5 anledningar varför spotify suger(+alternativ till spotify)

Permalänk
Medlem

Tycker trådskaparen är en gnällig typ...

Har en numera udda musiksmak (gammal syntare från åttiotalet) och är faktiskt imponerad av Spotifys utbud av udda musik. Jag hittar hyfsat obskyra artister som ex. Cabaret Voltaire, DAF, Edge Of Dawn, Cortex, Mockba Music, Azure Blue, Twice A Man, Cryo, Kirlian Camera, Front 242, S.p.o.c.k., Sista Mannen På Jorden, Yello, Dupont, Autodafeh, Peter Murphy, Gary Numan, Adam Ant, Psyche, Page och Covenant.

Jag har verkligen inte en topplistesmak när det gäller musik och måste ge bra betyg till Spotify för utbudet av lite annorlunda artister, de har inte allt men förvånansvärt mycket. Kör premium och är nöjd med ljudkvaliteten trots att jag är ganska kräsen.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Avstängd

spotify ägst mestadels av skivbolag och artister som inte tillhör dessa bolag får bara 1/6 del av ersättningen(gammal fakta dock). Så om man vill hålla liv i skivmaffian så är spotify en bra tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

spotify ägst mestadels av skivbolag och artister som inte tillhör dessa bolag får bara 1/6 del av ersättningen(gammal fakta dock). Så om man vill hålla liv i skivmaffian så är spotify en bra tjänst.

Hur mycket får artisterna om jag tankar ner min musik från någon torrentsite? Har absolut ingen kärlek för skivbolagsmaffian alls men det är lite pest eller kolera just nu.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Hur mycket får artisterna om jag tankar ner min musik från någon torrentsite? Har absolut ingen kärlek för skivbolagsmaffian alls men det är lite pest eller kolera just nu.

pengarna du istället spenderar på att gå till en konsär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

1 - utbudet är värdelöst, problemet är att spotify användare ofta inte har använt andra alternati och därför inte inser hur begränsade de är
2 - inlåsningseffekten, man blir låst till en tjänst som ett vinstdrivande företag tillhandahåller, deras strategi är att få folk att börja använde spotify free alternativt få tjänsten när de tecknar teleabbonemang för att folk skall bli beroende av tjänsten, sedan så stramar de åt möjligheten att använda tjänsten gratis och alla tjänster utom spotify premium ligger på högst ogg q50 eller ~160kbps
3 - skivbolag har inget intresse av att tillhandahålla musik av god kvalité till streamingtjänster, tvärt om http://www.mattmontag.com/music/universals-audible-watermark
4 - ljudkvalitén spotify erbjuder är högst ogg vorbis q90 vilket är otillräckligt i många sammanhang(förutsatt att låten inte redan är förstörd från skrivbolaget) och hur kan man veta att de flesta låtar ens ligger på det? det finns andra tjänster där lossless streaming erbjuds och T.O.M studio master i över 44.1 KS/s
5 - ingen frihet att göra vad man vill med musiken tillskillnad mot om man använder sig av FLAC filer.

Samtidigt förstår jag att folk använder spotify i brist på alternativ, det finns alternativ till spotify tyvärr är ett problem brist på bra lagliga alternativ men det börjar röra sig år rätt håll.
-youtube är bättre ifall man vill upptäcka ny musik
-Qobuz.com (tyvärr endast på franska) erbjuder lossless streaming, tyvärr så är detta ingen garanti för bra ljudkvalité då skivbolag ofta använder tveksamma, qubuz erbjuder också försäljning av musik i studiokvalité.
-det finns sidor som säljer musik till nedladdning såsom hdtracks.com denna sidan har fått mycket skit på forum för att de "lurar på folk musik med bättre bitrate/samplingrate när man inte kan höra skillnad", ofta är dessa låtar bättre mastrade och man kan på egen hand testa ifall man har skillnad ifall man konverterar ner musiken till CD kvalité. många skivbolag erbjuder också nedladdning direkt från deras sida.
-man kan använda torrentsidor såsom what.cd, thepiratebay.sx, waffles.fm till musik som är fri att sprida(finns sådan musik), man kan också ladda ner låtarna via webben.
-man kan köpa musiken fysiskt vilket många har glömt bort

Ex på sidor som säljer FLAC http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57532487-221/top-5-sites...!
http://www.96khz.org/
http://pcaudiophile.ru/index.php?id=31

1 - kan du utveckla problematiken med att en gratis tjänst har begränsningar?
2 - Det är en effekt som spotify inte kan påverka. du väljer hur du vill betala för din musik, streaming med löpande betalning eller köpa musiken.
3 - synd för skivbolagen. deras förlust.
4.1 - Det är också tillräckligt i många sammanhang.
4.2 - Kan du ge några exempel på sådana tjänster som spelar i samma liga som spotify för en svensk konsument som mig så skulle jag uppskatta.
5 - På vilket vis är det här en vettig punkt till varför spotify suger? detta gäller ju alla streaming tjänster såvitt jag vet.

- Nej inte alltid, jag ser inte vad mina vänner lägger till i sina spellistor på youtube. (ser det dock i just spotify.)
- qobuz.com verkar ju vara något, men franska är inte min grej..

Min åsikt är att dina argument rent ut sagt är skit dåliga. Spotify är enligt mig och många andra en utmärkt tjänst och att en tjänst inte lever upp till de högsta kraven hos vissa BETYDER INTE att den SUGER.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Avstängd

det verkar som om wimp hifi startar på allvar först om två dagar http://wimp.dk/wweb/specials/lossless/

Permalänk
Medlem

Så kostar wimp hifi det dubbla med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte heller spotify. Bara av anledningen att jag vill ha min egna musik på hårddisken.
Så lösningen är.

1: Installerar http://www.subsonic.org/pages/index.jsp
2: Laddar hem appen till sin telefon
3: ???????
4: Profit!

(Bonus: Subsonic kan även streama video. Vips så har man en egen Netflix också!)

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nanne:

Jag gillar inte heller spotify. Bara av anledningen att jag vill ha min egna musik på hårddisken.
Så lösningen är.

(Bonus: Subsonic kan även streama video. Vips så har man en egen Netflix också!)

Jag hade helt glömt bort möjligheten att streama från filerna i datorn, det förutsätter dock att man har datir med internetuppkoppling igång och att ens bredband är bra nog.

Annars kan man kōpa ett 64GB sd kort till telefonen och sedan lägga in lite FLAC filer.

Permalänk

Jag lyssnar på mycket japansk musik som inte finns på spotify. Så spotify är inget alternativ för mig.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

pengarna du istället spenderar på att gå till en konsär.

Och det får dom inte om man kör spotify? Spotify har hjälpt mig hitta många artister, och har dessutom enkelt kunnat lyssna på folks rekommendationer/se deras playlists/kolla upp bandnamn på festivaler och eventuellt åka dit om jag gillar musiken.

Permalänk
Medlem

Utbudet suger i Spotify? Hahahahahahahahaha.

hahahahahahaha.

Man kan ju säga såhär, att för 3-4 år sedan då det fanns spotify premium och de fanns ute för folk att använda, så sög utbudet.

Idag HÄNGER UTBUDET PÅ ATT ARTISTER SOM ÄR IDIOTER OCH INTE VILL VARA MED, det är inte Spotifys fel, utan det är artister som kontaktat Spotify och velat få bort sin musik därifrån. Ta till exempel Rammstein och Metallica.

Skrivet av nanne:

Så lösningen är.

Såvidare du inte lyssnar på väldigt udda musik, som tex japanskt osv, så borde nog ditt finnas på spotify. Du kan även lägga in dina egna låtar från din HDD till din mobilapp i spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

1 - utbudet är värdelöst, problemet är att spotify användare ofta inte har använt andra alternati och därför inte inser hur begränsade de är
2 - inlåsningseffekten, man blir låst till en tjänst som ett vinstdrivande företag tillhandahåller, deras strategi är att få folk att börja använde spotify free alternativt få tjänsten när de tecknar teleabbonemang för att folk skall bli beroende av tjänsten, sedan så stramar de åt möjligheten att använda tjänsten gratis och alla tjänster utom spotify premium ligger på högst ogg q50 eller ~160kbps
3 - skivbolag har inget intresse av att tillhandahålla musik av god kvalité till streamingtjänster, tvärt om http://www.mattmontag.com/music/universals-audible-watermark
4 - ljudkvalitén spotify erbjuder är högst ogg vorbis q90 vilket är otillräckligt i många sammanhang(förutsatt att låten inte redan är förstörd från skrivbolaget) och hur kan man veta att de flesta låtar ens ligger på det? det finns andra tjänster där lossless streaming erbjuds och T.O.M studio master i över 44.1 KS/s
5 - ingen frihet att göra vad man vill med musiken tillskillnad mot om man använder sig av FLAC filer.

Samtidigt förstår jag att folk använder spotify i brist på alternativ, det finns alternativ till spotify tyvärr är ett problem brist på bra lagliga alternativ men det börjar röra sig år rätt håll.
-youtube är bättre ifall man vill upptäcka ny musik
-Qobuz.com (tyvärr endast på franska) erbjuder lossless streaming, tyvärr så är detta ingen garanti för bra ljudkvalité då skivbolag ofta använder tveksamma, qubuz erbjuder också försäljning av musik i studiokvalité.
-det finns sidor som säljer musik till nedladdning såsom hdtracks.com denna sidan har fått mycket skit på forum för att de "lurar på folk musik med bättre bitrate/samplingrate när man inte kan höra skillnad", ofta är dessa låtar bättre mastrade och man kan på egen hand testa ifall man har skillnad ifall man konverterar ner musiken till CD kvalité. många skivbolag erbjuder också nedladdning direkt från deras sida.
-man kan använda torrentsidor såsom what.cd, thepiratebay.sx, waffles.fm till musik som är fri att sprida(finns sådan musik), man kan också ladda ner låtarna via webben.
-man kan köpa musiken fysiskt vilket många har glömt bort

Ex på sidor som säljer FLAC http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57532487-221/top-5-sites...!
http://www.96khz.org/
http://pcaudiophile.ru/index.php?id=31

Är grooveshark olagligt? Annars är det ett mycket bra alternativ!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Keeper of Traditions

Tycker Spotify är riktigt bra. Det är enkelt och smidigt, utbudet är bra och det kostar inte en förmögenhet (jämfört med vad CD-skivor fortfarande kostar...).

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

Skivbolagen äger en liten del av spotify, totalt ca 15%

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

det verkar som om wimp hifi startar på allvar först om två dagar http://wimp.dk/wweb/specials/lossless/

Jag fattar inte. Var ser du att det börjar om två dar? Har väntat på en pc-version sen de släppte Hifi för ios/andriod i höstas.

Permalänk

Vem behöver spotify,har mer än 5000 cd så jag klarar mig bra.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Vem behöver spotify,har mer än 5000 cd så jag klarar mig bra.

Omg har du köpt/bränt 5000 cd skivor :O? Det är rätt maffigt :). Men det antalet låtar + grymt hifisystem så behöver du nog inte spotifty mer än till nya låtar eller dylikt..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Utbudet suger i Spotify? Hahahahahahahahaha.

hahahahahahaha.

Man kan ju säga såhär, att för 3-4 år sedan då det fanns spotify premium och de fanns ute för folk att använda, så sög utbudet.

Idag HÄNGER UTBUDET PÅ ATT ARTISTER SOM ÄR IDIOTER OCH INTE VILL VARA MED, det är inte Spotifys fel, utan det är artister som kontaktat Spotify och velat få bort sin musik därifrån. Ta till exempel Rammstein och Metallica.

Såvidare du inte lyssnar på väldigt udda musik, som tex japanskt osv, så borde nog ditt finnas på spotify. Du kan även lägga in dina egna låtar från din HDD till din mobilapp i spotify.

Måste även säga att en stor del av "udda musik" finns på spotify också, så jag är helt klart imponerad av utbudet där målgruppen är folk som lyssnar på mainstream.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Jag fattar inte. Var ser du att det börjar om två dar? Har väntat på en pc-version sen de släppte Hifi för ios/andriod i höstas.

Jag antar att det är detta från http://wimp.dk/wweb/specials/lossless/ som det handlade om:

"You can be the first to get access by signing up during a limited period to be part of an exclusive WiMP HIFI launch." / "LIMITED TIME PERIOD: 2 DAYS LEFT"

Men det står ju ingenting om vad det skulle vara som skiljer sig om två(?) dagar och Hifi-prenumerationen går ju att beställa på https://wimpmusic.se/wweb/iwannarock/

Jag undrar faktiskt om det bara är någon gammal kampanjsida som blivit kvar men om något faktiskt förändras om två dagar så är det ju värt att ta en titt igen.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Måste även säga att en stor del av "udda musik" finns på spotify också, så jag är helt klart imponerad av utbudet där målgruppen är folk som lyssnar på mainstream.

Aa juste, glömde nämna de också Typ okända dubstep 'artister' bland annat finns ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Är grooveshark olagligt? Annars är det ett mycket bra alternativ!

Grooveshark i sig är väl inte olagligt men det är en sida där det är användarna som laddat upp musiken och de har såvitt jag vet inte avtal med något av de stora skivbolagen.

Dvs vad gäller musik som inte användarna själva skapat eller som faktiskt är släppt under sådana villkor att den får spridas fritt så lär det vara mycket i deras utbud som inte borde finnas där. Beroende på vad du gör där kan det mycket väl vara olagligt.

Tjänsten i sig klarar sig undan baserat på "safe harbor"-reglerna i amerikansk upphovsrättslag där tjänsteleverantören om de uppfyller vissa krav inte hålls ansvarig för vad användarna gör så länge de samarbetar när de uppmärksammas på brott. Användarna kan ju dock fortfarande hållas ansvariga för vad de gjort.

Jag skulle med andra ord inte se Grooveshark som en direkt konkurrent till tjänster som t.ex. Spotify, Wimp, etc som bara tar in musik där de fått utgivarnas medgivande. Det har väl både för- och nackdelar, jag antar att Grooveshark har en del smalare musik som de faktiskt får sprida och som inte plockas upp på så många ställen men just vad gäller mainstream misstänker jag att Grooveshark fullkomligt svämmar över av upphovsrättsbrott.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Märket inte en jävla skillnad på kvaliten mellan låtar på spotify och 1080p på youtube etc. om något kan det nästan vara bättre på spotify? Då har jag både haft free och premium.

EDIT: Varför i helvete tror folk dom måste konstant bevisa och förklara varför saker "suger" istället för att helt enkelt låta bli dom? Gillar du inte något, använd det inte. easy as that. du behöver inte försöka bevisa något. det är din åsikt.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Märket inte en jävla skillnad på kvaliten mellan låtar på spotify och 1080p på youtube etc. om något kan det nästan vara bättre på spotify? Då har jag både haft free och premium.

"1080p på youtube" säger väl i princip bara något om den övre gränsen vad gäller kvalitet, det finns ju i princip ingen undre gräns eftersom det går att ladda upp videos som redan har fullkomligt sönderkomprimerat eller på annat skadat ljud. Om man laddat upp helt okomprimerat ljud så ska de köra 192 kbps AAC, vad jag vet.

Jag skulle förvänta mig att Spotify normalt sett är bättre om vi pratar om om den höga kvalitetsinställningen (som väl är 320 kbps?).

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheFuq:

.....

.....

Kan inflika med att Metallica verkar ha tänkt om gällande Spotify.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Spotify är en OK tjänst för pengarna.
Däremot hade man ju kunnat önska möjligheten till en bättre premium tjänst med högre kvalitet.
Problemet är snarare att den generella användaren inte efterfrågar kvalité utan snarare kvantitet, men detta gäller det mesta i vårt samhälle.
Jag köper fortfarande de skivor jag gillar på cd eller från hdtracks, men ofta har jag lyssnat in mig på skivan innan på Spotify, vilket känns helt ok.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Avstängd

Största anledningen till att inte använda skit som Spotify är att du inte har kvar musiken den dagen som tjänsten försvinner, själv har jag hellre MP3 och Flac på datorerna för då vet jag att det är bra kvalite och jag vet att jag har kvar musiken så länge jag vill.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

"1080p på youtube" säger väl i princip bara något om den övre gränsen vad gäller kvalitet, det finns ju i princip ingen undre gräns eftersom det går att ladda upp videos som redan har fullkomligt sönderkomprimerat eller på annat skadat ljud. Om man laddat upp helt okomprimerat ljud så ska de köra 192 kbps AAC, vad jag vet.

Jag skulle förvänta mig att Spotify normalt sett är bättre om vi pratar om om den höga kvalitetsinställningen (som väl är 320 kbps?).

Sitter med studio monitorer samt hörlurar här, har verkligen aldrig hört en låt på spotify och tänkt "shit vilken kass kvalitet".

Dock har jag aldrig märkt skillnad mellan spotify free och premium heller, tror själv det där är en myt att man får bättre kvalitet.

Samt alla jag känner älskar spotify, so.. för att hata spotify måste man ju verkligen försöka så.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Det är väl individuellt. Olika produkter för olika personer. Spotify är bra för att det är så lätt att använda, du behöver inte ladda hem en låt för att sedan föra över den till mobilen.

Jag konsumerar väldigt mycket musik, speciellt från telefonen och datorn. Därför är Spotify perfekt mig då jag inte har tillräckligt bra lurar eller högtalare för att höra nån skillnad mellan Spotifys ljudkvalitet och FLAC.

Att säga att Spotify och att ingen borde använda det är bara meningslöst. Som jag skrev tidigare, olika produkter passar olika personer. Hade jag haft ett 5.1 system för 5k så hade jag kanske använt en annan tjänst, men nu passar Spotify mig perfekt.

Att säga att Spotify suger är som att säga att Volvo suger och att alla borde ha en Ferrari. Men beroende på vad du ska göra och hur mycket pengar du har att spendera så är det ju helt individuellt vilken produkt som passar dig.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artik...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram