HD7970 CF. för kasst nätaggregat?

Permalänk
Medlem

HD7970 CF. för kasst nätaggregat?

Jo jag kör två styckna "SAPPHIRE RADEON HD7970 GHZ ED. VAPOR-X 3GB PCI-E" i crossfire. När jag har aktiverat Crossfire och börjar spela så ser jag vad jag skulle kalla för "tearing". Liksom mörka sträck som dyker upp på lite olika ställen som flimmrar. Jag hade inte dessa problem i Cat. version 13.1 utan detta är ett problem som uppstår efter jag uppdaterad grafik drivrutinerna. Drar de nya drivrutinerna mer ström än de äldre eller vad kan mitt problem vara? Detta flimmer påverkar även mitt ljud i mina USB lurar.

Dessa problem upphör somsagt omedelbart om jag nedgraderar mina drivrutiner eller avaktiverar crossfire. (Jag vill dock inte nedgradera drivrutiner då jag inte kan spela BF4 ordentligt med dem drivrutinerna).

Videoklipp på problemet:

Mitt nätaggregat: http://www.dustinhome.se/product/5010660966/corsair-ax-860i-d...

Spec.
Crosshair Formula V
Windows 8 - 64bit
AMD FX-8350 Eight-Core Processor
2x HD7970
32GB RAM
860 watt PSU

diskar:
SanDisk SDSSDX120GG25
x2 Hitachi HDS721010CLA332

Glömde skriva dit diskarna.
Permalänk
Medlem

Kan vara problem med drivrutiner. Prova kör i BETA 9.2 eller Beta 8

Visa signatur

5600G

Permalänk
99:e percentilen

Det är inte (screen) tearing du upplever. Tearing kallas det när din framerate inte överensstämmer med skärmens uppdateringsfrekvens, så att två olika frames visas samtidigt (men bara en del av varje).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Isåfall kanske det kategoriseras som någon slags störning då. Vet inte riktigt men det är sjukt störigt, speciellt eftersom det även påverkar ljudet en aning.