Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012

GoPro utefter behov

Sportkamera

Hallå, hallå!

Jag har spekulerat lite kring alla olika kameror som man lätt kan använda vid sporter och liknande.
Problemet när jag slog upp GoPro är alla dess olika modeller och paket. Min tanke är att någon här kan hjälpa mig att få en lite djupare blick i de olika paketen och vilket paket som är bäst anpassat för mina behov.

Mina behov är en liten kamera med tillbehören; förlängt handtag/handtag, bröstfäste/sele, hjälmfäste och hyfsat stort minne till det.

MvH Erman

Processor: AMD FX-8120 8-Core Processor (3.40 GHz) + Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare | Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ | Grafikkort: Radeon HD 7950 3GB GDDR5 | Ram minnen: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB (2x 4GB) | SSD: Corsair 120GB SSD| Hårddisk: Western Digital® Caviar Black 1000GB (7200rpm) + Blue 500GB (7200rpm) | Chassi: Fractal Design Define R4 -Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Erman97:

Sportkamera

Hallå, hallå!

Jag har spekulerat lite kring alla olika kameror som man lätt kan använda vid sporter och liknande.
Problemet när jag slog upp GoPro är alla dess olika modeller och paket. Min tanke är att någon här kan hjälpa mig att få en lite djupare blick i de olika paketen och vilket paket som är bäst anpassat för mina behov.

Mina behov är en liten kamera med tillbehören; förlängt handtag/handtag, bröstfäste/sele, hjälmfäste och hyfsat stort minne till det.

MvH Erman

Finns väl egentligen bara en man "ska ha" och det är såklart Black Edition. Detta för den bättre optiken, bättre specs och alla roliga hastigheter. Dessutom får man med fjärren som är bra ibland! Om du kollar TechSpecs på GoPro Black edition slår den verkligen ALLT. Men den är kanske lite dyrare. Lätt värt det!

Jämför man med Silver, så får du remote + bättre optik samt högra bildhastigheter på lite udda upplösningar. Det som är bra med detta är att du får skarpare bild och kan göra stabilisering i efterhand (använda 920p för att göra 720p film och använda det extra området för att ta bort skakningar).

Sen får du bredare bild med Black edition, och lite bättre i lågt ljus

Black Edition SURF (som jag inte rekommenderar om du inte surfar) ger dig:

• HERO3+ Black Edition Camera

• 131’/40m Waterproof Housing

• Wi-Fi Remote

• Wi-Fi Remote Charging Cable

• Higher Capacity Li-ion Battery

• Quick Release Buckle

• Vertical Quick Release Buckle

• Surfboard Mount + Camera Tethers

• 3-Way Pivot Arm

• USB Cable

Medan Black Edition "vanliga" ger dig:

• HERO3+ Black Edition Camera

• 131’/40m Waterproof Housing

• Wi-Fi Remote

• Wi-Fi Remote Charging Cable

• Higher Capacity Li-ion Battery

• Quick Release Buckle

• Vertical Quick Release Buckle

• 1 Curved + 1 Flat Adhesive Mount

• 3-Way Pivot Arm

• USB Cable

Det enklaste är väl att köpa allt hos gopro.com så kan du köpa ett lagom minneskort (skulle säga minst 32gb). Där kan du också köpa ett chest-mount som funkar prima. "Curved + Flat adhesive mounts" behöver man ALLTID. så om du har budget, ta ett kit sånt också.

Handtag tror jag inte de har. Kolla amid.se om du hittar något där eller be dem fixa ett åt dig.

Hjälmfäste kan du ta av Curved adhesive mount som följer med (därför bör du köpa fler) och sen sätta en vertical quick release på den och "3-way-pivot-arm" så har du ett bra fäste för hjälmkamera.

När du sen fått hem allt så limma inte på förens du laddat ner appen och sett så du får en snygg vinkel i previewn på din smartphone. Då vet du att du får en bra vinkel ;).

Fäst ALLTID kameran med ett snöre, just in case. Det händer att fästen knäcks... Nyckelknippa (utan-stryp-skydd) brukar jag använda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001

Sony har en kamera som är ett bra alternativ: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1403745

Vill du ha billigare så är denna fyndvarning på (990 kr): http://cdon.se/hemelektronik/jobo/jobo-hd-sports-camera-jib-4...
Den filmar som en Hero2 ungefär men har bättre pris, fler tillbehör i paketet samt ett bra undervattenshus, LCD-skärm, extra batteri etc. Hjälmfästet man får med är riktigt bra. Bröstsele har jag köpt på dx.com för en struntsumma. En "armförlängare" kan du göra själv med en bit elrör eller liknande.