upp nu runt jul? Har inte hört av supporten alls..

Ärendenummer #KT3433096

Skulle vara tacksam ifall det finns möjlighet för er att svara. 🙂

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ceder_78:

Hej @webhallen. Har skickat en fråga till er support angående en retur/öppet köp fråga i förra veckan. Har ni fullt upp nu runt jul? Har inte hört av supporten alls..

Ärendenummer #KT3433096

Skulle vara tacksam ifall det finns möjlighet för er att svara. 🙂

Yes de har en hel del att jobba sig igenom för tillfället. :/ har själv inte möjlighet att hjälpa med kundtjänstärenden då jag är inköpar

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes de har en hel del att jobba sig igenom för tillfället. :/ har själv inte möjlighet att hjälpa med kundtjänstärenden då jag är inköpar

/Patrik

Aja, tack iallafall 🙂

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Var har ni gjort av "min" Salt Sill, Malaco? Brukar köpa den från er och fick en mindre käftsmäll nu när jag skulle beställa och den är borta!?

Säg inte att det är så hädanefter!!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

så ni har gjort det svårt att betala med bitcoin nu. tacksamt.

Permalänk
Medlem

Finns det någon spådom om när ni kan tänkas få in denna M.2 ssd?
https://www.webhallen.com/se/product/296882-WD-Black-SN750-NV...
Det har ju stått fler än 50st hos vår leverantör sedan nån/några dagar innan nyår vilket verka lite små skumt!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut på 3060ti fronten?

Permalänk
Medlem

Skulle precis beställa en platta energi dryck av er vilket jag har gjort lite då och då i flera års tid, men nu helt plötsligt får man visst inte göra det via postorder längre? "OBS! Denna produkt kan endast hämtas i butik"
Läsk får man beställa men energi dryck begränsar ni?
Jag hoppas att det här är något tillfälligt ni börjat med eller ska man som bosatt i norra delen av sverige få skit som vanligt?

Permalänk
Skrivet av Sloppix:

Skulle precis beställa en platta energi dryck av er vilket jag har gjort lite då och då i flera års tid, men nu helt plötsligt får man visst inte göra det via postorder längre? "OBS! Denna produkt kan endast hämtas i butik"
Läsk får man beställa men energi dryck begränsar ni?
Jag hoppas att det här är något tillfälligt ni börjat med eller ska man som bosatt i norra delen av sverige få skit som vanligt?

Har säkert göra med att det är åldersgräns på energidryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Har säkert göra med att det är åldersgräns på energidryck

Tveksamt om det skulle vara fallet, tror snarare det är frakt relaterat.
Under deras egna köpvillkor för näthandel
"Åldersgräns: Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen."

Permalänk
Medlem

Vilka kriterier måste man uppfylla för att få handla grafikkort hos er? Löjligt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ville bara ventilera lite hur dåligt @Webhallen skött releasen av Samsung S21. Allt börjar med att telefonen skickades ut i måndags som kom fram i tisdags, kul! När jag skulle hämta ut paketet så kunde postombudet inte lämna ut telefonen då det stod att den skulle returneras, en begäran om tilläggstjänst som Postnord fick vid 09 tiden. Jag ringde kundtjänst som först inte visste något men som sen sa att de råkat skicka ut telefonerna för tidigt och att de skulle tillbaka till lagret för att sedan skickas ut på nytt. Jag tänkte att det räckt att de blockat telefonen hos ombudet i två dagar istället för att behöva skicka tillbaka och sen ut igen men nej, det var det som gällde.

Telefonen skickades tillbaka samma dag och jag ringde kundtjänst igen på onsdagen för att få reda på hur det gick. De hade fortfarande ingen information utöver det att alla telefonerna ska tillbaka till lagret och sen skickas ut på nytt. Jag tänkte att eftersom det är onsdag så borde de skickas samma dag för att vara framme dagen därpå (releasedagen). Tyvärr visste kundtjänst som sagt var inget mer.

Jag ringde återigen idag för att få reda på mer men ingen vet något, telefonen är i retur och betald men inget är skickat ånyo. Det som förbluffar mig är varför ingen information skickades ut till kunderna via mail och varför har kundtjänst inte fått exakt info om vad de ska säga till besvikna kunder som mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag tycker webhallen kör med fulmarknadsföring eller vilseledande marknadsföring när man först skyltar med "veckans deals" som sen bara visade sig gälla igår tisdag och idag onsdag när tänkte lägga en beställning så har man höjt priset med 2000 kr?! Varan finns 50+ i webblager samt i en uppsjö av de fysiska butikerna, så man kan ju inte motivera höjningen med "så långt lagret räcker" heller?! Det gäller TCL 55" 55P715 som igår kostade 4990 kr och idag 6990 kr. Nu ägnade jag gårdagkvällen åt att leta recensioner och gick igenom funktioner för att jag sedan idag skulle hjälpa föräldrarna att lägga en beställning. Hur ställer ni er till det här? Överväger att göra en anmälan till konsumentverket om vilseledande marknadsföring.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag tycker webhallen kör med fulmarknadsföring eller vilseledande marknadsföring när man först skyltar med "veckans deals" som sen bara visade sig gälla igår tisdag och idag onsdag när tänkte lägga en beställning så har man höjt priset med 2000 kr?! Varan finns 50+ i webblager samt i en uppsjö av de fysiska butikerna, så man kan ju inte motivera höjningen med "så långt lagret räcker" heller?! Det gäller TCL 55" 55P715 som igår kostade 4990 kr och idag 6990 kr. Nu ägnade jag gårdagkvällen åt att leta recensioner och gick igenom funktioner för att jag sedan idag skulle hjälpa föräldrarna att lägga en beställning. Hur ställer ni er till det här? Överväger att göra en anmälan till konsumentverket om vilseledande marknadsföring.

Nu måste ju inte vecka betyda måndag-söndag, men lite fult är det. Men detta skadar ju Webhallen, nästa gång man hittar något beställer man för att sedan ev. använda ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Nu måste ju inte vecka betyda måndag-söndag, men lite fult är det. Men detta skadar ju Webhallen, nästa gång man hittar något beställer man för att sedan ev. använda ångerrätten.

Mig veterligen är defenitionen för "vecka" en tidsperiod om 7 dagar som sträcker sig från måndag till söndag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kan även enligt mig vara "arbetsvecka" dvs mån-fre 5 dagar, men kortare än det vet i fan om jag kan hålla med om.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Chris_Kadaver:

Mig veterligen är defenitionen för "vecka" en tidsperiod om 7 dagar som sträcker sig från måndag till söndag.

Skrivet av grizzly666:

Kan även enligt mig vara "arbetsvecka" dvs mån-fre 5 dagar, men kortare än det vet i fan om jag kan hålla med om.

Står det inte t.ex. "veckorerbjudande v. 5" så tycker jag bara att de ska gälla sju dagar, måndag-söndag eller ons-ons...

Permalänk
Medlem

Nu blir jag förbryllad. Varför togs möjligheten att få hem flak med nocco bort?
#LatOchBortskämd

Permalänk
Medlem

Hej @webhallen
Jag ställde en fråga via Facebook Messenger den 10 oktober 2016.
Fick ett automatiskt svar att ni skulle återkomma så fort som möjligt.
Jag glömde bort det och när jag 3 år senare i november 2019 skulle ställa en ny fråga så såg jag den gamla.
Givetvis påminde jag om min förra fråga och får återigen samma automatiska svar. Strax därefter kommer svaret att jag ska kontakta kundtjänst. Nåväl, jag handlade sakerna i annan butik istället.
Ett år senare (Oktober 2020) så ställer jag en fråga gällande hur ni sköter hämtningen i butik med tanke på Corona och de då nya restriktionerna. Även då lyser svaret med sin frånvaro (Bara autosvar)
Jag påminner ett par dagar senare då jag verkligen hoppas att min favoritbutik ska leva upp till mina förväntningar.
Men icke.
Mailade igår och har gjort ett sista tappert försök idag att nå fram via messenger för att få svar på hur jag förbrukar mitt presentkort utan att besöka butiken. Jag kan inte använda det i web-butiken av nån anledning?
När presentkortet är förbrukat så har ni tyvärr förbrukat en kund som handlat en hel del av er tidigare.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Hej @webhallen
Jag ställde en fråga via Facebook Messenger den 10 oktober 2016.
Fick ett automatiskt svar att ni skulle återkomma så fort som möjligt.
Jag glömde bort det och när jag 3 år senare i november 2019 skulle ställa en ny fråga så såg jag den gamla.
Givetvis påminde jag om min förra fråga och får återigen samma automatiska svar. Strax därefter kommer svaret att jag ska kontakta kundtjänst. Nåväl, jag handlade sakerna i annan butik istället.
Ett år senare (Oktober 2020) så ställer jag en fråga gällande hur ni sköter hämtningen i butik med tanke på Corona och de då nya restriktionerna. Även då lyser svaret med sin frånvaro (Bara autosvar)
Jag påminner ett par dagar senare då jag verkligen hoppas att min favoritbutik ska leva upp till mina förväntningar.
Men icke.
Mailade igår och har gjort ett sista tappert försök idag att nå fram via messenger för att få svar på hur jag förbrukar mitt presentkort utan att besöka butiken. Jag kan inte använda det i web-butiken av nån anledning?
När presentkortet är förbrukat så har ni tyvärr förbrukat en kund som handlat en hel del av er tidigare.

Du kan lätt se ditt saldo själv, har aldrig skrivit på messenger men använd deras chatt så får du hjälp?

https://www.webhallen.com/se/info/30-Se-ditt-saldo

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Du kan lätt se ditt saldo själv, har aldrig skrivit på messenger men använd deras chatt så får du hjälp?

https://www.webhallen.com/se/info/30-Se-ditt-saldo

Saldot har jag full koll på. Men när jag slår in koden så kan jag inte gå vidare utan jag ska kontakta kundtjänst.
Försökte igår under eftermiddagen att få igång en chat, men det ville sig rakt inte.
Skickade ett mail i Söndags så får vi se när svar på det kommer.
Om man som företag erbjuder en kontaktmetod så kanske man ska prioritera att övervaka den kan i alla fall jag tycka.
Kan förstå om det rör sig om en firma på 2-3 personer, Då kan det ta ett par dagar. Men här tycks dom skita i vilket.
Ett såpass arrogant företag får inte mer av mina pengar.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Saldot har jag full koll på. Men när jag slår in koden så kan jag inte gå vidare utan jag ska kontakta kundtjänst.
Försökte igår under eftermiddagen att få igång en chat, men det ville sig rakt inte.
Skickade ett mail i Söndags så får vi se när svar på det kommer.
Om man som företag erbjuder en kontaktmetod så kanske man ska prioritera att övervaka den kan i alla fall jag tycka.
Kan förstå om det rör sig om en firma på 2-3 personer, Då kan det ta ett par dagar. Men här tycks dom skita i vilket.
Ett såpass arrogant företag får inte mer av mina pengar.

Du kan ju också ringa till dem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Är inte priserna i ert nyhetsbrev lite konstiga, Eller är det jag som missar något? https://classic.webhallen.com/nyhetsbrev/2021-03-04 Alla priser i rött är ju högre än dom inom parentes,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Numbnutt:

Är inte priserna i ert nyhetsbrev lite konstiga, Eller är det jag som missar något? https://classic.webhallen.com/nyhetsbrev/2021-03-04 Alla priser i rött är ju högre än dom inom parentes,

Får nog formulera om frågan, Jag gick in på länken gällande telefon och där är det inte ändrat pris: https://www.webhallen.com/se/product/330770-Samsung-Galaxy-S2...

Dock på TV:n så är det priset i svart och ej rött som visas.

Permalänk
Medlem

Jag försöker köpa
https://www.webhallen.com/se/product/319418-Belkin-Nylonflata...
https://www.webhallen.com/se/product/319424-Belkin-Nylonflata...

från Webhallens festival kampanjer. Däremot får jag "Du får endast köpa 2 av dessa" när jag försöker lägga till dem i min varukorg och priset blir normalt. Däremot har jag aldrig köpt en sådan sladd från Webhallen. Varesig under festivalen eller tidigare.

Någon som vet hur man löser det / varför det kommer?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Så Webhallen hur mycket pengar kommer ni spara nu då ni tagit bort alla ordrar med grafikkort? Och det handlar om pengar och inte era kunder så försökt it med den ens.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Så Webhallen hur mycket pengar kommer ni spara nu då ni tagit bort alla ordrar med grafikkort? Och det handlar om pengar och inte era kunder så försökt it med den ens.

Vad syftar du på?