Cdon borde inte få göra såhär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CommanderShepard:

Jag kan väl i och för sig förstå din frustration.

Jag tycker dock att du ska kolla nyhetsrapporteringarna från exempelvis kriget i Syrien och ödeläggelsen efter tyfonen i Filippinerna och få lite perspektiv på dina problem.

Och exakt det kan du skriva till 98% av alla konsumenter i Sverige så make no sens...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Avstängd

Det har gått EN arbetsdag och du gnäller redan? Suck.. Helger räknas inte som arbetsdagar. Alltså började man räkna från Måndag alltså Måndag till Tisdag = en arbetsdag. Tråden får ju en att tro att det handlar om månader och inte en dag.

Skrivet av eken97:

Och exakt det kan du skriva till 98% av alla konsumenter i Sverige så make no sens...

Skickades från m.sweclockers.com

Nu tvivlar jag att 98% av alla konsumenter tycker som dig eller skulle få för sig att gnälla på det sätt som du gör.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Lyssna nu. De lovar att det ska ta högst tre dagar. Om paketet kommer på torsdag har det tagit tre dagar. Idag är det tisdag. Vad är det du menar att de har gjort fel?

Måndag morgon kl 00:01 till onsdag kväll kl. 23:59 är tre arbetsdagar, alltså ska paketet ha kommit senast kvällen mellan Onsdag-Torsdag.

Måndag - Tisdag - Onsdag. Inte så svårt att räkna till tre. Alla de dagarna räknas som arbetsdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

True, föredrar också fysiska kopior, men BF4 Premium är bara en kod. I detta fallet ett DVD-case med en lapp i.

Ah läste det lite för fort. Trodde vi pratade om vanliga BF4 utan premium.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Måndag morgon kl 00:01 till onsdag kväll kl. 23:59 är tre arbetsdagar, alltså ska paketet ha kommit senast kvällen mellan Onsdag-Torsdag.

Måndag - Tisdag - Onsdag. Inte så svårt att räkna till tre. Alla de dagarna räknas som arbetsdagar.

Beror helt på hur CDON räknar. De kanske räknar 1-3 arbetsdagar sen minuten de droppade paketet hos posten? Sedan räknas Måndag till Tisdag som en arbetsdag. Alltså är tre arbetsdagar Måndag till Torsdag morgon. Paketet borde dimpa ner hos posten antingen Onsdag kväll och sedan registreras i systemet torsdag morgon. Detta är om inte ev. förseningar uppkommer och det händer.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

det finns bara ett sätt att lära sig... av CDON's misstag..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moreempty:

det finns bara ett sätt att lära sig... av CDON's misstag..

Och vilket misstag skulle det vara? Killen har väntat en dag och bestämmer sig för att gnälla.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Varför har folk så förbenat dåligt tålamod nuförtiden?

Och börjar klaga så fort en vara inte levereras så fort som det är möjligt?

Hade det varit fråga om GARANTERAD leverans inom en viss tid vore det lite skillnad.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Och vilket misstag skulle det vara? Killen har väntat en dag och bestämmer sig för att gnälla.

Att inte handla av dåliga näthandlare?

Dustin satte standarden för länge sen, beställ idag, få grejjerna imorgon!

Ett spel ska inte ta 3-5 dagar att sätta en adresslapp på.

Själv har jag väntat 3 veckor på ett grafikkort och Cdon har inte ens vett att ge ett leveransbesked,
skulle vara förvånad om det dimper ner innan jul.

Permalänk
Medlem

uhm oavsett belastning så är 1-3 arbetsdagar absolut inte samma som leverans på måndag eller tisdag som garanti. Utan du får tänka på att dag 1 är måndag 2 tisdag och 3 onsdag med leverans dagen efter det så allt från tis-tors är normalt och inom vad dom sagt och skriver på sin hemsida.

Söndag kan du ju aldrig räkna med? Hur tänkte du den tanken? känns som du borde tänkt till ett par gånger till innan du ens bemödade dig att kontakta supporten...

Permalänk

Är det BF4+Premium du har köpt eller bara Premium..

Känns som att du är en liten bortskämd unge som får allt han pekar på, alla företag kan ha belastning så som sjukdomar osv.

Ett förslag till nästa gång när du är ute i sista sekund är att köpa spel från t.ex spelbutiken eller fast2play, där du får en cdkey direkt.

Permalänk
Medlem

Hahaha vad är det för idioter som tror 3 dagar från och med måndag blir onsdag? Sen är inte det här twitter heller. #sjuktmissnöjdkille97 #redanväntatenheldag

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

CDON var trevliga och bad om ursäkt... Ta och köp en digital download på Origin och skicka tillbaka spelet till CDON sen när du får det.. Det är väl det snabbaste sättet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Måndag morgon kl 00:01 till onsdag kväll kl. 23:59 är tre arbetsdagar, alltså ska paketet ha kommit senast kvällen mellan Onsdag-Torsdag.

Måndag - Tisdag - Onsdag. Inte så svårt att räkna till tre. Alla de dagarna räknas som arbetsdagar.

Men eftersom posten inte lämnar ut paket om nätterna så får man paket som anländer onsdag 23:59 dagen efter, eftersom onsdag 23:59 inte är under en normal arbetsdag.

Om de skickar paketet kl 12:00 på måndag så har det gått EN arbetsdag tisdag kl 12:00 och TVÅ arbetsdagar på onsdag kl 12:00. Du kan inte räkna måndag som dag 1 eftersom det då inte har GÅTT en arbetsdag. Beställer man på söndag så skickas paketet på måndag och sedan tar det upp till 3 dagar efter det. Det är inte särskilt svårt, men de flesta verkar anse att måndag automatiskt är dag 1 bara för att det är första dagen i veckan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xibalba_SWE:

Att inte handla av dåliga näthandlare?

Dustin satte standarden för länge sen, beställ idag, få grejjerna imorgon!

Ett spel ska inte ta 3-5 dagar att sätta en adresslapp på.

Själv har jag väntat 3 veckor på ett grafikkort och Cdon har inte ens vett att ge ett leveransbesked,
skulle vara förvånad om det dimper ner innan jul.

Ahh. Så det är CDONs fel att Posten tar tid på sig? Då vet ja vem jag ska gnälla på nästa gång Posten bara vinar för mitt hus..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

avbeställa lär du inte kunna göra då det redan efter en sekund har gått för långt i deras process... skitbutik för snåljåpar

Permalänk
Medlem

underhållning på hög nivå

Permalänk
Medlem

Fick vänta en dag extra för min SSD som förövrigt skickades som ett brev.

Verkar vara mycket nu när julen närmar sig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Ahh. Så det är CDONs fel att Posten tar tid på sig? Då vet ja vem jag ska gnälla på nästa gång Posten bara vinar för mitt hus..

Hade du läst TS så är det inte skickat än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xibalba_SWE:

Hade du läst TS så är det inte skickat än.

Och det har gått exakt vadå? En dag? Det är mycket inför julruschen och att tro att man ska gå före i kön bara därför att är ju lite väl narcissistiskt tycker du inte?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Ojdå.. Jag oroade mig i onödan. Trodde det var något fel med cdon. Som med den där andra sidan.. Kommer inte ihåg namnet men de hade skrivit fel pris på en vara och det var massa bråk om det. Tack gode gud att det bara var något gnälligt barn utan tålamod.

Praise the lord.

Permalänk
Medlem

Haha hade varit både billigare och snabbare att köpa via tex mexikansk proxy via origin om nu kostnad och leveranstid var så viktigt. Det är väl bara riktlinjer med 1-3 dagar, sällan något man kan klaga särskilt mycket på såhär nära jultider.

Permalänk
Medlem

Avbeställ. Svårare än så är det inte. Klarar du inte av att vänta en dag eller två extra, avbeställ och köp någon annanstans.

Tjatigt med dessa jävla gnälltrådar om hur något tar fem dagar istället för tre. Köp i butik eller download eller acceptera det faktum att det ibland inte går som planerat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chokladtomten:

Ojdå.. Jag oroade mig i onödan. Trodde det var något fel med cdon. Som med den där andra sidan.. Kommer inte ihåg namnet men de hade skrivit fel pris på en vara och det var massa bråk om det. Tack gode gud att det bara var något gnälligt barn utan tålamod.

Praise the lord.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tycker det börjar bli för mycket gnäll-trådar här på konsumenträtts-delen med användare som hänger ut personer och företag för minsta lilla struntsak.

TS:
- Hur länge har du vetat att du skulle på DH?
- Hur länge har BF4 varit ute?
- Hur länge har du haft råd med BF4?

Förhoppningsvis har du lärt dig en läxa om framförhållning, men jag tvivlar...

I "värsta" fall får du väl avbeställa och köpa det via download någon annanstans, t.ex. Origin?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.