Permalänk

Efterträdare till razer copperhead!?

Tja! nu är det som så att min gammla kära razer copperhead börjar gå mot sin end point!
Har kört med denna mus i snart 5år och förbrukar några st av dem genom årens gång!
Nu är frågan jag har väldigt små händer och jag tycker att alla andra möss är klumpiga och stora
behöver någon som efterliknar Copperhead och har så man kan ställa in sensorn på sidorna som copperheaden har!
Vore ju ett plus om dem lös med!

Permalänk
Medlem

Deathadder?

Permalänk
Medlem

Det är många på nätet som har letat efter en efterträdare på Copperhead, men idag så finns det bara några dåliga möss som använder samma/liknande form. Zowie FK eller SteelSeries Kana V2 är de möss jag i första hand hade tittat på iaf.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Finns ingen, folk har flera år velat ha en efterträdare.

Razers svar på detta var Taipan, som har en fruktansvärt dålig sensor.

Hade även jag velat ha en diamondback refresh.

Permalänk
Medlem

Min efterträdare till Copperhead blev Mionix Naos 5000. Inte ångrat mig en sekund och sitter mycket skönare i handen! Har även Func MS-3 som backupmus.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Min efterträdare till Copperhead blev Mionix Naos 5000. Inte ångrat mig en sekund och sitter mycket skönare i handen! Har även Func MS-3 som backupmus.

En mus som är 100000% olika, jag tror han syftade på en mus som är lik inte totalt olika på alla sätt och vis

Han skrev tom att han inte vill ha stora möss utan något som är likt copperhead/diamondback

Permalänk
Medlem

Jag har kört Deathadder sen min copperhead la av iaf

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

En mus som är 100000% olika, jag tror han syftade på en mus som är lik inte totalt olika på alla sätt och vis

Han skrev tom att han inte vill ha stora möss utan något som är likt copperhead/diamondback

Ajdå, det stämmer nog det du säger. Fast skälet till att jag bytte till en mus som är 10000% olik är just p.g.a. faktumet att det inte fanns någon liknande då Iaf inte mer fler än 5 knappar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceilphied:

Tja! nu är det som så att min gammla kära razer copperhead börjar gå mot sin end point!
Har kört med denna mus i snart 5år och förbrukar några st av dem genom årens gång!
Nu är frågan jag har väldigt små händer och jag tycker att alla andra möss är klumpiga och stora
behöver någon som efterliknar Copperhead och har så man kan ställa in sensorn på sidorna som copperheaden har!
Vore ju ett plus om dem lös med!

Hade själv copperheade musen(ett antal av dem då de slets ut så fort). Den mus som jag skulle säga är efterträdaren till copperhead är imperator. Den har nästan exakt samma storlek och vikt. Den är bättre då man nu kan justera knapparna på vänster sida. De tog bort knapparna på högersida som var så svåra att nå och satte dem uppe vid scrollhjulet. Den verkar också betydligt mer tålig då jag haft min i två år nu utan problem.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Avstängd

Jag skaffade en Razer Mamba när min Copperhead blev utsliten. Rekommenderas! På köpet får man möjligheten att köra trådlöst när/om man vill. T ex om man sätter sig i soffan...bara att flytta sladden från musen till mottagaren och knäppa på en brytare på musens undersida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Gillar att folk bara skriver tunga ergonomiska högerhänta möss, inte likt DB/CH på något sätt

Folk verkar inte läsa vad TS faktiskt letar efter utan läser topic -> post

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Gillar att folk bara skriver tunga ergonomiska högerhänta möss, inte likt DB/CH på något sätt

Folk verkar inte läsa vad TS faktiskt letar efter utan läser topic -> post

Ja, det är så att man vill gråta blod ibland!
Annars lite OT så är väl Abyssus den musen som Razer gör idag som är mest lik Copperheaden. Men den har tyvärr bara 3 knappar, rätt dålig känsla och tidiga generationer verkar ha problem med sensorn. I övrigt är den väldigt liten och lätt.

Annars kan du köpa:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Sunsonny-Cobra-Diamondback-Optica...
på egen risk.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Jag återupptar denna tråden. har det dykt upp någon bättre efterträdare genom åren?
Jag behöver snart byta ut musen.
Jag körde Dimondback fram te copperhead släpptes.
Sedan dess har jag förbrukat en mus och köpt en ny som jag använder nu.
Den gamla lagade jag då det var brytarna till knapparna som gav upp.
Ganska lätta att byta ut.
Men nu är problemet att dom börjar kännas rätt Ohygieniska.