Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Efterträdare till razer copperhead!?

Tja! nu är det som så att min gammla kära razer copperhead börjar gå mot sin end point!
Har kört med denna mus i snart 5år och förbrukar några st av dem genom årens gång!
Nu är frågan jag har väldigt små händer och jag tycker att alla andra möss är klumpiga och stora
behöver någon som efterliknar Copperhead och har så man kan ställa in sensorn på sidorna som copperheaden har!
Vore ju ett plus om dem lös med!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Deathadder?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007

Det är många på nätet som har letat efter en efterträdare på Copperhead, men idag så finns det bara några dåliga möss som använder samma/liknande form. Zowie FK eller SteelSeries Kana V2 är de möss jag i första hand hade tittat på iaf.

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Finns ingen, folk har flera år velat ha en efterträdare.

Razers svar på detta var Taipan, som har en fruktansvärt dålig sensor.

Hade även jag velat ha en diamondback refresh.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Min efterträdare till Copperhead blev Mionix Naos 5000. Inte ångrat mig en sekund och sitter mycket skönare i handen! Har även Func MS-3 som backupmus.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Mocka:

Min efterträdare till Copperhead blev Mionix Naos 5000. Inte ångrat mig en sekund och sitter mycket skönare i handen! Har även Func MS-3 som backupmus.

En mus som är 100000% olika, jag tror han syftade på en mus som är lik inte totalt olika på alla sätt och vis

Han skrev tom att han inte vill ha stora möss utan något som är likt copperhead/diamondback

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Jag har kört Deathadder sen min copperhead la av iaf

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av JimmieSan:

En mus som är 100000% olika, jag tror han syftade på en mus som är lik inte totalt olika på alla sätt och vis

Han skrev tom att han inte vill ha stora möss utan något som är likt copperhead/diamondback

Ajdå, det stämmer nog det du säger. Fast skälet till att jag bytte till en mus som är 10000% olik är just p.g.a. faktumet att det inte fanns någon liknande då Iaf inte mer fler än 5 knappar.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Ceilphied:

Tja! nu är det som så att min gammla kära razer copperhead börjar gå mot sin end point!
Har kört med denna mus i snart 5år och förbrukar några st av dem genom årens gång!
Nu är frågan jag har väldigt små händer och jag tycker att alla andra möss är klumpiga och stora
behöver någon som efterliknar Copperhead och har så man kan ställa in sensorn på sidorna som copperheaden har!
Vore ju ett plus om dem lös med!

Hade själv copperheade musen(ett antal av dem då de slets ut så fort). Den mus som jag skulle säga är efterträdaren till copperhead är imperator. Den har nästan exakt samma storlek och vikt. Den är bättre då man nu kan justera knapparna på vänster sida. De tog bort knapparna på högersida som var så svåra att nå och satte dem uppe vid scrollhjulet. Den verkar också betydligt mer tålig då jag haft min i två år nu utan problem.

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013

Jag skaffade en Razer Mamba när min Copperhead blev utsliten. Rekommenderas! På köpet får man möjligheten att köra trådlöst när/om man vill. T ex om man sätter sig i soffan...bara att flytta sladden från musen till mottagaren och knäppa på en brytare på musens undersida.

Skickades från m.sweclockers.com

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Gillar att folk bara skriver tunga ergonomiska högerhänta möss, inte likt DB/CH på något sätt

Folk verkar inte läsa vad TS faktiskt letar efter utan läser topic -> post

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av JimmieSan:

Gillar att folk bara skriver tunga ergonomiska högerhänta möss, inte likt DB/CH på något sätt

Folk verkar inte läsa vad TS faktiskt letar efter utan läser topic -> post

Ja, det är så att man vill gråta blod ibland!
Annars lite OT så är väl Abyssus den musen som Razer gör idag som är mest lik Copperheaden. Men den har tyvärr bara 3 knappar, rätt dålig känsla och tidiga generationer verkar ha problem med sensorn. I övrigt är den väldigt liten och lätt.

Annars kan du köpa:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Sunsonny-Cobra-Diamondback-Optica...
på egen risk.

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jun 2005

Jag återupptar denna tråden. har det dykt upp någon bättre efterträdare genom åren?
Jag behöver snart byta ut musen.
Jag körde Dimondback fram te copperhead släpptes.
Sedan dess har jag förbrukat en mus och köpt en ny som jag använder nu.
Den gamla lagade jag då det var brytarna till knapparna som gav upp.
Ganska lätta att byta ut.
Men nu är problemet att dom börjar kännas rätt Ohygieniska.